[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:55

SCC schreef:
@ Xdenies. hoe gaat het nu met baby? niks vervelender dan een ziek/niet fit paard.


Lief dat je er naar vraagt! :) Afgelopen dinsdag ben ik geweest, ik wilde eerst zondag gaan maar de spullen stonden bij iemand binnen dus ik kon toch eigenlijk niets. Dus gewoon lekker een rust dag. Ik had bakjes klaar gezet met 60ml vloeibare meuk en dat heeft haar in ieder geval beter gedaan. Maar goed je mag maar tot 40ml per keer geven dus dan houd het op. Ik heb de fles aan mn stalgenootje gegeven om op te maken.

Ik heb een royaal gevulde magnesium van EJ laten komen, kanonne wat zat dat ding vol :') En dat ben ik vanaf dinsdag gaan voeren. Ik vond haar dinsdag ook al wat fitter dan de donderdag er voor. Mijn verzorgster dacht gister wel andere dingen te zien maar goed, zij kent haar nu een paar weekjes en stoeit nog een beetje met dubbele longe dus ja .. lastig. Ik ga vanmiddag in de storm weer naar haar toe dus ik ben benieuwd!

Wat betreft het zadel. Ik had het voordeel dat ik nog een andere merrie had lopen, mijn toen arabische kruising van 1.62 had een westernzadel op liggen die met een kleine tussen aanpassing ook prima op Beeb lag. Dus zodoende zijn wij gewoon samen aan de slag gegaan.
In 2019, toen Beeb 9 werd, heb ik een nieuw aangepast zadel aangeschaft. :)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:34

MissYvette4u schreef:
Wekelijkse les @ Keelven gehad, en diverse oefenwedstrijden daar gereden.

De reiningbodem ligt in de buitenbak. Heb er zelf nooit op gereden, heb me laten vertellen dat ie fijn is.

Ze zijn vaak in de weer met bodems (aanpassen voor bepaalde rubrieken) dus als ze een reiningrubriek uitschrijven durf ik bijna zeker te zeggen dat ze er alles aan doen om die rubriek verantwoord te kunnen laten rijden.
Bovendien is de eigenaresse & instructrice zelf reiningruiter.
Maar mocht je twijfelen, ga dan niet (alleen) voor de reining daar naar toe zoals Kimvicious zegt.

In de kleinere binnenbak heeft ook wel s een reiningbodem gelegen maar of die er nu ligt, denk t niet (ben al ff niet meer naar de les geweest).

Dank voor je uitgebreide reactie :) Het klinkt als een fijne stal en zo ziet het er ook uit. Ik wilde sowieso meerdere onderdelen starten maar die zijn dus precies over 2 dagen verdeeld. Op de dag dat de reining wordt gereden is ook trail, maar ik ben bang dat wij dan onze nek breken, Rudi is niet zo'n ster met balken :')

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:26

Ik heb een jonge paardenregeling bij Countrymill in Nijkerk.
Dan koop je een tweedehands zadel die je weer inruilt voor een ander wanneer het niet goed meer past. Ik ben nu aan het 3e of 4e zadel. Ze is nu wel uitgegroeid dus nu ben ik aan het sparen voor een helemaal nieuwe op maat gemaakte.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:32

Beeb was gister heel fit en vrolijk. Heb haar aan de dubbele longe gehad omdat ik zelf niet zo lekker ben deze week. Daarnaast wilde ik ook kijken of ik hetzelfde terugzag als mijn verzorgster schetste. Maar gelukkig niet. Een hele blije en vrolijke Beeb!

Afbeelding
Nee ze heeft niet gezweet, ze was nogal nat geplenst :Y)

Helaas net een appje dat mijn verzorgster ermee stopt. Dus we gaan weer terug op zoek ..

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:49

xDenies schreef:
SCC schreef:
@ Xdenies. hoe gaat het nu met baby? niks vervelender dan een ziek/niet fit paard.


Lief dat je er naar vraagt! :) Afgelopen dinsdag ben ik geweest, ik wilde eerst zondag gaan maar de spullen stonden bij iemand binnen dus ik kon toch eigenlijk niets. Dus gewoon lekker een rust dag. Ik had bakjes klaar gezet met 60ml vloeibare meuk en dat heeft haar in ieder geval beter gedaan. Maar goed je mag maar tot 40ml per keer geven dus dan houd het op. Ik heb de fles aan mn stalgenootje gegeven om op te maken.

Ik heb een royaal gevulde magnesium van EJ laten komen, kanonne wat zat dat ding vol :') En dat ben ik vanaf dinsdag gaan voeren. Ik vond haar dinsdag ook al wat fitter dan de donderdag er voor. Mijn verzorgster dacht gister wel andere dingen te zien maar goed, zij kent haar nu een paar weekjes en stoeit nog een beetje met dubbele longe dus ja .. lastig. Ik ga vanmiddag in de storm weer naar haar toe dus ik ben benieuwd!

Wat betreft het zadel. Ik had het voordeel dat ik nog een andere merrie had lopen, mijn toen arabische kruising van 1.62 had een westernzadel op liggen die met een kleine tussen aanpassing ook prima op Beeb lag. Dus zodoende zijn wij gewoon samen aan de slag gegaan.
In 2019, toen Beeb 9 werd, heb ik een nieuw aangepast zadel aangeschaft. :)

Fijn dat beeb fitter oogt. en zeker al op zo'n korte tijd! nu gelijk een grote voorraad aangeschaft van het gene dat wel goed/fijn werkt?

Vervelend dat de verzorgster er mee stopt! zit je in een omgeving waar je wel vrij snel iemand vind? of ben je er nu eerst een beetje klaar mee?

Ik heb op dit moment niet iets dat passend genoeg is om te rijden, de vorige paarden waren wel breed, maar heel anders dan moon :') maar voordat hij uitgegroeid is krijgt hij nog niet een volledig op maat gemaakte....


justkid schreef:
Ik heb een jonge paardenregeling bij Countrymill in Nijkerk.
Dan koop je een tweedehands zadel die je weer inruilt voor een ander wanneer het niet goed meer past. Ik ben nu aan het 3e of 4e zadel. Ze is nu wel uitgegroeid dus nu ben ik aan het sparen voor een helemaal nieuwe op maat gemaakte.

Dat klinkt wel goed! ga je dan voor controles van het zadel/de ligging ook naar hun toe? of komen ze daarvoor wel aan huis. Ik moet er een best eind voor rijden, dus moet even kijken wat er mogelijk is....

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:31

SCC schreef:
Fijn dat beeb fitter oogt. en zeker al op zo'n korte tijd! nu gelijk een grote voorraad aangeschaft van het gene dat wel goed/fijn werkt?

Vervelend dat de verzorgster er mee stopt! zit je in een omgeving waar je wel vrij snel iemand vind? of ben je er nu eerst een beetje klaar mee?

Ik heb op dit moment niet iets dat passend genoeg is om te rijden, de vorige paarden waren wel breed, maar heel anders dan moon :') maar voordat hij uitgegroeid is krijgt hij nog niet een volledig op maat gemaakte....


Ja ik heb gelijk een grote pot aangeschaft en EJ heeft hem extra vol gedaan volgens mij, want je moet hem voorzichtig open maken :') Ik wilde alleen de vloeibare proberen omdat dit beter opneembaar is, maar als ik nu eens goed oordeel was de hoeveelheid daarin wellicht minder dan nu de poeder. Er zaten ook andere mineralen of vitaminen aan toegevoegd dus wellicht is de poeder van EJ puurder. Blij dat het nu weer zo goed gaat.

Op zich zijn er wel voldoende mensen die interesse hebben maar heel veel zijn bang dat de amerikaanse manier te verwarrend is, of willen alleen maar rijden. Dus dan houd het snel op. Gelukkig hebben we een kennismaking staan :) Beeb is braaf en blijkbaar is dat een dingetje.

Nee natuurlijk moet je geen op maat gemaakt zadel op een jonkie leggen, das zonde van je geld! :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:50

@SCC ze komen geloof ik niet meer aan huis, dat zou je even na moeten vragen. Ik rij er altijd naartoe. maar dat is een keer in het half jaar of eerder of later wanneer ik denk dat het net niet lekker meer ligt. Ik heb nogal pech gehad met Elsie dus er zat steeds wat meer tijd tussen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:50

Corrie, hoe is het met Elsie?

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:38

Even foto-spammen, Tulip in haar Epplejeck zweetdeken! Ik wil heb dit jaar gebruiken voor wedstrijden maar het zal mij benieuwen hoe lang hij past. Tussen het bestellen en ontvangen is ze alweer 10 cm gegroeid.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:38

Heb je die in NL besteld en laten versturen?

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:43

Soort van, mijn moeder stuurt 1-2 keer per jaar een pakketje op en soms laat ik dan wat paardenspullen meekomen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:55

Aha okee. Hoelang doet zoiets erover dan? Een paar weken?

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:02

Idd, een week of twee! Paardenspullen zijn zo veel goedkoper in NL dan hier. Eigenlijk alles wel. Er zijn plekken waar je $1000 per maand aan stalling betaald (in/rondom de grote steden), brok is zowat twee keer zo duur, en je paard laten inrijden gebeurd zelfs in mijn omgeving niet voor minder dan $1100 per maand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:07

Crisis wat een prijzen zeg...wat betaal jij aan stalling?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:08

Jeetje wat een geld :oo

Eurohorse heeft toch ook een jonge paarden regeling?

Fijn dat Beeb weer fitter lijkt! Blijft toch een puzzel.

Wat ben ik blij dat het morgen weer beter weer wordt. Ik ben de regen wel weer ff zat.
Gelukkig hebben we in november een mooie droge plek gecreëerd bij stal. Maar het trio staat liever in de modder :roll:
Dus we zijn nu maar meer op het droge stuk gaan voeren. Dan moeten ze wel :))
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:26

Gaat alles nu goed met de regen? Blubber zal er wel zijn maar geen overstromingen meer op deze plek?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:32

Nee zeker niet. En na een dag droog zijn de plassen al weggezakt en is de modder al veel minder. De oude plek stond van de week weer blank. Dus de beste keuze om weg te gaan. Er is hier wel modder als het dagen achter elkaar regent. Maar het is ook zo weer droog. En ze hebben sowieso altijd een deel dat droog is waar ze kunnen staan.
En de modder die er is, is vooral wat glad als het regent. Niet eens diep, omdat er een puinlaag onder ligt.
Op alle fronten een vooruitgang :j

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:37

Jouw paarden hebben het goed hoor!

Duur he,..en dat in een paardenland. Ik betaal momenteel niks voor de stal an sich want ze staat nog bij de fokster (waar ik sinds een paar jaar de paarden verzorg). Ik heb zelf hooi ingekocht, $150 voor een ton gras hooi en $250 voor een ton alfalfa, en daarmee kan ik Tulip een half jaar voeren (de rest van de tijd hebben ze gras). Daarnaast krijgt ze een kopje balancer per dag ($40 voor 25 kg), een paar kilo grasbrok per dag ($30 per maand), 3 pakken zaagsel per maand ($10 per stuk), de hoefsmid kost $45 per twee maanden, en verzekering (voor koliek en ongelukken) kost me $40 per maand. Daarnaast mest ik twee keer per week een aantal stallen uit en help ik met voeren/binnenzetten, dus op die manier 'betaal' ik de fokster voor de stal.

In de nazomer ga ik haar verhuizen naar een soort paddock paradise ($250). Twee keer per dag hooi in een open schuilstal (wel veel, zodat ze bijna de hele dag kunnen eten), en een dagdeel weidegang. Geen individuele stallen, wel een buitenbak, twee round pens, en een trail parcours. Van de 20+ pensionstallen hier in de omgeving zijn er maar 3 die weidegang aanbieden (de rest heeft individuele paddocks zonder gras en 's nachts op stal), en opfok bestaat in mijn omgeving niet. De gebruiken zijn hier heel erg anders dan bij ons; mensen hebben het bijna nooit over sociaal contact en de noodzaak daarvan. Voor wedstrijdpaarden (ook amateurs) dan, mensen die ranch paarden hebben, hebben ze meestal wel gewoon in een groep staan. Maar dat is denk ik meer uit practisch oogpunt.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:54

xDenies schreef:
SCC schreef:
Fijn dat beeb fitter oogt. en zeker al op zo'n korte tijd! nu gelijk een grote voorraad aangeschaft van het gene dat wel goed/fijn werkt?

Vervelend dat de verzorgster er mee stopt! zit je in een omgeving waar je wel vrij snel iemand vind? of ben je er nu eerst een beetje klaar mee?

Ik heb op dit moment niet iets dat passend genoeg is om te rijden, de vorige paarden waren wel breed, maar heel anders dan moon :') maar voordat hij uitgegroeid is krijgt hij nog niet een volledig op maat gemaakte....


Ja ik heb gelijk een grote pot aangeschaft en EJ heeft hem extra vol gedaan volgens mij, want je moet hem voorzichtig open maken :') Ik wilde alleen de vloeibare proberen omdat dit beter opneembaar is, maar als ik nu eens goed oordeel was de hoeveelheid daarin wellicht minder dan nu de poeder. Er zaten ook andere mineralen of vitaminen aan toegevoegd dus wellicht is de poeder van EJ puurder. Blij dat het nu weer zo goed gaat.

Op zich zijn er wel voldoende mensen die interesse hebben maar heel veel zijn bang dat de amerikaanse manier te verwarrend is, of willen alleen maar rijden. Dus dan houd het snel op. Gelukkig hebben we een kennismaking staan :) Beeb is braaf en blijkbaar is dat een dingetje.

Nee natuurlijk moet je geen op maat gemaakt zadel op een jonkie leggen, das zonde van je geld! :D

Fijn dat je nu een grote pot hebt kunnen kopen bij EJ. Als het fijn werkt mooi daarop houden!
misschien een ander soort hulpstof waar ze beter over kan (heb ik als mens ook met bepaalde medicijnen)

Moet toegeven dat van engels rijden naar western er wel een redelijk groot verschil in zit. zeker als je er van uit gaat dat de meeste engelse ruiters manege aangeleerd zijn en niet op grondwerk gericht zijn.


justkid schreef:
@SCC ze komen geloof ik niet meer aan huis, dat zou je even na moeten vragen. Ik rij er altijd naartoe. maar dat is een keer in het half jaar of eerder of later wanneer ik denk dat het net niet lekker meer ligt. Ik heb nogal pech gehad met Elsie dus er zat steeds wat meer tijd tussen.

Als ik ze nodig ga hebben bel ik ze wel op. voor mij is het hele en stuk rijden, maar dat heb ik er voor over als het zadel nagekeken/aangepast moet worden.

@Juniper Lekker opvallend kleurtje deken! (mijn zusje had deze inclusief hals op een fries paard. beestje gaf nog net geen licht in t donker :')
Hoop voor je dat ze er niet al te snel uit gaat groeien en je de deken nog even kunt gebruiken!


Mijn zadel probleem is nu even tijdelijk opgelost *\o/*
De overbuurman had nog een ouder trainings zadel liggen (reed ook western) en aangezien hij de paarden verkocht heeft, had hij die nu "over". Ik mocht het zadel passen en het past echt goed :)
Dus zo lang als ik het nodig heb, en het past mag ik het gebruiken.
(ik heb het zadel nu voor gebruik schoon gemaakt en helemaal ingevet en het gaat als dank voor het gebruik ook gepoetst en wel weer terug als het zo ver is)

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 03:27

@SCC: Wacht maar tot je mijn bijpassende wedstrijd outfit ziet! Barbie is er niks bij.

Fijn dat je een zadel gevonden hebt! Wat voor paard heb je? Dat heb ik even gemist.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:22

juniper schreef:
@SCC: Wacht maar tot je mijn bijpassende wedstrijd outfit ziet! Barbie is er niks bij.

Fijn dat je een zadel gevonden hebt! Wat voor paard heb je? Dat heb ik even gemist.



oeeeee nu ben ik benieuwd naar de roze set! dat vraagt wel om een foto als het plaatje compleet is :D



Ik heb een bijna 3 jarige quarterhorse ruin (roepnaam Moon). gevalletje nogal groot en breed type.
maar ik hou er van omdat ik zelf ook lang ben en heb graag wat meer paard <3

hier een foto van Moon met het leen-zadel en mijn blauwe pad.
(zadel lag er puur op om te passen, dus singel niet vast en zadel nog lekker vies. nu inmiddels heb ik het helemaal schoon gemaakt en ingevet)
Afbeelding

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:07

Ik zoek ook nog steeds een westernzadel voor de jonge ruin, die rij ik nu met mijn Wintec dressuurzadel. Maar eerst moet ik mijn niet passende zadel voor hem kwijt. Dan ga ik pas weer op zoek. Hij heeft een passend springzadel en dressuurzadel (en ik spring nog niet eens met hem, behalve wat balkjes lopen af en toe).

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:00

Knapperd SCC!!!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:40

Eurohorse heeft dit weekend ons nieuwe zadel geleverd voor de Painthengst. Een Bowman trainingszadel.
Heel blij mee!
Afbeelding
Deze, maar dan met chocolade kleurig leder en een crèmekleurige zitting. Nog geen foto van op het paard, want het was gisteren zoooo koud dat ik niet aan foto's gedacht heb :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:57

Ben wel benieuwd naar een foto. :D