Ik ben al eerder met spoortjes gaan rijden omdat ze zonder zweep eigenlijk niet liep en met zweep ze uit balans raakte. Hier later weer vanaf gestapt omdat ze (erg) ging bokken naar je been en toen besloot haar eerst heel goed aan het been te rijden. Na een tijdje ging het weer heel goed en liep ze ook zonder zweep vrij lekker door.
Dus toen besloten weer met een spoortje te gaan rijden (omdat als ze niet wilde je dr echt moest 'schoppen' en je haar dus ook uit balans bracht, voor de rollbacks (specifieker en doordraaien) en het begin van de spins).
De eerste week ging het weer heel erg goed, ze reageerde heel scherp en positief op de spoortjes, maar nu, sinds 3 dagen ofzo, is ze weer helemaal dwars naar dr spoor. Ze gaat springen, bokken en gek doen, niet om je eraf te gooien, maar wel om het spoortje te ontlopen.
Het gekke is dat ze het alleen doet als ze iets moet doen waar ze geen zin in heeft of wat ze moeilijk vind, en als je dan je spoortje afdoet doet ze het in het begin ook, maar later is het vrijwel over...
Wat moet ik doen??? Mijn instructeur zegt dat ik ze beter even af kon doen, maar krijg je dan niet hetzelfde probleem dat gewoon herhaald wordt met als resultaat dat je paard er nooit gehoorzaam op wordt?
Of moet ik dr er gewoon doorheen rijden met spoortje/zweep
maar ze doet het ook als ik ze