[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:41

Nou, de ruin die ik naast mijn eigen paard rij was dus stokkreupel zondag. Ik zei dat het wel een hoefzweer kon zijn en er zat ook ineens een gehele scheur van boven tot in de kroonrand in de hoef. Hij stond op 3 benen. Ik ben er bij geweest toen de veearts kwam, maar die durfde niet te snijden of wat dan ook, die verwees door naar een smid. De smid is vandaag geweest, de hoef was vandaag niet warm meer, kroonrand ook niet, maar er is een zweer gevonden in de zool, en een korst in de kroonrand was inderdaad ook van een doorgebroken zweer. De scheur is niet ernstig zegt de smid, ondanks dat het geheel van beneden naar boven loopt. Komt door druk van de zweer. Nu dus afwachten, hij kan gewoon naar buiten. Over een paar weken komt de hoefsmid weer, ook om de andere hoeven te bekappen (dat ging dus nu wegens de pijn aan 1 hoef niet), en om te kijken of de zweer echt weg is.
Verder advies om biotine bij te voeren, dat gaat de eigenaar regelen. Verder goed balen, maar als het echt alleen een zweer is, dan is het opgelost nu en kan het herstellen. ik zal maar geen foto's plaatsen, het zag er echt niet mooi uit.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:32

He getsie, en dat doet zo'n zeer ook :(:)

Ik lees nog steeds mee hoor! Alleen druk nu ik weer ben gaan werken na mijn verlof.

Hier alles goed met Joytje. Aankomende zaterdag hebben we één van de hoogtepunten van dit jaar, want dan namelijk privéles van Rieky Young! *\o/* Vind het best spannend haha :+

Zertab

Berichten: 12312
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:07

@Germie: Vervelend... hopelijk herstelt het paard goed!

@Gimme_Joy: Spannend! :D Ik heb nooit les gehad van Rieky, maar haar weleens gesproken. Komt over als een leuke vrouw, dus zal vast goed komen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:46

Oh les van Rieky is tof!!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:55

Ouch germie klinkt heel akelig.

Oeehhh gimme_joy gaaf! Willen uiteraard daarna foto's videos en verslag he, dat je 't weet :P

Hier vandaag zooooo mega lekker gereden. Bo was er helemaal bij en dus lekker afgesloten zonder hoofdstel :) hands free stoppen kunnen we blijkbaar nu ook haha. (Ik zit zo beroerd want meeeega gek stoppen zonder ook maar iets in je handen Hahaha)
Afbeelding
Pretbek United <3
Afbeelding

Zertab

Berichten: 12312
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:05

Wauw gaaf! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:13

Ik wil ook ooit zonder hoofdstel kunnen rijden!

Wel lekker in het bos gereden.
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:26

Jullie weten dat wel. Vandaag kwam ik er achter dat in t bovenste gaatje van mijn singelstoot ineens iets mist. Hoe heet dit en waar koop ik het?


Afbeelding

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:30

Nou Kim, dat weet ik zelf ook nog niet haha. Ik ga het nu proberen en kijken of het lukt met de tijd die ik heb. Vind het gewoon zo sneu dat dat dier staat weg te kwijnen en hij lijkt qua karakter erg op Rudi en spreekt mij dus aan :o Als ik ze allebei 3 á 4x per week rij en nog een dag longeer dan zou het moeten kunnen. Mocht het toch teveel blijken dan kies ik uiteraard voor mijn eigen paard ;)
Bo gaat lekker. Bootcamp bij de trainer heeft geholpen zo te zien :D Ik hoop op korte termijn ook weer te kunnen lessen maar ik wil het niet overhaasten. Eerst nog wat verder werken aan zijn kracht en conditie.
Had je moeder trouwens nog gezegd dat ik op haar werk was O:) Moest even papieren afgeven daar en hebben gelijk een bakkie koffie gedronken :D

Oei Germie, dat klinkt niet best. Goed in de gaten houden die scheur hoor, voor je het weet zit er een bacterie in en ben je verder van huis.

Lekker bosritje gedaan Bellatrix, dat hoop ik binnenkort ook weer te doen.


Volgens mij hoort daar een Chicago screw in die de singel vast zet aan de ring. Je ziet ze ook met zo'n leren veter geknoopt maar aan de afdruk in het leer te zien was dit een soort schroefje?

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:30

Noisy schreef:
Oei Germie, dat klinkt niet best. Goed in de gaten houden die scheur hoor, voor je het weet zit er een bacterie in en ben je verder van huis.

Die zit er volgens mij al in, maar volgens de smid niet. Ik denk een schimmel. De scheur is heel onregelmatig en breed. Ik durf eigenlijk geen foto te plaatsen, het is niet mijn paard natuurlijk. De hoornlaag is in de scheur ingedeukt zeg maar, het is geen gladde wand meer. En dat dus tot boven aan toe.

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:13

Thanks Noisy, als ik foto's terug kijk zit er inderdaad een schroefje. Enig idee welke maat ik nodig zou hebben? Zoveel keus weer ...

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:33

Foto van de voet kun je toch gewoon plaatsen? Als je maar niet het hele paard op de foto zet zodat hij herkenbaar is.

Denies, dat zou je even moeten proberen. Je hebt die schroefjes in verschillende maten. Als je zoekt op Chicago schroef kom je er zat tegen

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:17

Denise dat is toch gewoon een dubbele off billet? Dan hoef er niks doorheen. Omdat je hem dubbel doet en dan de singel er aan vast kan er werkelijk niks mee gebeuren. Nog nooit gezien dat een off billet extra vast zit met een schroef.

Jaaa Noisy ik hoorde het haha. Prima plek om koffie te drinken :P

Oooh weer een bosritje Marlies. Jaloersmakend hoor ;)

Vandaag weer lekker gehobbeld. Morgen nog en dan heeft meneer weer weekend. Maandag hebben we les op de locatie van m'n trainer :D morgen moet ik ook savonds op stal zijn dus lekker tijd om weer te wassen en vlechten. Issie weer knap voor z'n les :P

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:53

Nee klopt, maar er zat wel een schroefje in en nu kan hij er af als ik mn zadel er op of er af doe. Is niet zo'n ramp maar wil er toch wel weer een dingetje in haha.

Hier ging het rijden ook lekker :D Lange tijd dat de linker galop niet goed ging en ik niet voldoende "kracht" had om haar er door heen te rijden. Maar sinds vorige week is het me gelukt en dat was vandaag zo'n verademing!

Zertab

Berichten: 12312
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:53

Wat fijn Denies! :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:49

Zo ik kom eens onder mijn steen vandaan. Veel drukte van werk dus weinig tijd voor bokt gehad.


Gimme_joy: zeker leuk les van Rieky!

Kim: Bo'tje word een hele Bo! Gaat lekker zo te zien!

Marlies: lekker zon buitenritje in de herfstkleuren.

Denies: wat fijn dat het goed gaat!

Germie: dat klinkt niet lekker die hoef. Anders vragen of de smid nog een keertje wil kijken?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:53

Wat fijn Denise! Dat is extra genieten!

Welkom terug Karin ;) hoe bevalt je nieuwe stal? En hoe doet Bobby het?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:58

Ik zat echt te kijken naar wat daar miste bij die singel. :') Zie het nog steeds niet. _O-

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:02

Dit daar normaal niet een leertje bovenin de offbillet? Ik zal als ik er aan denk vanavond eens een foto van maken van de mijne..

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:08

Bellatrix schreef:
Ik zat echt te kijken naar wat daar miste bij die singel. :') Zie het nog steeds niet. _O-


Bovenste gaatje zie je de afdruk van een schroefje. Bij sommige singels zit daar een leertje, bij mij blijkbaar een schroefje. Het houd hem op zn plek om de ring. Nu til je hem er zo af. Ik houd mijn singel niet aan het zadel anders doet opzadelen vreselijk veel pijn :P Dus alles is los en daardoor kan die er nu ineens af.

Denk dat ik hem zaterdag ben kwijt geraakt. Stond ook even gek te kijken gister. Maar ging dus opzoek naar een leertje.

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:09

normaal zit er een leertje door de off billet. Die zit er nu niet. Maar meestal zijn het een paar extra gaatjes.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:15

Leertje kan ook met een gaatje maar dan komt die bij mij altijd verfrommeld uit.

Mijn nieuwe stal bevalt ons beide goed! Scheelt een eindje rijden. Met Bobbie gaat het ook wel prima. Mevrouw is nog steeds een heethoofd maar het gaat steeds beetje bij beetje beter. Volgens mij bevalt het nieuwe plekje beter want dan kan dat brabants dagblad alles bekijken wat naar de weide word gebracht of buiten gezadeld word.

xDenies

Berichten: 13503
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:48

Kan ook een nieuwe off billet met touwtje kopen maar dan wacht ik even op de black friday :P

Klinkt als een positieve verandering speedfiets!

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:55

Voor 1 touwtje een nieuwe kopen? Zelfs zonder dat touwtje blijft ie wel zitten hoor.

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:05

xDenies schreef:
Jullie weten dat wel. Vandaag kwam ik er achter dat in t bovenste gaatje van mijn singelstoot ineens iets mist. Hoe heet dit en waar koop ik het?


[ [url=m/P7K5xl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb daar een leren veter voor gebruikt (ooit 2 meter leather string gekocht bij Arthur's)
Als je googled op 'off billet' zie je hoe je 'm vast moet maken :)