eindelijk een westernzadel gevonden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:20

Ik heb ook een hardseat... en wel wat zitvlees.. geen last van een uurtje per dag, maar na twee uren buitenrit wil ik wel even een stukje lopen. ( heb ik ook als ik op een steol moet zitten hahah)

Ik wil nog steeds heeel graag een close-up van de bewerking op de fenders! please?!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:39

yvvv schreef:
Is dat niet het (oude) zadel van Gera?


Nee, tenminste niet zover ik weet (of hij is weer bliksemsnel doorverkocht..) Maar hij lijkt wel op mijn zadel. Maar de mijne had een suede zit en had ook wat decoratie op de skirts.
Er zijn volgens mij veel zadels gemaakt van deze soort

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:13

Cassidy schreef:
Zozo, met rawhideversiering. Daar mag je zuinig op zijn, het lichte leer kleurt snel bij en helaas blijft de rawhide niet erg lang wit. Er zijn speciale middeltjes voor om dat schoon te maken en schoon te houden, maar ik ben de naam even kwijt. Ik ga even zoeken.

*edit* schoonmaakmiddel heet Rawhide Cream. Ik zou geen andere middeltjes gebruiken, anders wordt de rawhide namelijk donker.


Ik maakte m'n witte stijgbeugels (= ook rawhide) altijd schoon met schoon water en een schoon zacht schuursponsje en dat ging heel best... (was een tip die ik weer van iemand anders kreeg).
Ze werden schoon, bleven mooi wit en het werd niet hard. Als ze droog waren deed ik er dan een klein beetje kleurloze olie op.
Geen heet water gebruiken, dan wordt leer hard, maar koud/lauw schoon water en een oud schuursponsje wat al bijna niet meer echt schuurt.
Zal in zo'n hoofdstel wat lastiger gaan, maar is te proberen als je geen dure middeltjes wilt aanschaffen...