[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 14:37

Ja, ze vind het ook wel leuk om mee te gaan naar buiten geloof ik :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:20

Geweldig tof en jullie beginnen ook duidelijk naar elkaar te groeien. Heel fijn.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:29

Dankje!! Dat merk ik ook hoor. Sowieso is ze erg gericht op mensen (iedereen die langs de wei loopt wordt achtervolgd door haar :Y) ), maar als ik haar roep komt ze meteen aangedraafd/gegaloppeerd. Ik hoef niet eens naar de andere kant van de wei te lopen. Komt natuurlijk ook omdat ze weet dat ze van mij altijd haar eten krijgt :+ En als ik haar weer terug zet in de wei dan hinnikt ze altijd eventjes na, "doei baas"! Klinkt altijd wel schattig :')

Het voeren doe ik tegenwoordig trouwens op stal, en het gaat heel goed. Ze krijgt steeds meer respect en begint meer te wachten tot ze van mij een oké krijgt. Ik leer haar nu eerst een paar passen achteruit te doen (nu nog met de stick, maar het is de bedoeling dat ze het uiteindelijk gewoon doet op commando) en als ik "OKÉ NOVA, TOE MAAR" roep, dan pas mag ze naar haar eten toe.

EDIT: vandaag komt trouwens de paardentandarts, ben benieuwd hoe ze dat vindt :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:50

Fijn dat ze zo'n goede manieren heeft en wat leuk dat ze je zo begroet <3

Veel succes met de tandarts! :P

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:00

Ziet er supergoed uit hoor! Dat koppie ook als handpaard haha, echt zo'n 'vind je me niet knap?' toetje

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 17:01

Tandarts ging prima, ze hoefde niet behandeld te worden want alles zag er goed uit en het groeit goed :D De tandarts heeft ook een zoon van Like A Diamond. Was wel leuk om even over de bloedlijn te praten. Like A Diamondjes schijnen over het algemeen erg makkelijke paarden te zijn, maar Spat Olenas (Nova haar moederlijn) zijn lastig :') dat belooft wat :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:03

Wat fijn dat ze niets had en zo braaf was. :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:07

Hopen dat ze veel van de vader en weinig van moeders karakter heeft :')

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:51

Vanmiddag is Elena weer langs geweest om te helpen voor te bereiden voor de wedstrijd (die is over 2 weken al!!! :x :wow: :wow: ). Elena is natuurlijk eigenlijk parelli instructor maar ze probeert mij te helpen, op haar manier, om ons voor te bereiden (en het steigeren tegen te gaan). De bak was helaas bezet dus we moesten het met de krappe roundpen doen :Y)

Stukje walk


Vierkant zetten


360 draai, gaat absoluut niet perfect maar het hoeft ook niet perfect van mij. Gaat meer om het idee dat ze een rondje draait. Perfectioneren komt volgend jaar wel :D


Jog, je ziet vast wel aan mij dat ik het nog wel ietsiepietsie spannend vind


Over twee weken dus wedstrijd... We oefenen nog steeds 1x per week in de bak onder begeleiding van Elena, en 1x iets "anders" (zoals drie dagen geleden dus een rondje buiten wandelen). Na de wedstrijd ga ik het hele show-gedeelte even laten rusten, dat pakken we wel weer op tegen de tijd dat het nieuwe showseizoen begint. Zal rond maart/april volgend jaar zijn. Ik wil nog wel af en toe een wandelingetje buiten maken om haar in contact te blijven houden met verkeer/onverwachtse situaties en ook af en toe wat jaarling parelli-les (echte parelli les, dus niet een verkapte methode voor halter en showmanship :D ) met Elena, maar niet meer dan dat.

Ik ben ook heel benieuwd hoe Nova het in de Nederlandse winter gaat doen, want het is hier natuurlijk 's winters wel een paar graden kouder dan wat ze gewend was in Italië :brr:


Ik weet trouwens niet of ik het al gemeld had hier, maar Nova haar fokker, Bruna, vliegt voor de wedstrijd over van Italië naar Nederland om ons te supporten *\o/* Ze neemt een jaarling-showhalster mee zodat ik er niet eentje hoef te kopen/huren en ze gaat me helpen met groomen de dag van tevoren :D Toch wel fijn om een extra paar handen te hebben, maar aan de andere kant heb ik nu ook een beetje het gevoel dat ik moet presteren (terwijl Bruna het volgens mij helemaal niet zo ziet :') ). Hoe dan ook, ik heb er zin in!
Laatst bijgewerkt door Emita op 07-09-18 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:54

Wat top dat ze overkomt zeg!! :))

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:55

Kom je ook kijken, Bellatrix? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:56

Misschien. :j

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:00

Jullie zijn flink bezig! Brave Nova! <3

Volgens mij ga ik mee als groom naar het NK. Dat is op zondag. Ben jij er dan ook? :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 21:14

Ik kom zondag hoogstwaarschijnlijk wel kijken, maar mijn onderdelen zijn op zaterdag allemaal. Kan je niet twee dagen komen? :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:20

Emita schreef:
Ik kom zondag hoogstwaarschijnlijk wel kijken, maar mijn onderdelen zijn op zaterdag allemaal. Kan je niet twee dagen komen? :')


Hahahaha! Op zich niet eens een verkeerd plan... ware het niet dat Joy zaterdagmiddag naar de smid moet...

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:25

Gaaf zeg ziet er toch super uit we gaan er mooi weekend van maken <3

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 16:23

Van de week heb ik weer hulp gehad van Bellethjeee, gelukkig maar want in m'n eentje was het niet goed gekomen :') Maar het gaat steeds beter! Ik had nog geen tijd gehad om een verslagje te schrijven/de video's te uploaden maar aangezien ik nu ziek ben %) kan ik even updaten.

Als eerst wilde ik even melden dat ik me heb uitgeschreven voor de In Hand Trail. De patterns zijn nog niet bekend, maar ik denk dat 3 onderdelen wel voldoende is voor Nova en mij. We gaan dus nog wel starten in de halter yearling mares, de color class en de showmanship. De in hand trail komt volgend jaar wel weer :j

Filmpjes van afgelopen week
360 turn


Backup, deze gaat zo veel beter als in het begin *\o/* En dat komt ook omdat ik met Elena tijdens onze grondwerklessen heel veel achterwaarts heb gevraagd. Dat heeft haar echt goed gedaan. Eerst verzette ze d'r achterbenen nauwelijks, maar nu loopt ze toch echt achteruit! *\o/*


Walk, jog (zonder steigeren :P ) en setup

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:36

Ze doet het supergoed! *\o/*
Wat ik je als kleine tip wil geven: je loopt zelf een beetje alsof je kunstje opvoert. Ik denk dat als je wat meer ontspant en ´gewoon´ loopt dat het beter gaat.
Bij de halve spin loop je bijvoorbeeld veel natuurlijker en geef je ook meteen wat natuurlijker je hulpen :).

Maar dit kan een kwestie van smaak zijn :Y)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:39

Ik denk dat dit meer ook komt van het zo goed willen doen maar ik vind het echt knap van je en prachtig om te zien hoe jullie echt al geëvolueerd zijn. Ik duim voor de wedstrijd.
En vooral smile en geniet ervan.

Mag ik eens iets vragen oefen je ook rechts naast haar lopen.
Want ik loop dus ook altijd links zoals het moet op show maar iemand had me gezegd als ze rechts moeilijke kant zijn van ook zo eens te lopen want anders worden ze nog schever en beter links. Dus zo gezegd zo gedaan en amai ik kreeg protest, steigeren, willen wegrennen Allez precies helemaal van slag :') kon er niks meer mee terwijl men jaarling normaal wel netjes naast me loopt en draaft.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 18:55

Sintara, klopt ik loop er echt raar bij :') Maarja op show moet je ook een 'showtje' opvoeren. Ik vind het alleen wel lastig, want mijn armen en schouders bewegen alle kanten op _O- Maarja voor mij is dit ook de eerste keer dat ik in deze klassen een wedstrijd start dus ja.. :P

Fotsy, ja ik oefen zeker ook rechts van haar lopen! Dat moet ik juist in de lessen van Elena regelmatig doen. Alle oefeningen doen we beide kanten op, zo ook het begeleiden van Nova. En als ik buiten ga wandelen moet ik van haar ook zowel links als rechts lopen. Dus dat kan ze gelukkig al. Wel een heftige reactie van die van jou haha, maar dan weet je ook waar je leerpunten zitten :D Met opstappen doe ik het trouwens ook (niet Nova uiteraard), bij mijn bijrijdpaard stap ik regelmatig aan de 'verkeerde' kant op en af. Gewoon zodat het altijd en overal kan :j

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:13

Goed bezig hoor!
Weet je je starttijden al voor zaterdag?

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:14

Ziet er goed uit! Ze gaat echt heel mooi vierkant staan! Lijkt me zo moeilijk om aan te leren :+

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 00:52

Starttijden zijn nog niet bekend... Wel de volgorde van de onderdelen. Ik denk dat het tijdschema pas een dag van tevoren uit komt -O- De patterns zijn helaas ook nog niet bekend, maar hopelijk komen die dit weekend!

Het vierkant zetten is vooral veel geduld hebben in het begin. Overal waar ik met haar stil sta probeer ik haar even vierkant te zetten, dus zo lang blijven "wiebelen" met het halstertouw tot ze vierkant staat :D Ze doet het nu bijjjjjjjjjna altijd vanzelf. Zul je zien dat ze het op de wedstrijd spontaan vergeten is :+ maar we gaan het zien volgende week! (omg volgende week al :7 :7 de tijd gaat zo snel)

Stalgenoot stuurde wat foto's door vandaag. Als je haar van verschillende kanten bekijkt lijkt het net een ander paard. Het lijkt net of ik er twee heb :D D'r manen beginnen ook lekker door te groeien (behalve de voorpluk, dat is echt een sprietje)! Ik zat laatst de foto's van haar moeder te bekijken, die heeft ook relatief lange krullende manen. Er is dus nog hoop :Y)
Afbeelding

Close-upje
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:05

Wat is ze mooi he <3 Alvast veel succes! :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 21:45

Bedankt!! :) Vandaag voor de laatste keer geoefend voor de wedstrijd zaterdag. Ging best wel prima eigenlijk. Wel af en toe nog een zuur gezicht en heel soms een kleine poging tot steigeren, maar ze is niet meer echt omhoog gekomen. Dus hopelijk blijft dat in ieder geval tot en met de wedstrijd zo :')

Morgenavond komt de fokker. Vrijdag na m'n werk gaan we Nova uitgebreid wassen, daarna op de trailer en naar Arnhem. Als we daar aankomen wil ik nog even een paar rondjes door de bak lopen zodat ze die alvast heeft gezien. En dan vrijdag starten.

Gisteren ook nog even opgemeten, 2 cm erbij op de schoft! *\o/* Nu 133 cm.
Afbeelding

En de achterhand tikt al de 139 aan. Hoezo uit verhouding :')
Afbeelding