Aangezien een aantal bokkers mij al hadden gevraagd om een volgtopic, komt 'ie bij deze
In dit volgtopic wil ik graag voor mijzelf en voor jullie de ontwikkelingen van Nova gaan bijhouden. Als het lukt met voorbereiden dan wil ik in september met haar gaan starten in Halter en Showmanship. Mijn plan voor de toekomst ziet er in grote lijnen als volgt uit: tot 3 jarige leeftijd in-hand onderdelen (halter, showmanship, in hand trail). Na 3 jaar inrijden en het eerste jaar voornamelijk buitenritjes maken en walk & trot onderdelen trainen/starten (pleasure, horsemanship, trail). Daarna (rond 4 jaar) wil ik haar bij een trainer laten doortrainen in de reining. Het lijkt me look leuk om in de toekomst koeienclinics te volgen aangezien ze veel cutting bloed heeft
Maar dat is allemaal nog heel erg ver vooruit.Paspoortje:
Roepnaam: Nova
Stamboeknaam: Diamon Dina
Geboortedatum: 13-03-2017
Sire: Especial Diamond (Like A Diamond)
Dam: NW Spat Pavune (Spat Olena)
Cutting/Reining gefokt.
De naam Nova betekent 'chases butterfly' in Native American.
(in andere talen betekent het onder andere ster en nieuw, maar de Native American betekenis vond ik het mooist en dat was voor mij de doorslag om haar deze roepnaam te geven
).Nova een paar dagen oud:

Haar afstamming (linksboven Especial Diamond -> papa, in het midden Like A Diamond -> opa, onderin Spat Olena -> vader van moeder).

En Nova nu:

Ze staat momenteel nog in Italië bij de fokker. De fokker heeft me beloofd updates te sturen dus die zal ik hier dan ook posten. Misschien ga ik nog met mijn moeder op vakantie in april en dan gaan we er eventjes langs. In de zomer komt ze naar Nederland
Precieze datum volgt uiteraard allemaal in dit topic.Volgen jullie mee?
Jeej, ik volg natuurlijk! 

Ik hoooooop dat ze er rond juli is. Maar ik ga m'n best doen om haar eerder hierheen te halen
Gefeliciteerd!