WN: Bunschoten - DPHC/APHA/AAHCH/ApHC wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:10

Als je geen number pins hebt (als je ze wel hebt trouwens ook) kun je gewoon een heel doosje met veiligheidsspeldjes in je poetskist doen. Zit je nooit zonder en kun je ook nog es iemand anders uit de brand helpen als dat nodig is.
Papieren die je meeneemt zijn paspoort/entboekje, copie stamboom (niet het origineel, da's een waardepapier en hoort veilig opgeborgen thuis) en je lidmaatschapkaarten.
Wat veel mensen ook vaak vergeten is vliegenspray. Paarden willen niet stilstaan als er veel vliegen zijn, dus preventief spuiten voor je de ring in gaat. Zorg wel dat je spray hebt die niet vlekt anders heb je dat weer... ik gebruik altijd Veerust.
Neem ook iets mee om je schoenen op het laatst nog even te laten glimmen (je hebt ze thuis natuurlijk al netjes gepoetst), een kledingborstel om je hoed en jasje van haren te ontdoen. Ik draag zelf in de inrijbak altijd een dun windjack over m'n jasje (als het niet té heet is) wat ik op't laatste moment uit doe, zodat m'n jasje schoon blijft, ook tijdens het loslopen in de bak.
Van die vochtige lotiondoekjes zijn altijd handig om in je poetskoffer te hebben en schone handdoekken komen ook altijd van pas.

Ik ga zo wassen enz... 'k zie jullie morgen!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:23

Succes allemaal!!!!! OK dan!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:25

Succes ! Ik ben er niet bij , maar ik wil iedereen heel veel succes wensen , en dan in het speciaal Gera & Jagger ! Jullie kunnen het !

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:52

Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor (in dat geval; excusez moi) maarre Gera; klopt het dat je rond 13.00 moet?

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:28

Heel veel plezier allemaal!!!
en succes natuurlijk.
En in de ring denk eraan: paarden zijn leuk, blijven lachen!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:38

succes allemaal morgen Haha!

en misschien zie ik nog wel iemand zondag Haha!

ja paarden zijn leuk, maar spanningen

offtopic, maar weet iemand een middeltje tegen zenuwen maar niet die je zo duf maken dat je amper op je paard kan zitten hoor *LOL*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:39

Jij ook succes he Kim ! Jullie kunnen het , 23 augustus kom ik jullie aan moedigen op kalverhoek , neem aan dat je dan ook mee doet met Face ?

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:51

dank je Haha!
ja tuurlijk doen we dan mee, lekker dichtbij Tong uitsteken
hoe meer mensen er aan moedigen hoe beter het is Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:01

vrolijk schreef:
offtopic, maar weet iemand een middeltje tegen zenuwen maar niet die je zo duf maken dat je amper op je paard kan zitten hoor *LOL*


Heeeeeel veel wedstrijden en shows doen en dan hou je alleen een beetje gezonde wedstrijdspanning over!
en jezelf voorhouden dat je het voor de lol doet, als je aan middeltjes moet beginnen vind ik er geen lol meer aan.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:06

2 bananen vlak voor de show Haha!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:59

Oke, en dan nu rechtstreeks vanaf het secretariaat (echt waar!!) Samen met Jeddah, DennisC, MHSolo, Asbe en nog een stuk of wat al aanwezige bokkers! Zijn al helemaal gesetteld op het terrein, net bij de Mac in de buurt ff gegeten. De sfeer zit er hier al lekker in OK dan! , we hebben er allemaal ontzettend zin in! Dus kom allemaal deze kant op en tot morgen/overmorgen!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:06

Mensen, Jagger is gewassen en ik ben doodop. Veel ging fout.. het was nogal een drama. Bovendien ben ik veel te gespannen en reageer ik dan alles op arme Jagger af. Ik hooooop zo dat het morgen gaat.. het was allemaal al een lekkere voorproef vandaag. Hoeven waren niet meer zwart, benen wel. Dus twee keer gewassen. Ik dacht echt dat ik het niet meer hield
(Is Ratelband in de buurt? Ik heb moed nodig Scheve mond )

PS bubbels, ik moet denk ik rond 10.15 uur al Scheve mond

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:08

gera schreef:
(Is Ratelband in de buurt? Ik heb moed nodig Scheve mond )


Jahoor.....

Tjakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa , je kunt het !!!! OK dan!

Ik ben dr niet bij , maar ik weet zeker dat Jeddah , DennisC en de rest er voor je zullen staan ! Zet 'm op met z'n tweetjes ! OK dan! OK dan!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:14

gera schreef:
Mensen, Jagger is gewassen en ik ben doodop. Veel ging fout.. het was nogal een drama. Bovendien ben ik veel te gespannen en reageer ik dan alles op arme Jagger af. Ik hooooop zo dat het morgen gaat.. het was allemaal al een lekkere voorproef vandaag. Hoeven waren niet meer zwart, benen wel. Dus twee keer gewassen. Ik dacht echt dat ik het niet meer hield
(Is Ratelband in de buurt? Ik heb moed nodig Scheve mond )

PS bubbels, ik moet denk ik rond 10.15 uur al Scheve mond


misschien ook 2 bananen eten Knipoog

als je nu spanning hebt heb je ze morgen niet Haha!
het gaat je wel lukken

wassen gaat bij een paint meestal fout *LOL*
dus hou de moed erin Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:17

Ik heb al vier bananen op nu Scheve mond
En ben met de vijfde bezig..

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:17

PeppySan schreef:
Heeeeeel veel wedstrijden en shows doen en dan hou je alleen een beetje gezonde wedstrijdspanning over!
en jezelf voorhouden dat je het voor de lol doet, als je aan middeltjes moet beginnen vind ik er geen lol meer aan.



gezonde wedstrijd spanning is ook helemaal niet erg
maar hyperventalatie wel.
daarom wil ik rustig blijven want als je dat emaal hebt kan je ook niet meer goed denken en gaat alles fout Verdrietig

maar ik ga bananen eten
heb er toevallig 2 liggen Haha!
zal iedereen zegen dat ze er af moeten blijfen
want die zijn voor mij Haha!
en hopen dat ik zonder hyper me proef door kom

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:22

gera schreef:
Ik heb al vier bananen op nu Scheve mond
En ben met de vijfde bezig..


nu al en zoveel *LOL*
dan ben je morgen harstikke missenlijk Haha!

zouden bananen snoepjes ook helpen
kunnen we onze paarden er ook mee voeren Tong uitsteken

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:24

maakt er ook iemand foto's van jou gera ?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:30

mijn vriend doet een poging Scheve mond
ik hoop maar dat het lukt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 01:54

Houd moed Gera... het is nu bijna twee uur 's nachts en ik ben net pas thuis... De hele dag ging alles al mis (echt een pechdag... mijn moeder is ook nog opgenomen in het ziekenhuis vandaag... niet levensbedreigend, maar toch wel even schrikken).
Ik begon pas met wassen om een uur of half 8 en echt álles wat mis kon gaan ging zo'n beetje mis. Heb zo'n beetje elk plukje twee keer gemaakt omdat het niet wilde en de staartzak wel drie keer opnieuw ingedaan. Ook nog zo'n beetje een uur bezig geweest Dot's oren enigzins uit te knippen... ze vond die ene keer braaf zijn bij de clinic blijkbaar genoeg. Vanwege het licht Dot's hoeven nog niet eens zwart kunnen maken, dat moet ik morgenochtend doen... extra vroeg er uit dus ook nog.
Ik ga nu dus snel douchen en naar bed... Jullie liggen er waarschijnlijk al in, dus 'sweet dreams' en tot morgen!
Hopelijk gaat het dan beter...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:27

Heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel succes iedereen!

Jullie zijn allemaal al geweest denk ik of nu bezig... Ik denk aan jullie!
Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat.
ik wil veel foto's én uitslagen!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:45

ben ook erg benieuwd
ga nu slapen en als ik weer wakker ben hoop ik allemaal goeie berichten te zien Haha!

ps. leuk onderschrift francis *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:10

Jeetje, helemaal geen verslagen.. niks!?
Dan doe ik maar een gooi. Het is al wat laat en ik ben net thuis, maar ik begrijp dat jullie benieuwd zijn

Jagger deed het erg netjes vandaag. Hij was een stuk meer gespannen dan thuis (en datzelfde gold voor mij) en heeft dus maar enkele seconden echt vierkant gestaan, maar toch ben ik erg trots op hem. Niet alleen omdat hij de trailerrit, zowel heen als terug, verschrikkelijk braaf is geweest, maar ook omdat hij zich op de wedstrijd erg netjes heeft gedragen tussen alle vreemde paarden. Ik ben erg trots op hem! Ik heb het dus overleefd vandaag, ondanks de zenuwen. In de amateur stallions AA nam ik het op tegen Brigitte Drost ('jojo') met haar hengst Explicit Cash Deposit. Ik wist dat ik geen schijn van kans zou maken, maar ach, alle oefening en ervaring is meegenomen. Ik werd dus tweede (maar wel een mooie lint OK dan! ). In de yearling stallions was ik de enige die startte (waar ik al bang voor was) en werd ik dus 'eerste'. Ik mocht terugkomen voor de Grand Champions, maar daar stond ik met zes andere paarden en vier mochten vertrekken, waaronder ik. Maar vooral in deze klasse was ik erg trots op Jagger. Hij stond hier een tijdje netjes vierkant en was al een stuk rustiger geworden. Zijn broer Dusty Pebbles Tomboy won trouwens in deze klasse!!

Ik heb niet veel uitslagen van vandaag, want ik ben de hele ochtend bezig geweest met toiletteren en alles klaarmaken voor de wedstrijd. Hierdoor heb ik ook een groot deel van de halter mares misgelopen. Ik weet wel dat in de yearling mares Corine (jeddah) eerste werd met haar prachtige Senna, op de voet gevolgd door Far Ute Domino -oftewel Sofie- van Christien Schiltkamp, die weer op haar hielen werd gezeten door de black tobiano merrie Eagles Royal O Pepp van Kajsa Stromberg. Vierde werd Desiree Westerlaken met Pale Indian.

In de Grand Championklasse werd Francis eerste met Dutch Design (Dot), die er werkelijk als een plaatje uitzag vandaag (ondanks of juist dankzij de nachtelijke toiletteergebeurtenissen) en Reserve Champion werd Aline de Jong met haar driejarige Jeta Time. Een superprestatie. Jammer dat 'jojo' niet in de prijzen viel in de Grand Champion klasse, want haar Time voor Daisies was wel helemaal in vorm *LOL*

Morgen heb ik nog een lange dag te gaan, dus ik ga zo maar slapen. Was vanochtend ook al niet bepaald in staat om uit te slapen. Maar deze ervaring is zeker voor herhaling vatbaar. Ik moet even kijken of Wijdewormer wat wordt eind augustus, maar dit is in ieder geval niet mijn laatste show geweest dit jaar!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde overwinningen en tot morgen!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:49

....Volgens mij durft niemand te reageren, omdat ze niet durven zeggen dat mijn prestatie niet opperbest was.
Jullie zijn er maar eerlijk in, het was de eerste keer en ik ben zelf toch zeker wel tevreden. Ik ben vooral erg trots op kleine Jag

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:58

gera schreef:
....Volgens mij durft niemand te reageren, omdat ze niet durven zeggen dat mijn prestatie niet opperbest was.
Jullie zijn er maar eerlijk in, het was de eerste keer en ik ben zelf toch zeker wel tevreden. Ik ben vooral erg trots op kleine Jag


Volgens mij ligt iedereen al te slapen!!! Slapen

Maar waarom zo negatief? Het is toch niet belangrijk wat een ander er van vindt? Als je zelf maar tevreden bent, dat is toch veel belangrijker?
En jij en je paard zijn weer een ervaring rijker.

In ieder geval gefeliciteerd met je behaalde prijzen!