[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:55

Zou best kunnen, ze is jong en doet wel eens gek. Altijd lastig als je het niet weet, maar hopelijk niets ernstigs inderdaad

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:29

Fijn dat het bit zo goed bevalt Retjethorse!

Ziet er beheerst uit hoor Jumpyhorse! Mooie set inderdaad!

Justkid, haha adhd kleuterpaard :j Hopelijk kan je wat handvatten krijgen met de les zodat het wat relaxter wordt voor allebei!

Haha Gimmy_Joy, ziet eruit of jullie lol gehad hebben!

Leuk dat je zo lekker fanatiek met Gentle bezig kunt hoor CubraLibre! :D

Lastig Elsa! Soms zou het inderdaad heel handig zijn als ze konden praten..

Ik ga voor Bo denk ik ook maar een afspraak maken bij de kliniek.. We blijven ook maar tobben.. ^) Dan lijken we het gevonden te hebben en gaat het even super, maar dan komen de klachten/symptomen toch weer terug... Baal als een stekker en vind het vooral voor hem zo sneu, dat hij zo'n last heeft, dus dan maar even flink investeren voor een uitgebreid onderzoek etc. in de hoop dat het dan daarna echt een keer klaar is allemaal.. :\

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:30

Wat is er met Bo Yinthee? ik kon het niet terug vinden :o

Ik heb een rem, en ze loopt als een tierelier door de bak *\o/*

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:53

Ja, als ik het wist.. :P Dachten het gevonden te hebben in een maagzweer, poos op medicijnen gestaan en toen ging het super. Maar dat afgebouwd (in 3 pogingen want eerst kwam het bij het afbouwen al gelijk terug) en toen overgetapt op onderhoudende middelen/supplementen, bleef eventjes goed gaan maar nu is het dus echt weer ruk. :\

Lekker zeg! Fijn en nuttig lesje geweest dus :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:49

Blooper....


Gister drukke dag gehad, eerst les op locatie gehad wat echt heel goed ging op dus de blooper na, we mochten oefenen op de wissels en tja, dat blijft dus bij n jonkie wat langer in zn hoofd zitten dus toen we de lange lijnen en stops gingen doen dacht Gentle te moeten wisselen, deed dat dus perfect maar ik wilde stoppen en daar ging t dus even mis :D

Moest me echt eerst even bij elkaar rapen want de tranen stroomde over mn wangen van het lachen _O-

Daarna zadelcheck.... waar ik al wel n beetje bang voor was werd bevestigd, mijn zadel lag net niet helemaal lekker. Niet schrikbarend slecht maar schoof iets teveel naar achter dus conclusie was niet goed! Mn echt oude zadel (31 jaar!) ook meegenomen om na te laten kijken maar ook die was niet goed, te smal ;(

Dus ander zadel erop, n Billy Cook en die lag goed maar zat niet goed voor mij... ik ben al niet makkelijk met mn toch al versleten rug dus moet echt n fijn zadel hebben want anders kan ik echt niet intensief rijden.

Arthur haalde het zadel eraf en stond na te denken, wandelde weg en kwam terug met n ander zadel...

Deze keer een Jim Taylor en man ow man, wat zat die lekker! Lag perfect op Gentle zijn rug en ik kon er vanaf de 1e pas op zitten en rijden :)

Dus sinds gistermiddag heeft Gentle zn 1e echt eigen zadel gekregen.... n Jim Taylor
Afbeelding

We zijn van kwart over 11 tot half 6 op pad geweest dus was n lange en intensieve dag maar we hebben nieuwe dingen geleerd, weer wat nieuw huiswerk meegekregen en op echt vreemd terrein geweest en Gentle heeft zich meer dan voorbeeldig gedragen! Op n hinnik na omdat er bij Rieky n paard stond te roepen keek hij nergens van op... ik vond het iig spannender dan hij, laten we het daar maar op houden MAAR ben ook wel trots op mezelf, heb ook bij Rieky zonder cap gereden en dat wil voor mij toch veel zeggen want dat betekent dat ik Gentle echt wel vertrouw (nu mezelf nog maar goed, kan niet alles hebben).

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:17

Wat fijn dat je een zadel hebt CL! Maar mag ik vragen waarom je zonder cap rijdt? Niet om een discussie te starten, maar ik heb het vaker voorbij horen komen en vraag het mij oprecht af (blijft natuurlijk eigen keuze). Ik vertrouw mijn paard ook, maar ik rij altijd met cap (tenzij voor fotoshoot, dan gaat die even af).

Andere vraag: met wat voor spijkerbroek rijden jullie? Ik heb eigenlijk alleen Wrangler en Cruel girl, die echt super fijn zitten, maar wel prijzig zijn en niet echt overal te halen zijn. Misschien zijn er andere fijne broeken die je overal kan halen O:)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:36

Mooi zadel hoor!
Ik snap ook niet helemaal waarom het 'knap' is om daar zonder cap te rijden, vooral terwijl je normaal dus wel met rijdt..?

Ik heb gewoon goedkope spijkerbroeken van de c&a, bonprix etc. om mee te rijden :+

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:24

Lastig YintheE hopelijk kom je er snel achter wat het is.
Fijn Justkid, doe je snel ook in 1 les!
Cubalibre druk dagje zo! Wel heel braaf paard dat het op vreemde locatie zo goed gaat en met een fijn zadel naar huis is helemaal top!
Ik rij meestal met afgedankte spijkerbroek :o

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:27

Even iets heel anders meeste van jullie wonen of staan ver weg met paard zag ik, is er niemand in Overijssel? Amy staat in klein gehuchtje zo 20min van Zwolle vandaan

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:37

Mooi zadel CL! Nu zal hij nog fijner gaan lopen!

Lagonda ik rij altijd met broeken van Miss Me.

Ik kom uit Friesland (dichtbij Surhuisterveen), maar volgens mij zijn er hier ook maar weinig bij mij uit de regio.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102220
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:49

Ik rij in van alles maar mijn favo broek is mijn Wrangler.

Ik rij met cap omdat het moet pp stal. Anders had ik zonder gereden.

Achterom
Berichten: 23068
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:29

elsa91 schreef:
Even iets heel anders meeste van jullie wonen of staan ver weg met paard zag ik, is er niemand in Overijssel? Amy staat in klein gehuchtje zo 20min van Zwolle vandaan

Ik woon op 3 kilometer van Overijssel, maar wel helemaal aan de andere kant :')
Net onder Twente :D

Mooi zadel CL, maar is die niet een beetje te lang?

Ik rijd voornamelijk in mijn spijkerbroeken van Kramer. Mooi, betaalbaar en te bestellen in mijn lengtemaat 30...

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:32

Mooi zadel CL! En ja miscommunicatie heb je soms :+ hahahaha

Ik rij eigenlijk altijd met cap.. het moet bij ons op stal ook maar ook al had het niet gemoeten.. tsja. Ik hecht niet zoveel waarde aan met cap. als in- ‘t boeit me niet zo dat ik ‘m op heb en achteraf die cap in m’n hoofd/haar heb staan. Of dat het warm is. ‘T is een soort automatisme om hem op te doen.

Hele enkele keer is hij af geweest op andere locaties, maar dat is op 1 hand te tellen en met een shoot zou ik hem wel af willen. Maar verder, meh.

Ik rij in spijkerbroeken van de c&a of h&m :') in het dagelijks leven draag ik bijna nooit broeken. Enkel met fotograferen of bij de paarden eigenlijk. Dus die paar broeken die ik heb worden echt enkel in die situaties gebruikt. Ik vind die wranglers mooi maar wel prijzig ja...

Leo

Berichten: 50201
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:38

Heel mooi zadel CL! Fijn dat je wat gevonden hebt!

Ik rij altijd met cap. Het gaat niet om vertrouwen hebben in je paard, maar ieder paard kan struikelen en ik heb maar één hoofd. :j
Ik wil ook niet dat er iemand op mijn paard stapt zonder cap.


Qua spijkerbroeken koop ik een bootcut model van mijn vaste merk jeans, weet ik zeker dat het goed zit.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:45

Ik rij zowel thuis als op lokatie niet met cap, in het begin wel netjes gedaan maar ik zonder cap is voor mij n teken dat IK mn paard EN de omgeving vertrouw... iets wat ik 2 maanden geleden dus echt niet deed vandaar ook de opmerking dat ik trots op mezelf en mn paard was ;)

Als het moet zet ik wel n cap op hoor maar goed, als het niet hoeft zet ik m ook niet op... doe ik al jaren niet meer maar had m gister wel netjes in de auto liggen en als ik het echt niet vertrouwd had had ik m ook echt wel opgezet ;)

Zadel is imo niet te lang, ligt prima en ben er echt blij mee :)
Ga er ook vanuit dat iemand die al 30 jaar zadels past, aanmeet en zelf maakt wel weet waar die naar kijkt.
Daarnaast ligt dit zadel beter dan mijn vorige en die was op zeker te lang...

De pad die eronder ligt vertekend denk ik ook behoorlijk en is dus niet geschikt... zal morgen een foto maken met n ander pad eronder.

Ik rij in miss me en grace in LA maar begin nu steeds meer mn skinny jeans aan te trekken dan mn bootcut omdat die nogal eens op willen krullen en dat vind ik gruwelijk irritant :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:16

Ik hoop het ook Elsa, ofja vooral dat er een blijvende oplossing uitkomt. Morgen gelijk maar even kliniek bellen..

Nee geen Overijssel hier, ik zit aan de andere kant van het land, volgens mij zit er helemaal niemand hier in de buurt _O-

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:51

Surhuisterveen, ik dacht dat in opende nog iemand woonde die ook wel hoog in de reining zat. Weet jij dat toevallig?
Ik woon in Veenhuizen opzich niet heel ver uit de buurt vind ik.

Ik rij altijd met cap eigenlijk maar heel eerlijk bij mijn vorige bijrijdpaard nooit. Ja alleen op buitenrit.

De lakota pad vind ik wel mooi! En het zadel trouwens ook maar wat niet combineert dat combineert niet.

Ik draag de laatste tijd van die jeggings van de takko, ze blijven super strak en slijten niet. Verder vind ik wrangler heel fijn.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:53

Ik rij met spijkerbroeken van bonprix. Gaat verder goed, alleen ze rollen omhoog tijdens galop en de stiksels schuren dan tegen de buik van mijn paard. Het gaat trouwens over bootcut en rechte pijpen, dus ze zijn sowieso wat losser dan skinny jeans. Ik denk dat ik ga onbewust vastklemmen met mijn onderbenen, waardoor de broek omhoog kruipt en ook tegen mijn paard schuurt. Doorzitten vind ik heel lastig, in draf gaat het wel maar galop is erg moeilijk.

Ik zou niet zonder cap durven rijden, mijn paard kan soms behoorlijk struikelen (jong en lomp dus hij weet niet altijd waar zijn benen zijn) dus de risico lijkt me te groot dat er iets gebeurd.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:46

elsa91 schreef:
Even iets heel anders meeste van jullie wonen of staan ver weg met paard zag ik, is er niemand in Overijssel? Amy staat in klein gehuchtje zo 20min van Zwolle vandaan



Ik woon in Kampen en paarden staan in IJsselmuiden. Waar staat jouw paard dan? :D

Ik rijd ook met gewone jeans :=
En altijd met cap. Vroeger was ik er makkelijker in maar nu ik moeder ben merk ik ook wel dat ik anders in bepaalde dingen sta en een ongeluk zit in een klein hoekje. Juist bij dieren waarvan je het niet verwacht.

En zag mooi zadel voorbij komen en leuk filmpje haha.

Vandaag nog "even" heen en weer gereden om te rijden. Kan niet wachten tot hij thuis staat weer <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:49

Mooi zadel CL! :j

Spijkerbroek van C&A +:)+ . Gaat al jaren mee. Moet nu een nieuwr omdat hij vam mijn kont zakt. Ben een beetje afgevallen :=
Afbeelding

Altijd met cap. Vind ik erg belangrijk. Alleen toen ik vorig jaar aan het hangen was tijdens zadelmak maken had ik geen cap op. Ik werd afgemaakt hier op bokt :=

Mag ik even spammen?! <3
Afbeelding
Afbeelding

Onderdeken gepast
Afbeelding

SAH vandaag ging super! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102220
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:54

Ze ziet er goed uit!! :))

Juist met zadelmak maken zou ik een cap opdoen. _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:55

Bellatrix schreef:
Ze ziet er goed uit!! :))

Juist met zadelmak maken zou ik een cap opdoen. _O-


Dankjeee!

Had ik ook :)) alleen niet bij het hangen.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:00

Hier ook gewoon altijd op. Overal en op ieder paard..

Lekker shiny in de zon {:}

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:00

Zamora schreef:
elsa91 schreef:
Even iets heel anders meeste van jullie wonen of staan ver weg met paard zag ik, is er niemand in Overijssel? Amy staat in klein gehuchtje zo 20min van Zwolle vandaan



Ik woon in Kampen en paarden staan in IJsselmuiden. Waar staat jouw paard dan? :D


Mijn paard staat in Witharen. Dat is wel een beetje in dezelfde regio haha.

Leuke foto's GimmeJoy, ze ziet er goed uit! Wat is SAH?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:04

Showmanship at Halter. Een onderdeel waarbij je een proefje loopt op de grond en je gescored wordt op je presentatie. (Stap, draf, back-up, turn, vierkant zetten (dat noemen ze set-up). Daarbij wordt vooral dus gekeken naar hoe je je paard presenteerd)