Western met een niet western ras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:51

Echt cowsense kan ik het niet noemen, we vinden het beide mega leuk om te doen maar echt heel wendbaar zijn we niet :+


Ik heb ook nog nooit meegedaan met de virtual van de cowgirls. Wel super leuk dat ze dat organiseren!!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 21:02

jen schreef:
Echt cowsense kan ik het niet noemen, we vinden het beide mega leuk om te doen maar echt heel wendbaar zijn we niet :+


Ik heb ook nog nooit meegedaan met de virtual van de cowgirls. Wel super leuk dat ze dat organiseren!!

Ahh nou wel heel leuk!

Ja vind ik ook! Start hem nu voor het eerst dus ik ben benieuwd.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:47

Leuk!!
Mooie foto's ook weer en supergaaf, koeienstoeien!

Heb in het begin nog wel wat virtual gedaan maar vind het zo'n gedoe steeds om een filmer te regelen enzo. Neem het me steeds voor en dan is de bak weer verzopen ofzo dat ik denk meh, laat maar :')

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:10

Knappe haflinger zeg! Stoer paard ook zo te zien?

Hier net weer wat grondwerk gedaan, ook back-up in een L gaat nu steeds beter. Ook zijn pad weer een paar keer op en af. Alleen dat gezwiep met mijn stick blijft hij nog wel gek vinden de eerste minuut, dan begint hij te snurken. :+ Na die tijd was hij ook wel moe van de indrukken. Stond echt een tijd naast mij te dutten. En af en toe werd die weer even “wakker” :’)

Iemand nog tips hoe ik de vieze knopen/klonten onder zijn buik weg kan halen? Opgedroogde poep en modder…. Helemaal vast gekoekt. Ik heb hier geen slang… Wel een emmer en spons maar wie weet komt er nog iemand met de tip!


Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:18

Green spot remover van Cowboy magic. Of Yellow out. Maar voor green spot remover heb je geen water nodig. Inspuiten, goed inwrijven en uitwrijven met een handdoek. Zo nodig herhalen. Rotklus, maar het werkt wel.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:36

Volgens mij heb ik dat nog wel in de kast!! Dat weekt het aangekoekte zooi ook een beetje los?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:56

Ja als je het goed in wrijft en even in laat trekken. Maar denk wel dat je het een paar keer moet doen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 00:22

Ik zou even wachten, zogauw ze beginnen te verharen komt het wel los met een rosborstel.

Blue verliest echt enorme plukken wit haar, vogeltjes blij.
De muilen zal nog wel even duren.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:41

Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik baal zo dat het na vandaag weer klaar is… :+ Mijn dochter had vandaag weer les op de Magnolia Ranch en daarna thuis de paarden nog gepoetst. Amanda nog thanks voor de tip!!! Ik heb idd wat klonten weg kunnen halen! :))

Weer een lekkere foto spam van vandaag in het mooie weer!

Afbeelding

Afbeelding


amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:38

Wat een leuke foto's! Was heerlijk inderdaad he van het weekend, eíndelijk weer!! {:}

Zaterdag wezen aquatrainen in het duin, echt bizar hoe hoog het water staat inmiddels. Gisteren gelest in het zonnetje, contragalop voor het eerst meegepakt, schudde ze zo effe uit dr mouw *\o/*
Zondag... tsja... zwaar leven :=
Afbeelding

miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:12


miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:18

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Miranda, ik heb een hele knappe Haflinger genaamd Andor. Hij is nu bijna 18 en ik heb hem nu 3 1/2 ong in bezit. We zijn Andor nu sinds een jaartje aan het “omscholen” naar de western. :o
We staan ingeschreven bij de wran en hebben nu 2 virtuele wedstrijden gereden. :)

Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:41

miranda_x schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Miranda, ik heb een hele knappe Haflinger genaamd Andor. Hij is nu bijna 18 en ik heb hem nu 3 1/2 ong in bezit. We zijn Andor nu sinds een jaartje aan het “omscholen” naar de western. :o
We staan ingeschreven bij de wran en hebben nu 2 virtuele wedstrijden gereden. :)

[ [url=m/XI8aoR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteraard, welkom met knappe Andor!
Doe je de virtual die nu loopt ook mee? Ik heb hem vandaag gefilmd.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:48

Leuk nog een haffie {:}

Vandaag een leuke clinic extreme cowboy race gedaan bij de border ranch.
Hier wat fotos

Springen is niet mijn sterkste kant :=
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:30

fenijro_tani schreef:
miranda_x schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Miranda, ik heb een hele knappe Haflinger genaamd Andor. Hij is nu bijna 18 en ik heb hem nu 3 1/2 ong in bezit. We zijn Andor nu sinds een jaartje aan het “omscholen” naar de western. :o
We staan ingeschreven bij de wran en hebben nu 2 virtuele wedstrijden gereden. :)

[ [url=m/XI8aoR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteraard, welkom met knappe Andor!
Doe je de virtual die nu loopt ook mee? Ik heb hem vandaag gefilmd.




Deze virtual helaas niet! We zijn nog aan het opbouwen na een blessure! Hopelijk de volgende weer! :D in welke onderdelen doe je mee en op welk niveau?

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:53

Wij hadden gisteren weer een Trail clinic, nu met wat Ranch onderdelen. Balk slepen moest ze over nadenken maar vlag vond ze echt totaal onboeiend :') :D



Extreme Cowboy Race ziet er altijd zo, nou, extreem uit dus :+ Superstoer dat je dat doet!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:04

Waar kan ik de virtual wedstrijden van de Cowgirls vinden? Ik kom niet verder dan hun FB pagina en ik kan mijn weg in FB niet meer zo goed vinden. Zoek ook naar de nieuwe regelementen want ik hoorde dat je niet meer bitloos of met snaffel mag starten?

Lijkt mij leuk om mijn kruising IJslander x Tinker eens te starten. Heb genoten van alle diverse foto`s in dit topic.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:39

Oow super leuk dat je een trail clinic meegedaan hebt. Extreme Cowboy trail is ook echt mega leuk hoor, met veel variatie aan hindernissen. Dat extreme vind ik best meevallen, het gaat meer op snelheid maar wij zijn nog niet zo heel erg lang bezig dus wij gaan wat rustiger aan.

miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:16

Ah leuk die trail clinic!
Ik hoop dit jaar ook met de trailer op pad te kunnen gaan. :D

Bij the cowgirls is die virtuele net geweest. Die staan op facebook bij uitgelicht.
Bij Beau dandy’s doen ze volgens mij ook virtuele wedstrijden organiseren.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:00

Wie starten er nog meer allemaal bij Beau Dandy's volgende week? *D

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:18

Hoi allemaal,

Ik meldt me ook .

Ik heb een 7 jarige Quarab.

Voorheen showde ik heel veel bij de WRAN en dan vooral de showmanship en in hand trail omdat ik door een ongeluk niet meer kon rijden maar inmiddels is alles weer oké (heeft jaren geduurd) Breuk in wervels rug en afgescheurde rugspier..

Voor mijn ongeluk deed ik vooral barrels en polebending en dat zijn wij nu weer aan het oppakken.
Jammer dat de wran dit niet uitschrijft op Someren na…

Ik zie hele leuke paardjes voorbij komen.

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:22

Mikkee schreef:
Ik heb Tennessee Walking Horses en rij western klassen tijdens onze rassenwedstrijden, maar ook Extreme Cowboy Race bijvoorbeeld.

[ [url=m/JgjOZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2BPG3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VLa6jY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hi Mikkee, was jij nou ook niet jaren geleden bij de barrel training van Chad met Kelly enz??

miranda_x

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:29

Vandaag even vreemd gegaan met een ander paard! We hebben een clinic Showmanship gedaan bij de DAWRA, was super tof en leerzaam. :D
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:27

Ja jullie deden het super voor twee beginners die elkaar helemaal niet kenden! Paard zonder showervaring en dan zo de manoeuvres laten zien is echt wel knap hoor!

Ik heb ook meegedaan en een paar hele fijne tips voor kleine dingen gehad die grote impact hebben, dus nu weer lekker thuis verder knutselen en hopen dat er weer wat hernieuwd enthousiasme komt om ook de showmanship op shows te starten! *\o/* Zijn er hier eigenlijk nog mensen die ook showmanship thuis oefenen of starten?

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:46

racinggirl schreef:
Hi Mikkee, was jij nou ook niet jaren geleden bij de barrel training van Chad met Kelly enz??

Geloof het wel. Was dat niet 15 jaar geleden ofzo? :P