Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Ik zie dat je in Ridderkerk woont, je zou bij Bouwmeester reining Horses in Moordrecht kunnen gaan lessen. Petra kan je goed kunnen helpen. Die is heel fijn en heeft engelen geduld met paarden.
Ik vind het verschil met Engels (dressuur) dat we de paarden meer op hun zelf laten lopen en geen opgekrulde houding maar lekker lang in de hals en dat we vragen en weer loslaten als beloning.
Popstra schreef:Hm, Nouja mijn ervaring is dat als je iets goeds wil je helaas ver moet gaan zoeken.
Popstra schreef:Ik zie dat je in Ridderkerk woont, je zou bij Bouwmeester reining Horses in Moordrecht kunnen gaan lessen. Petra kan je goed kunnen helpen. Die is heel fijn en heeft engelen geduld met paarden.
Ik vind het verschil met Engels (dressuur) dat we de paarden meer op hun zelf laten lopen en geen opgekrulde houding maar lekker lang in de hals en dat we vragen en weer loslaten als beloning.
Wildgirl schreef:De verschillen tussen western en klassieke dressuur(wat imo de basis voor het Engelse rijden moet zijn) is niet enorm groot. Je wilt in beide gevallen toe naar een paard wat licht en soepel reageert op je hulp, zichzelf draagt en in vertrouwen jouw hand en been volgt zodat je een losse maar stabiele verbinding legt.
Echter, een goede klassieke instructeur vinden is nog veel lastiger dan een goede western trainer
Wildgirl schreef:De verschillen tussen western en klassieke dressuur(wat imo de basis voor het Engelse rijden moet zijn) is niet enorm groot. Je wilt in beide gevallen toe naar een paard wat licht en soepel reageert op je hulp, zichzelf draagt en in vertrouwen jouw hand en been volgt zodat je een losse maar stabiele verbinding legt.
Echter, een goede klassieke instructeur vinden is nog veel lastiger dan een goede western trainer
Skippy01 schreef:Popstra schreef:Ik zie dat je in Ridderkerk woont, je zou bij Bouwmeester reining Horses in Moordrecht kunnen gaan lessen. Petra kan je goed kunnen helpen. Die is heel fijn en heeft engelen geduld met paarden.
Academisch en klassiek krullen paarden gelukkig ook niet op. Slechte ruiters en trainers heb je overal. De eerste dressuurtrainer die zegt dat ze in de krul moet, gaat hier linea recta het erf weer af hoor
Zelfde geldt voor op eigen benen lopen, dat eis ik als ruiter én als instructeur ook van de paarden en combinaties waarmee ik werk, ook nu ik al weer jaren klassiek train.
Popstra schreef:Dan moet je mij maar eens uitleggen waarom er met constant contact aan die mondjes van engels/dressuur gereden paarden gereden word! Want dat is wel wat je ziet.
Heb nog nooit een dressuur paard met slack in de teugel een proef zien lopen.
Popstra schreef:Dan moet je mij maar eens uitleggen waarom er met constant contact aan die mondjes van engels/dressuur gereden paarden gereden word! Want dat is wel wat je ziet.
Heb nog nooit een dressuur paard met slack in de teugel een proef zien lopen.
JoyRider schreef:Ik rijd inderdaad al even western SPMijn Joy is met pensioen en ik ben nu mijn jonge paardje aan het opleiden. Maar ik heb geen kennis van dressuur. Ik weet daarom niet goed wat het verschil is tussen beide stijlen
![]()
Mijn paard is ondertussen bijna 4, dus ik laat me zeker niet gek maken :p Ik ben zelf gedragstrainer, dus ik weet zeker hoe paarden leren en ik weet ook hoe snel ik wel of niet wil gaan![]()
Ik blijf ook het academische erbij doen, in ieder geval voorlopig. En als de westernles me niet bevalt, blijft het wellicht alleen bij academisch voorlopig. Ik vind die kijk op het paard erg aangenaam. En het werken aan de hand ook erg nuttig