Gisteravond werd ik door Jo gebeld en werd mij dus het verschrikkelijke nieuws over het faillissement verteld. We zijn er toen direct naartoe gereden, want alle pensionpaarden moesten die avond nog ondergebracht worden. We reden er echt in een waas naartoe, en toen we het terrein opreden...
Ze waren al aan het laden en er werd me verteld dat ik m'n kastje leeg moest halen en Bonanza klaar moest maken voor vervoer. Iedereen liep er verslagen bij, niemand kon het geloven. Bonanza is gisteravond samen met de meeste andere pensionpaarden bij manege Heiligers en bij de buren daarvan ondergebracht. 'Gek genoeg' wilde bijna geen één paard de trailer op...
Eén hengst van Peachtree is naar Vorstenbosch gebracht, de trots van Peachtree: Star G Hot Peppy, is naar een (ex-)klant van Peachtree gebracht. De stallen zijn nu bijna allemaal leeg. Dinsdag wordt alles gesloten en mag niemand er meer in of uit. Op dat moment staan er waarschijnlijk nog 7 paarden: 5 lespaarden, Peachtree Tyler en Great Retake. Ingrid heeft vooral veel verdriet om het feit dat de lespaarden moeten blijven, juist zij hebben zo hard gewerkt voor de ranch.
Ik ben gisternacht pas om 02.00 uur thuisgekomen van Peachtree. Ik kan het nu nog steeds niet geloven, en iedereen is er kapot van. Jo, Ingrid, Judith en Wendy hebben tot het laatste moment gevochten en dat doen ze nu nog. Dit hebben ze absoluut niet verdiend.
Peachtree heeft heel veel voor mij en de andere (pension)klanten betekent, en we hebben als het ware een grote vriend verloren. We willen de hechte groep bij elkaar houden. Het zou misschien moeilijk gaan omdat de paarden op verschillende plekken zijn ondergebracht, maar het gaat ons zeker lukken!