WN: Bunschoten - DPHC/APHA/AAHCH/ApHC wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:59

Nee hoor, ik dacht dat de Quarters hem ook hadden.
De APHA kent Youth, (Novice) Amateur en Open klassen.
Om aan te tonen dat je een Amateur bent dien je eenmalig (per jaar) een Amateurkaart aan te vragen. Je vult dan een vragenlijst in waaruit voornamelijk moet blijken dat je geen geld verdiend in de paarden (lesgeven, trainen oid.).

Novice Amateur is iets als Beginnende Amateur. Het kan handig zijn om een Novice Amateurkaart aan te vragen. Novice Amateur (& Youth) worden in Nederland vrijwel nooit uitgeschreven, maar soms wel in Duitsland. Met een Novice Amateur kaart mag je zowel Novice Amateur als Amateur starten (en natuurlijk ook nog Open).

Hebben ze bij de Appaloosa daadwerkelijk alleen een Open klasse?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:07

Nee, van alles. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ik een dergelijke kaart zou moeten aanvragen. En bij wie vragen jullie die aan dan? Verward APHC ofzo?

Bij de Appie's nog nooit iets van gezien/gehoord.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:11

sflj schreef:
Nee, van alles. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ik een dergelijke kaart zou moeten aanvragen. En bij wie vragen jullie die aan dan? Verward APHC ofzo?

Bij de APHA of ter plekke bij het wedstrijdsecretariaat.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:11

Ik heb hem wel van de ApHC, kost $10. Weet alleen niet of het wel nodig is als je alleen in Nederland start, want zover ik weet schrijven ze hier nooit amateur klassen uit.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:16

Ik denk niet dat Appaloosa-mensen een Amateurkaart nodig hebben voor Bunschoten. Maar wellicht kan de Nederlandse Appaloosa Club daar meer over vertellen: info@appaloosa.nl .

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:23

Kan ik trouwens zaterdag ook een Novice Amateurkaart aanvragen, of moet dat wel via de APHA? Ik ben natuurlijk nog een beginner en misschien is het handig om daar dan ook een kaart voor aan te vragen. Kan ik op den duur (want ik denk niet dat er beginners halterklasses uit worden geschreven) ook eventueel in Duitsland tussen de beginners starten. Lijkt me niet onverstandig Scheve mond

leila777
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:45

ja gera, dat kan zaterdag ook!
(of nog ff snel faxen met amerika, anders sta je zaterdag met je hele kleine beetje "allereerste wedstrijd" zenuwen nog even een kaart aan te vragen!!!)
groetjes leila

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:27

Ach, ik ben er vroeg genoeg als alles meezit, dus dan moet het nog wel lukken, die kaart aanvragen. Mocht het allemaal te krap zijn, dan doe ik amateurs wel niet.... Maar ja, als ik er toch ben, kan ik beter twee keer starten. Misschien heb ik hierna de smaak wel zo te pakken, dat ik alle komende APHA wedstrijden ook van de partij ben

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:07

Nog even voor de volledigheid, een Amateurkaart bij het secretariaat kopen kost net zoveel als dat je hem bij de APHA besteld = $15 voor APHA-leden.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:13

Bedankt voor de info!
Dat is een nette prijs, vind ik. Als ik hem bij de APHA zou willen bestellen, zou ik wel wat aan de late kant zijn (dan heb ik het pasje toch niet thuis voor zaterdag), dus ik bestel hem zaterdag wel bij het secretariaat. Is 'Novice Amateur' dan ook mogelijk? Want als je eenmaal een amateurkaart aan hebt gevraagd, kan je toch niet meer starten bij de beginners? Of heb ik dat weer compleet verkeerd begrepen (het is allemaal nieuw voor me...)

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:47

Je krijgt en kaart voor Novice èn Amateur. Je kan dus bij allebei starten. Het is (geloof ik) wel zo dat punten behaald in amateur en open ook meetellen voor je novice. Dus totaal te veel punten mag je niet meer Novice starten. Maar dat staat allemaal netjes in het regelboek (die staat ook op internet!)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:05

Ik heb alles geregeld en we zijn er helemaal klaar voor!! Ga morgen alvast het paardje wassen en dan vrijdag nog eens een keer!! Dan is ie super schoon!!

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 02:02

Gera, wat vervelend van je schouder. Beterschap!! Als je hulp nodig hebt met Jagger, wij zijn er ook en willen je wel helpen om jullie op tijd in de ring te krijgen. Sterkte.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:00

Dank je Sylva! Het zal even wennen zijn zaterdag, denk ik, want je moet in een soort van ritme komen voor wedstrijden, sommige dingen worden denk ik op den duur een automatisme, maar dat zijn ze bij mij dus nog lang niet. Maar ik heb al aan veel dingen gedacht en mocht ik iets over het hoofd zien, dan denk ik dat dat niet zo'n ramp is en ik heb gehoord dat er ook wat stands zijn, dus mocht ik op het laatste moment nog iets nodig hebben (ben ook nog steeds op zoek naar blanke lak voor de hoeven Scheve mond ) dan kan ik het daar misschien krijgen. Waar ik WEL aan heb gedacht, en dat is volgens mij iets wat mensen de eerste keer vaak vergeten, zijn de pinnetjes voor het startnummer *LOL*
Ik ben benieuwd, ik zie wel hoe het gaat lopen. Jagger ziet er op wat mugge- en horzelbeten en wat beten van de andere jaarling goed uit. Maar dat soort dingen houd je toch en daar kijkt de jury vast wel doorheen

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:26

Gera ik vergeet nog steeds na weet ik hoeveel wedstrijden!! Altijd nog mijn pinnetje of veiligheidsspeldjes

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:28

Kan ik goed begrijpen, want je verbindt het niet direct aan een wedstrijd (ik tenminste eigenlijk niet, maar het kwam door secretariaat -> startkaart -> startnummer -> numberpins). En ze zijn ook nog eens erg klein, dus ik heb ze gekocht, maar hoop maar dat ik ze steeds terug kan vinden. Ik heb geen handige poetskist met een mooi klein vakje erin ofzo en waar moet ik ze eigenlijk veilig opbergen?? In de zak van mijn halterjasje misschien??

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:05

om te verkomen dat we spullen vergeten ga ik dus samen met chantalleke op stap Haha! zie jullie van het weekend

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:18

Praktisch vraagje:
Wat moet ik aankomende zaterdag allemaal aan papieren meenemen? Paspoort lijkt me logisch (van Jagger dus), maar zijn papieren heb ik al opgestuurd naar het aangegeven adres op de DPHC website. Moet ik dan de papieren zaterdag nog eens meenemen?
Sorry, lekenvraag, maar je moet het 1 keer weten...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:30

Ik neem het voor de zekerheid wel mee!! Daarna berg ik het weer veilig op

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:32

De echte papieren? Of een kopie ervan?

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:36

zal kopieen meenemen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:40

Dacht ik al ja *LOL*

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:42

Dat bedoelde ik ook alleen het kwam er niet echt uit!!
Heb nog geen paspoort bij Joey we hebben het wel aangevraagd dus ik heb de aanvraag papieren maar er bij gestuurd althans kopieen er van. Dat zal toch wel voldoende wezen?

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:44

ja denk het wel hoor
ben ook wel is de papieren vergeten erbij te doen
heb ik ze gewoon op de wedstrijd laten zien
dat was goed Haha!

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:12

goed ik zit hier nu dus met chantal en wat is zij vergeten?????

haar PINNETJE Blond