Cindy R Alta (Hera)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justhis1
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-01-24

Cindy R Alta (Hera)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 03:00

Voor de zoveelste keer val ik bijna huilend in slaap. Hoe kan de band tussen paard en mens zo sterk zijn. Ik denk dagelijks aan jou, en ik zoek je in ieder weiland. Ik weet dat je al op leeftijd bent, en misschien leef je wel niet meer. Ik zal nooit vergeten hoe ik bij je in de stal kwam liggen, als jij daar lekker lag. De keren dat je in de bak stond en ik langs het hek rende en jij mij volgde.
Ik moet het gewoon even kwijt. En schrijf het van me af.
Als kind kreeg ik een prachtige Quarter horse Merry. Haar naam was Somewhere Else. Zij is over gekomen vannuit de USA en wat was ik blij met jou. Helaas bleek na een tijd dat je Hoeven niet in orde waren. Toch ben je toen gedekt door de prachtige gouden hengst Tuck R Command. Er is een prachtige shoot gemaakt, en Somewhere Else en Tuck R Command stonden op de cover van een western magazine, ik meen iets met AQHA of the Quarter. Eindelijk was het moment daar, en werd je in de nacht geboren. Ik was nog een kind, en bedacht toen dat Nightmare, omdat je snachts geboren werd wel zou passen... dat was natuurlijk geen beste keuze. Ik mocht de naam van het veulen uitkiezen en koos voor de naam Cindy (R Alta). Ik heb me altijd een beetje geschaamd voor die naam. Quarter horses hebben meestal van die prachtige namen en ik koos dit.. maarja jong... een leven waarin ik al wat had meegemaakt, door het verlies van mijn moeder. Daarom was dit veulentje voor mij extra speciaal. Je was niet de makkelijkste en had een beetje een apart karakter. Wat mij altijd opviel was je aparte loopje. Een soort van hinkje bij ne voorbenen. Ik liet je liever lekker rennen in de bak dan onder het zadel, voor mijn gevoel zat er altijd iets niet goed, als ik je onder het zadel zag lopen. Ook heb je op jonge leeftijd een operatie gehad aan je traanbuis. Al met al was het een prachtige tijd met jou en hebben we fijne ritjes gemaakt. Helaas ben je daarna verkocht. Ik weet niet goed wat ik hierover kan schrijven... Assepoester was er niks bij ;(

Ik legde me erbij neer en ging verder met mijn leven. Bij toeval heb ik jou daarna nog 1 keer op marktplaats zien staan. Je stond voor de 2e keer te koop. Helaas was ik nog steeds te jong om zelf voor jou te sparen! Maar ik weet dat je in goede handen bent gekomen.

Het is gek dat ik de laatste paar jaar zoveel aan je denk. En ik toch iedere dag op marktplaats kijk. Ik weet dat het geen zin heeft. En natuurlijk heb ik er vrede mee dat je nu een nieuw baasje hebt. Maar ik voel ook dat, als je nog leeft, jij ook die laatste knuffel had gewild. Als kind kan je niet veel meer dan echte liefde geven, en die gaf jij mij ook.
Zeker nu ik volwassen ben en zelf kinderen heb besef ik me hoe speciaal mijn liefde voor Cindy was.

Ik heb altijd gehoopt op een einde zoals Black Beauty. Dat ik je op het einde toch nog even kon zien. Al was het maar om sorry tegen je te fluisteren. En je te laten weten hoeveel ik van je hou.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dit gevoel kent. Daarom moest ik het even kwijt. Het scheurt mij van binnen, dat ik jou zelf niet altijd dat fijne plekje heb kunnen geven.

Mocht iemand dit paardje kennen, geef dan een knuffel van mij.

Ik heb via dit forum toch prachtige foto's van je kunnen zien en ik weet dat je het goed hebt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Cindy R Alta (Hera)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:00

Aangezien dit topic dubbel is geplaatst, plaats ik hier een slotje.