WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:45

[quote="redpebbles"]Golden Boy zijn staart wordt elke 2 a 3 weken gewassen met zilvershampoo, liefst die uit Amerika voor honden. /quote]
Is die toevallig ook ergens in Nederland te koop?????
En is die dan echt beter dan de zilvershampoo die je bij de drogist koopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:05

In ieder geval goedkoper per liter. In de hondentrimsalon hebben ze ook van die grootverpakkingen met dat spul. Gewoon vragen of ze een kannetje voor je willen bestellen dat je over mag nemen Haha!

Ik zweer trouwens ook bij Biotex, daar doe ik voor een wedstrijd ook altijd manen en staart mee. Wordt het ook superwit van. (en niet de kans dat er een blauwe gloed achterblijft als je hebt staan te beppen tijdens het inweken en je bent de tijd vergeten Haha! ehhhhhh helemaal geen ervaring mee hoor Tong uitsteken )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 01:31

Jannie schreef:
En is die dan echt beter dan de zilvershampoo die je bij de drogist koopt?
Dat blijkt wel Haha! Ik heb werkelijk alle soorten zilvershampoo geprobeerd, Quicksilver vind ik daarbij nog het beste, maar nog niet optimaal. Ik ga ook eens achter die hondenshampoo aan *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:20

redpebbles schreef:
Ja, het is Generals Golden Boy, onze dekhengst. Hij werd Grand Champion Halter Stallions en Nederlands Kampioen Western Pleasure senior.
Waar een mooie WITTE staart allemaal wel niet goed voor is, Haha! Clown . Was dit nou van de Amerikaanse hondenshampoo????

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:19

Haha! Ik dacht van wel

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:41

smax schreef:
:D Ik dacht van wel
Ja?? Amerikaanse???? Dan wil ik die ook..............uh, laat ook maar, Kobus heeft een sorrel- staart, Schijnheilig . Ships, kunnen we onze NK-titel niet meer terugverdienen, oh oh!!! En nu???

WWranglers

Berichten: 204
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:02

Ik was Wit (uuuh witwassen???) altijd met babyshampoo OK dan! , wordt hij echt Wit van en volgens mij tast het de huidvetten e.d. niet zo veel aan. en het is ook nog eens betaalbaar. Jammer alleen dat je paard niet meer naar paard ruikt. Knipoog

WWranglers

Berichten: 204
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:07

Wit je haar danst, kun je nagaan hoeveel antiklitspray er in gezeten moet hebben, 'arm' paard. Toen ik thuis kwam was hij nog aan het 'piepen' als je hem aan het aaien was, nadat ik hem in de wei gezet had en hij lekker gerold had, voelde hij bijna weer aan als 'wit', alleen dan niet wit meer maar groen, modderig etc., lijkt me zo lekker voor hem gewoon weer even paard zijn, ipv zo vaak borstelen, poetsen etc. Hij is nu lekker al een week niet 'wit' meer. *LOL*

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:17

Gelukkig heeft mijn Sam geen witte staart , maar wel grotendeels witte manen en natuurlijk ook veel wit op z'n lichaam. En eigenlijk krijg ik dat wit ook weer echt wit met gewoon water en een harde borstel, behalve z'n manen en soms z'n sokken. Dat doe ik dan met zilvershampoo

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:44

FlyingHigh schreef:
Ja?? Amerikaanse???? Dan wil ik die ook..............uh, laat ook maar, Kobus heeft een sorrel- staart, Schijnheilig . Ships, kunnen we onze NK-titel niet meer terugverdienen, oh oh!!! En nu???

knip hem af,plakken we er een nieuwe aan hahhahaha.
wie weet hebben we er nog wel 1 liggen.
groetjes

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:48

Die Gliss Kur waar over gesproken werd is een heel mooi alternatief voor Equistar hoor. Gliss Kur Hair Repair Conditioner (in zo'n tube, die je niet uit moet spoelen) gebruik ik voor Baduh na het wassen van zijn staart. Ik heb in een oud sprayflesje een klodder Gliss Kur gedaan, water erbij en dat over de staart verstuiven en klaar. Je kan dan gelijk weer vlechten, erg handig.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:37

wij staan ook op de site van jankan , woensdag ochtend , foto's 4807 en 4808, ben zo trots op mn meissie !!!!!!!!!!!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:40

MDLCP schreef:
knip hem af,plakken we er een nieuwe aan hahhahaha.
wie weet hebben we er nog wel 1 liggen.
groetjes


Aaaahhhhhh, hij heeft nou net zo'n dappere dikke staart.......Staat ook wel erg maf als ik daar nou een witte aanplak!
Neeeee, ik leef me met de Amerikaanse Hondenshampoo wel uit op mijn 24 jarige spierwitte pony! Kan ik haar vinden in de wei!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:42

Emmer latex werkt ook goed. Knipoog

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:00

FlyingHigh schreef:
Aaaahhhhhh, hij heeft nou net zo'n dappere dikke staart.......Staat ook wel erg maf als ik daar nou een witte aanplak!
Neeeee, ik leef me met de Amerikaanse Hondenshampoo wel uit op mijn 24 jarige spierwitte pony! Kan ik haar vinden in de wei!


hahah oke dan,
groetjes

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:40

bubbels schreef:
Die Gliss Kur waar over gesproken werd is een heel mooi alternatief voor Equistar hoor. Gliss Kur Hair Repair Conditioner (in zo'n tube, die je niet uit moet spoelen) gebruik ik voor Baduh na het wassen van zijn staart. Ik heb in een oud sprayflesje een klodder Gliss Kur gedaan, water erbij en dat over de staart verstuiven en klaar. Je kan dan gelijk weer vlechten, erg handig.


Wat een ontzettend goed idee!
En het kamt dan ook makkelijker uit?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:42

staarten was toppic Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:32

Ja, ik vind van wel, hoewel ik de hoeveelheid Gliss Kur in het water wat ga verhogen denk ik, want ik spray me suf. En Baduh is niet echt een groot fan van dingen die Psssst zeggen.

aleidaaa
Berichten: 17
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:32

kijk eens op www.trimgereedschappen.nl kun je hondeshampo krijgen voor witte vachten. (White rose shampoo) ik gebruik dat zelf ook in mijn trimsalon en wordt de vacht echt witter (licht een tint op) van je kunt ze bestellen in jerrycans van 5 liter onverdund, volgens mij rond de 30 E en als het voor honden geschikt is kan het bij een paard ook niet kwaad neem ik aan

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:37

De link doet het niet Verward En ik wil graag gaan kijken!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:34

Ik ben ook hondentrimster, maar na heel wat verschillende merken 'trimsalon shampoo's' op Dot geprobeerd te hebben kom ik voor een super wit resultaat toch echt uit op QuickSilver. Geen andere champoo krijgt het paard zo wit naar mijn bescheiden mening.
De meeste champoo's voor een witte vacht zijn lichtblauw van kleur en wil je echt een sterk werkende champoo hebben dan moet'ie echt donker paars/blauw zijn. QuickSilver is dusdanig sterk dat als je't puur op je paard spuit en te lang laat zitten de vacht zelfs blauw kan worden. Ik doe het dus op een waterborstel en borstel het dan in m'n natte paard. De staart sop ik in met champoo dat ik eerst op m'n handen doe en schuimig wrijf. Na het wassen heb ik dan meestal blauwe handen.
Ik heb 1 lichtblauwe champoo die ik soms voor de staart gebruik (weet zo het merk niet maar is ook 'paardenchampoo' die erg goed werkt, maar daar zit iets in wat bleekt... ruikt heel licht naar chloor. Niet iets om regelmatig en over je hele paard te gebruiken dus.
Ja, QuickSilver is iets duurder, maar als ik show wil ik het ook écht goed wit hebben en door het eerst op een borstel te doen i.p.v. rechtstreeks op het paard, werk je een stuk zuiniger. Bij andere champoo's heb je vaak veel meer champoo nodig om het ook maar een beetje wit te krijgen, dus uiteindelijk ben je even duur uit.
Afgelopen NK kreek ik regelmatig te horen hoe onwaarschijnlijk wit Dot's staart was... Eerst goed wassen met QuickSilver en daarna rijkelijk in de Peppi en het wit zag er letterlijk uit als zilver...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:47

Oh, en partikulieren die trimbenodigdheden willen aanschaffen kunnen bij Oskar de Vries terecht. http://www.proximedia.com/web/groomingproduct.html

Jeddah, die witte spray waar je een tijdje geleden naar vroeg (sorry, heb em nog niet besteld...ik wachtte tot ik meer bestelling klaar had liggen) heeft hij ook. (Whitener Cleaner van Ring 5)
Voor de nieuwsgierigen... Dit is een spray waarmee ik de benen wit spuit, i.p.v. babypoeder. Het is een spuitbus met spierwitte spray die licht poederig wordt als'ie opdroogt dus ook met een borstel uit te borstelen valt, maar niet zo makkelijk van de benen valt als baby poeder. Je moet hier wel mee leren werken, want als je bijv. te dichtbij spuit wordt het té wit en moet je't weer licht uitborstelen. Wel érg fijn spul.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 08:02

Okee dan! Daar was ik ook naar op zoek op die link, maar helaas doet de link het niet! Heel handig spul! Wil ik zeker bestellen!!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:17

Marieke schreef:
Wat een ontzettend goed idee!
En het kamt dan ook makkelijker uit?

Ik spuit er gewoon Gliss Kur Hari Repair anti Klit in.
Dat zit al in een spuitflesje en dat kun je heel goed gebruiken voordat je het gaat doorkammen. Geen klitten meer en het haar wordt er lekker zacht van.
Het lekkere is dat je het gewoon voor elke haarbostelbeurt gebruiken kunt en niet eerst hoef te wassen.

Eigenlijk gebruikte in het voor de kinderen Bloos

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:51

Hhahahaa, arme koters moeten het nu zonder de anti- klit doen??? Auwwwww!!!
Ik zal Kobus zijn staart er ook eens lekker mee insmeren, scheelt veel gepoets en gepluis!