Wie kan mij raad geven ?..
Stel mij even kort voor .. ik ben een recreatieve western ruiter .. 1 a 2 maal per week een wandeleling .
Een aantal jaren heb ik een nieuw Garland zadel gekocht .. zit zalig en was zeer tevreden tot 6 maanden later hij enorm begint te piepen en kraken . Heb alles geprobeerd ... ledervet , olie , talk en zelfs waterspuitje .. het zadel blijft gewoon irritant piepen of kraken .. zo irritant dat ik besloten heb om een nieuw zadel aan te schaffen .
Heb al eens wat rond gegoogeld en er is keuze genoeg . Persoonlijk wil ik geen zadel van 3000€ ( vind het te veel geld voor hetgene wat ik rijd ) en mijn oog is op een paar zadels gevallen zonder te weten welk merk . Nu blijkt het een Pool te zijn .. NU komt mijn vraag .. de zadelpasser beweert dat Pool gefabrikeert word in 3 landen .. Namelijk , Amerika , Italie en China .. hij werkt met Italie . De zadel in zijn winkel waren opmerkelijk zacht van leer .. 2
mensen hadden mij gezegd dat ik daar niet moest gaan omdat hij prijziger is dan elders voor hetzelfde zadel . IK leg het hem op tafel en hij zegt mij dat er voor zadel leder wordt gebruikt van 3 verschillende plaatsen van het dier .. de nek en borst slechte kwaliteit beweert hij .. de rug iets betere kwaliteit en de achterhand en daar zit het verschil .. ook gebruikt hij alluminium conchos en schroeven .. Is dat effectief zo dat er verschillende ledersoorten word gebruikt ? Hij heeft 6 jaar geleden samen gewerkt met Garland omdat die kwaliteit niet goed was .. ze hebben ook een jaar gehad met slecht leer en je kan smeren zoveel je wilt het blijft kraken .. Ik kom al vele jaren in deze winkel maar dat was toen ik nog met een engels zadel reed . IK heb altijd het gevoel gehad dat het zeer lieve en correcte mensen zijn ... Wat kan ik geloven van wat hij nu zegt ?? weet iemand of effectief er verschil is in kwaliteit van de pool zadels ♀️