[Volg] dam het springpaard goes western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 22:25

Vandaag hebben dammie en ik heel lekker gereden. Hij was zo ontzettend lief, ik heb echt van hem genoten :) aankomend weekend heb ik me ingeschreven voor de in hand trail en de trail :o

Wat foto spam :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 22:51

Dam heeft zijn eerste winstpunt(en) binnen! We waren wel laatste in de in hand trail, maar toch een punt! En we hebben de trail (onsuccesvol) lekker uitgereden, nadat hij een spanningsmoment had goed opgepakt en doorgegaan :) . Ook hebben we in de virtual met de horsemanship een punt :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De in hand trail (ging ontzettend goed naast dat hij het stilstaan in de box wel spannend vond, normaal doet hij het wel normaal :Y) )



De trail, we hadden een miscommunicatie in het plusje, ik heb het vermoeden dat ik onbewust toch spanning had opgebouwd en hij ook, wat er toen uit kwam.



Commentaar waardeer ik enorm! Wel wil ik van te voren vermelden dat dam en ik nog werken aan onze gezamenlijke spanning op wedstrijd. Hij is in 2013 voor het laatst uitgebracht en vind het erg bijzonder dat er publiek en van alles in de bak staat wat er niet hoort, en ik heb ook mijn wedstrijd spanning. Dus ik verzoek jullie om in het commentaar onder het zadel hier rekening mee te houden :o

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 22:12

Ik weet niet of er nog mensen zijn die het volgen, maar dam en ik hebben gisteren in de vroege ochtend lekker in de buitenbak gereden. Hij is de laatste tijd ontzettend lief en doet echt enorm zijn best. Volgend weekend hebben we een onderlinge wedstrijd en ik ga pleasure met hem rijden, en misschien trail als het uitkomt met de tijd :)

Dit is de video van gisteren:


Ik heb gewerkt aan het wat hoger instellen, hopelijk is dat te zien :)

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:32

Ik lees mee hoor, heb alleen niet altijd iets zinnigs te zeggen. Moet zelf alles nog leren.
Vind dat Dam en jij leuk bezig zijn!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:08

ik lees ook mee ! vind jullie een super combi!

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:38

Ik lees ook nog mee hoor :j En het is te zien wat je aan het doen bent :D Fijn dat je dit zo goed oppakt!
Sta je op een westernstal ofzo? Dat er zoveel wedstrijdjes voorbij komen?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 23:18

miereneter schreef:
Ik lees mee hoor, heb alleen niet altijd iets zinnigs te zeggen. Moet zelf alles nog leren.
Vind dat Dam en jij leuk bezig zijn!


Ahh oke! Dan blijf ik gewoon posten voor de mensen die het volgen :)
Dankjewel!!


Mist schreef:
ik lees ook mee ! vind jullie een super combi!

Ah lief, bedankt!


Achterom schreef:
Ik lees ook nog mee hoor :j En het is te zien wat je aan het doen bent :D Fijn dat je dit zo goed oppakt!
Sta je op een westernstal ofzo? Dat er zoveel wedstrijdjes voorbij komen?

Fijn dat je ook nog mee leest :)
Ik sta op een westernstal inderdaad! Zo ben ik er ook in beland, ik denk dat dam anders nog op weg was om dressuur paard te worden.
Ik krijg les ook bij ons op stal, wat ideaal is want zo kan ik mijn trail oefenen zonder naar een locatie te moeten reizen.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:32

I vind gewoon heel leuk om mee te lezen, maar ik heb geen verstand van Western rijden :) dus ik zit onder een steen :o

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 23:44

Avalanche schreef:
I vind gewoon heel leuk om mee te lezen, maar ik heb geen verstand van Western rijden :) dus ik zit onder een steen :o

Ah wat leuk! Ik had jouw topic ook gevolgd tot het eind :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 01:17

Vorige week hebben dam en ik een onderlinge wedstrijd mee gedaan. De trail ging echt goed vond ik zelf, pleasure ( met zijn allen in de bak en tegelijk op de hoefslag gangen showen) was geen succes (dam werd erg druk) misschien ook omdat het niet mijn favoriete onderdeel is. Hoe dan ook weer zeer leerzaam en enorm genoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn 4e geworden in de trail en geen plaatsing in de pleasure.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 01:59

Wow wel super nette plaatjes, vooral die laatste 2 :)

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 06:05

Goed gedaan, Fenijro-tani!

Mij lijkt pleasure eigenlijk ook niets, zeker vergeleken met bijvoorbeeld trail of reining, dus ik snap Dam wel :Y) . Maar goed, ook hier zal oefening kunst baren, als jij dat onderdeel wel leuk vindt.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 08:12

Avalanche schreef:
Wow wel super nette plaatjes, vooral die laatste 2 :)

Bedankt! De laatste twee zijn precies de enige twee van de pleasure :o schrok er eigenlijk ook van, dacht wie heeft mijn paard ingeruild voor deze knapperd haha.

De foto's daarboven zijn van de trail.


miereneter schreef:
Goed gedaan, Fenijro-tani!

Mij lijkt pleasure eigenlijk ook niets, zeker vergeleken met bijvoorbeeld trail of reining, dus ik snap Dam wel :Y) . Maar goed, ook hier zal oefening kunst baren, als jij dat onderdeel wel leuk vindt.


Bedankt!

Nou precies, al moet ik zeggen dat ik op dit moment nog altijd liever pleasure heb als horsemanship. Dat is zo kort op elkaar met een groot paard, daar zijn we nog lang niet klaar voor haha.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:59

De pleasure ziet er netjes uit hoor :j mooi geconcentreerd en gecontroleerd :D Eigenlijk is het geen handig onderdeel voor een paard als dit, om het goed te doen komt er echt heel veel training bij kijken en dan nog leg je het vaak af tegen de quarters omdat het onderdeel nu eenmaal uit gaat van de specifieke eigenschappen van quarters die een warmbloed nu eenmaal niet bezit. Dat betekent dat je het vooral kunt winnen op netjes en gecontroleerd rijden, precies wat jij nu lijkt te doen!
Horsemanship vind ik zelf dan weer juist een heel leuk onderdeel, lekker technisch, maar niet zo traag en saai als trail (ik heb helemaal niks met trail :'))

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:02

Volgens mij heb je stiekem wel wat volgers hoor! Als ik naar je rijfilmpje van laatst kijk dan zie ik in de draf meer tempo en achterbeen, klopt dit? Ik heb trouwens ook veel geleerd van de feedback die een tijd terug kreeg van een bokker en ga dit als ik weer kan rijden ook toepassen!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 13:24

Achterom schreef:
De pleasure ziet er netjes uit hoor :j mooi geconcentreerd en gecontroleerd :D Eigenlijk is het geen handig onderdeel voor een paard als dit, om het goed te doen komt er echt heel veel training bij kijken en dan nog leg je het vaak af tegen de quarters omdat het onderdeel nu eenmaal uit gaat van de specifieke eigenschappen van quarters die een warmbloed nu eenmaal niet bezit. Dat betekent dat je het vooral kunt winnen op netjes en gecontroleerd rijden, precies wat jij nu lijkt te doen!
Horsemanship vind ik zelf dan weer juist een heel leuk onderdeel, lekker technisch, maar niet zo traag en saai als trail (ik heb helemaal niks met trail :'))

Dankjewel!
Eigenlijk is het niet zo handig nee, al doen we toch alleen mee voor de lol, maar je hebt wel gelijk :)
Hahaha ik vind de trail juist leuk, horsemanship vind ik nu nog net iets te technisch, maar dat gaat ooit hopelijk wel lukken!


juniper schreef:
Volgens mij heb je stiekem wel wat volgers hoor! Als ik naar je rijfilmpje van laatst kijk dan zie ik in de draf meer tempo en achterbeen, klopt dit? Ik heb trouwens ook veel geleerd van de feedback die een tijd terug kreeg van een bokker en ga dit als ik weer kan rijden ook toepassen!

Inderdaad! Dat had ik niet verwacht :=
Ja klopt! Ik probeer hem actiever te houden :)
Fijn, dat vind ik altijd leuk om te horen, daarom vind ik discussies in mijn topics ook altijd leuk, heerlijk leerzaam!

Nog even een foto van dam gisteren:

Afbeelding

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:27

Wat een blij hoofd heeft ie toch iedere keer :D

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:30

Wat ontzettend leuk!
Ik ben mijn 26 jarige dame (en mijzelf) ook aan het omscholen. Plezier was weg, maar is nu zeker weer terug

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 21:36

Achterom schreef:
Wat een blij hoofd heeft ie toch iedere keer :D

Ja hij is heerlijk vrolijk!

Fantast schreef:
Wat ontzettend leuk!
Ik ben mijn 26 jarige dame (en mijzelf) ook aan het omscholen. Plezier was weg, maar is nu zeker weer terug

Super leuk! Fijn om te horen dat het plezier er ook weer mee terug komt, ik kan nu ook veel meer van mijn paard genieten.

Hier slecht nieuws, dam staat nu al een volle week met koorts, dierenarts is vorige week zondag geweest en dinsdag en donderdag telefpnisch contact gehad, en het is afwachten.
Hier een lijstje met temperaturen :
Zondag 40.6
Maandag 40.4
Dinsdag 39.1
Woensdag 37.0
Donderdag 39.4
Vrijdag 38.6
Zaterdag 38.5
Zondag 37.1

We gaan de goede kant op, hij staat sinds vrijdag avond niet meer op koortsremmer. Ik hoop dat hij morgen en overmorgen nog koortsvrij is, dat zou betekenen dat hij waarschijnlijk uit quarantaine en boxrust zou mogen.
Hij eet nog goed, en is nog vrolijk (al de hele week gelukkig)


Afbeelding

Afbeelding

Vorige week zaterdag heb ik voor het eerst met hem gestapt met alleen een halster om :)

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:22

Ach nee, arme Dam. Wel fijn dat het de goede kant opgaat, beterschap!

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:08

fenijro_tani schreef:
Achterom schreef:
Wat een blij hoofd heeft ie toch iedere keer :D

Ja hij is heerlijk vrolijk!

Fantast schreef:
Wat ontzettend leuk!
Ik ben mijn 26 jarige dame (en mijzelf) ook aan het omscholen. Plezier was weg, maar is nu zeker weer terug

Super leuk! Fijn om te horen dat het plezier er ook weer mee terug komt, ik kan nu ook veel meer van mijn paard genieten.

Hier slecht nieuws, dam staat nu al een volle week met koorts, dierenarts is vorige week zondag geweest en dinsdag en donderdag telefpnisch contact gehad, en het is afwachten.
Hier een lijstje met temperaturen :
Zondag 40.6
Maandag 40.4
Dinsdag 39.1
Woensdag 37.0
Donderdag 39.4
Vrijdag 38.6
Zaterdag 38.5
Zondag 37.1

We gaan de goede kant op, hij staat sinds vrijdag avond niet meer op koortsremmer. Ik hoop dat hij morgen en overmorgen nog koortsvrij is, dat zou betekenen dat hij waarschijnlijk uit quarantaine en boxrust zou mogen.
Hij eet nog goed, en is nog vrolijk (al de hele week gelukkig)


[ [url=m/dyRy3u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gqah1g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week zaterdag heb ik voor het eerst met hem gestapt met alleen een halster om :)

[ [url=m/GP5XCl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat vervelend dat hij zolang koorts heeft gehad,hopelijk is het nu over.

Ik geniet nu inderdaad ook veel meer, ik baal dat ik deze stap nooit eerder heb gezet

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [Volg] dam het springpaard goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:28

Boksrust is nooit goed hoor. Beter 24 uur op de wei. Je moet een paard nooit op stal zetten.
En als je bij jullie geen 24 uur weidegang hebt, overdag absoluut wel in de wei hoor. Boksrust is volledig achterhaald.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:03

germie schreef:
Boksrust is nooit goed hoor. Beter 24 uur op de wei. Je moet een paard nooit op stal zetten.
En als je bij jullie geen 24 uur weidegang hebt, overdag absoluut wel in de wei hoor. Boksrust is volledig achterhaald.


Volgens mij ben je geen dierenarts? Dus ik zou voorzichtig zijn met dit soort uitspraken..

TS: Fijn dat het weer wat beter gaat en de koorts zo goed als weg is!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 20:47

germie schreef:
Boksrust is nooit goed hoor. Beter 24 uur op de wei. Je moet een paard nooit op stal zetten.
En als je bij jullie geen 24 uur weidegang hebt, overdag absoluut wel in de wei hoor. Boksrust is volledig achterhaald.

Nou in verband met mogelijke besmettelijkheid denk ik dat mijn stalgenoten de boxrust wel waardeerde :) .

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 03:08

Ik ben 5 dagen niet bij dam geweest omdat ik naar het nk ben geweest met mijn kleintje. In die tijd heeft iemand met hem gestapt zodat hij kan blijven opbouwen na het virus. Vandaag heb ik hem eindelijk zelf weer opgepakt (stap en 2 rondjes draf) en hij was echt een engel :o ik heb hem wel enorm gemist die dagen <3