[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:10

Hier heb ik eigenlijk altijd herenmaten nodig wegens de lengte, maar ook omdat ik ze niet te laag op de heupen wil. Ik heb dus gisteren Brams Paris broeken gekocht, maatje 36 (ik hou van wat ruimer, gooi er wel een riem om) en dan stretch. Lengte 34 was dit keer lang genoeg. Maar als ik langer kan vinden in een aanbieding, dat is ook niet erg. Korter kunnen ze altijd eenvoudig immers.

Ik vind dat spijkerbroeken juist dikke naden hebben aan de binnenkant van de benen. Dat hebben rijbroeken niet.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:27

Ik rijd ook altijd in mijn skinny jeans. De western broeken hebben zo'n, voor mijn gevoel, rare vorm. Ik moest voor mijn opleiding deze aan en kreeg ze van een stal genootje. Maar echt lekker zit het niet, ook met die wijde pijpen. Dus gewoon mijn standaard broeken die gebruik ik ook om te rijen. Vind mijn broek in m'n laars ook fijner.

MissYvette4u schreef:
Wat fijn Denise! Dat motiveert lekker <3 veel plezier morgen
Op zoek naar ander werk?


Dankjewel, ben benieuw straks!
Ja er zijn wat dingen gebeurd op mijn werk en beloftes die niet nagekomen konden worden .. heel lang verhaal, kan het in PB toelichten liever niet online.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:39

Ik vind die bootcut modellen juist wel weer fijner dan skinny :D
Ik draag de Wrangler Texas jeans, herenmodel. Die zijn er in lange maten, t/m 38 uit mijn hoofd. Mijn partner draagt ze ook, heeft lengte 36.
En deze heeft de dikke naad aan de buitenkant en de dunne aan de binnenkant. Zo'n dikke naad aan de binnenkant vind ik ook niet prettig.

Balen Denies, succes met het zoeken naar een nieuwe baan. Wat voor branch/werk zoek je?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:42

Ik vind t zo koud .. de binnenkant van mijn laars tegen m'n blote been, brrrrr. Nu zit er een broek en sok tussen :P

Ik was nu administratief medewerkster wat lichamelijk heel goed ging. Maar ik heb, logischerwijs, meer dan 10uurtjes per week nodig. Voordeel is dat ik gigantisch snel iets oppik (in dit geval voor huidig werk een nadeel) en mijn enige nadeel is dat ik niet lang staand (intensief) werk kan doen. Winkelwerk valt bijvoorbeeld volledig af.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:55

Daar moet toch wel wat in te vinden zijn zou je denken. Ik weet dat ze bij veel gemeenten staan te springen om consulenten jeugd en wmo. Zou dat niets voor je zijn? Ik weet niet wat je voor opleiding verder hebt, maar vaak kun je dan ook intern een traject volgen.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:04

Ik heb nog nooit een broek over een laars gehad. Dus dat gevoel ken ik niet.

Morgen weer les overigens. Eens kijken hoe het gaat.

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:59

Hier altijd broeken erover heen. Maar wel met lange sokken. Want dat laars tegen been gevoel is inderdaad raar :')

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:01

Ik heb lage laarzen. En sla mijn sokken om de bovenkant heen, anders schuurt het. Dat werkt voor mij goed :j

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:34

Ik heb wel met mijn andere laarzen van Kramer dat precies de rand van de laars blijft haken achter de onderkant van de fender. Dat is wel irritant.

en ik zou nog wel een keer sporen willen, maar weet mijn maat niet. Je hebt heren en dames sporen, maar mijn laarzen zijn maat 42/43. Dus ik gok dat ik herensporen nodig heb? Of zouden damessporen ook passen? Bij Engels is alleen de lengte van de takken anders, maar de breedte maakt haast niets uit. Maar daar heb ik ook meestal herensporen.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:43

Ik rij altijd in oude spijkerbroeken van Berksha. Ondanks dat ze niet duur zijn gaan ze bij recreatief rijden (3 keer per week) jaren mee, ook als ik ze eerst afdraag voor normaal gebruik en dan pas mee rij.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:01

Hier had een winkel uitverkoop. 2 broeken voor 10 euro, daarna was het 3 voor 10. Allemaal echte jeans. Heb direct voor de komende 80 jaar aan broeken gekocht

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:22

Benfan schreef:
Hier had een winkel uitverkoop. 2 broeken voor 10 euro, daarna was het 3 voor 10. Allemaal echte jeans. Heb direct voor de komende 80 jaar aan broeken gekocht

DIe mazzel heb ik helaas nooit.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:04

Ik heb ariats en die rij ik helemaal op. Maar ik heb ook een missme, die heeft blingbling op de kontzakken en die maakt krassen op mijn zadel.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:28

xDenies schreef:
Ik vind t zo koud .. de binnenkant van mijn laars tegen m'n blote been, brrrrr. Nu zit er een broek en sok tussen :P

Ik was nu administratief medewerkster wat lichamelijk heel goed ging. Maar ik heb, logischerwijs, meer dan 10uurtjes per week nodig. Voordeel is dat ik gigantisch snel iets oppik (in dit geval voor huidig werk een nadeel) en mijn enige nadeel is dat ik niet lang staand (intensief) werk kan doen. Winkelwerk valt bijvoorbeeld volledig af.


In welke regio zoek je?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:08

Zertab schreef:
In welke regio zoek je?


Ik woon in Barendrecht, dus tot zo'n 20min autorijden in deze omgeving. Liever niet heel diep de stad in.



Hoe fanatiek springt jouw Quarter? Nou zo ....

Afbeelding

Zit je dat uit? Nee :Y) Ben je blijven zitten, ja dat wel.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:21

Benfan schreef:
Hier had een winkel uitverkoop. 2 broeken voor 10 euro, daarna was het 3 voor 10. Allemaal echte jeans. Heb direct voor de komende 80 jaar aan broeken gekocht

Ik zie je al thuis komen met die vracht haha. Hoi schat! Ik heb een paar nieuwe broeken gekocht :')


xDenies schreef:
Zertab schreef:
In welke regio zoek je?


Ik woon in Barendrecht, dus tot zo'n 20min autorijden in deze omgeving. Liever niet heel diep de stad in.



Hoe fanatiek springt jouw Quarter? Nou zo ....

[ [url=m/NFuhEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit je dat uit? Nee :Y) Ben je blijven zitten, ja dat wel.

Ik voorzie een carrière switch _O- of een nieuwe discipline: Reiner jumping. Tijdens je proef wat opgestelde hindernissen springen :D

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:23

Haha gaaf Denies! :D

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:36

Heerlijke les gereden. Helaas heeft paardlief mok gekregen. Tja, droog is het voorlopig niet. De bak is droog, maar daarin mogen ze niet los, dan gaat die bodem er ook aan.
Been schoongemaakt en ingesmeerd met uierzalf.
Op zolder heb ik nog mokzalf, is wel 15 jaar oud, maar zal het opzoeken. En hopen dat het snel verder opdroogt.

Afbeelding

Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:17

Ik rijd ook gewoon ik goedkope 'normale' spijkerbroeken hoor :j Ze gaan rustig een paar jaar mee dus waarom zou ik dan van die hele dure kopen :D
3 voor 10 euro is helemaal een koopje Benfan!

Haha leuk Denise dat ze zo fanatiek springt! Bo vind springen ook erg leuk ter afwisseling.

Hoeveel uur wil je werken Denise? Is planner of customer coördinator wellicht iets voor je?
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 15-01-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:18

Geen last van de knop gehad Denise? :=
Hoe was de clinic?

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:50

Ik zou volgende week les hebben bij Wendy, maar wie is er gister weer van het paard gevallen? Juist ja...
Exact hetzelfde als wat er woensdag gebeurde. Ook gedrag wat ik niet herken van hem. Helaas krijg ik de eigenaar nog niet te pakken..

Gisteravond naar de spoedeisende hulp geweest en heb de spieren/pezen rondom mijn bekken, heiligbeen en linkerbeen gekneusd. Dus zit nu op sterke pijnmedicatie...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:30

Noisy schreef:
Zit je dat uit? Nee :Y) Ben je blijven zitten, ja dat wel.

Ik voorzie een carrière switch _O- of een nieuwe discipline: Reiner jumping. Tijdens je proef wat opgestelde hindernissen springen :D[/quote]

Dat wordt m'n dood, eerlijk! :+

germie schreef:
Heerlijke les gereden. Helaas heeft paardlief mok gekregen. Tja, droog is het voorlopig niet. De bak is droog, maar daarin mogen ze niet los, dan gaat die bodem er ook aan.
Been schoongemaakt en ingesmeerd met uierzalf.
Op zolder heb ik nog mokzalf, is wel 15 jaar oud, maar zal het opzoeken. En hopen dat het snel verder opdroogt.


Als ik je een tip mag geven, haal Vetericyn Hydrogel. https://littlepawspetshop.nl/product/ho ... -hydrogel/
Niet om reclame te maken maar mijn merrie stond ook fanatiek in de blub toen er een virus op stal rond ging. Zij heeft geen last van het virus gekregen maar het resulteerde in mok aan 4 benen. Wat dingen geprobeerd en uiteindelijk met de hydrogel aan de slag gegaan en we waren er zo vanaf. Binnen een maand :)


Yinthee schreef:
Haha leuk Denise dat ze zo fanatiek springt! Bo vind springen ook erg leuk ter afwisseling.

Hoeveel uur wil je werken Denise? Is planner of customer coördinator wellicht iets voor je?


Omdat ik nog opbouwend ben is dat heel lastig. Maar ik werkte nu 12 uur en daar kon niet meer van gemaakt worden. Ik hoop, toekomst perspectief, dat ik 20/25+ uur kan gaan werken.
Ik heb inderdaad gesolliciteerd op een planner-vacature dus we gaan het zien :)


Daihyo schreef:
Geen last van de knop gehad Denise? :=
Hoe was de clinic?


Haha, ik heb nooit last van de knop :P De clinic was hartstikke gaaf, erg leuk voor de verandering. Heb nog meer foto's maar zit nog even te twijfelen of ik ze verwerk in een filmpje.


Zertab schreef:
Ik zou volgende week les hebben bij Wendy, maar wie is er gister weer van het paard gevallen? Juist ja...
Exact hetzelfde als wat er woensdag gebeurde. Ook gedrag wat ik niet herken van hem. Helaas krijg ik de eigenaar nog niet te pakken..

Gisteravond naar de spoedeisende hulp geweest en heb de spieren/pezen rondom mijn bekken, heiligbeen en linkerbeen gekneusd. Dus zit nu op sterke pijnmedicatie...


Oooh jeetjemina zeg, dat gaat lekker! Heel veel sterkte!

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:33

@Denies: iemand anders gaat hem tijdelijk rijden om te kijken of het gedrag uit frisheid komt of van iets anders. En sowieso zodat hij niet stil komt te staan.

Ik ben gister wel nog opgestapt na de val. Vraag me niet hoe, ik denk pure adrenaline...
En heb ik gestapt en twee rondjes op de volte gedraafd. Meer ging niet, want toen nam de pijn doe en ik was best wel bang.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:02

Oh beterschap Zertab! :(:)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:28

Heel veel beterschap, Zertab.

En gave sprong, xDenies. Ik durf dat echt niet meer.
Maar binnenkort wel een keer balkjes lopen.