[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 16:13

:D :D :D

Strakjes ga ik even een keertje niet rijden, maar het vrijheidsdressuur oppakken. Ik wil nu gaan beginnen met het aanleren van de spagaat en het compliment. In principe kan ze al: zoek, pak, back-up, wachten (ze mag dan geen beloning pakken die ik voor haar neus hou), stay en target op mijn hand. Ik wil nu dus eens kijken hoe ze de grotere kunstjes aanpakt. Ik heb gekeken op youtube, maar er zijn veel mensen die eerst de jambette aanleren voor de spagaat. Ik ga dat niet doen, aangezien Joy veel schraapt en kuilen graaft :+ . Als ik haar daar nu bewijs van spreken voor ga belonen, wordt het alleen maar erger ben ik bang...

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:17

Halteren en in hand trailen, dat gaan jullie volgens mij helemaal leuk vinden.

Vrijheidsdressuur, dat moet je liggen. Mij ligt het niet zo wanneer het om kunstjes gaat. Het kan wel een mooie aanvulling zijn om een soepel/lenig paard te krijgen en te houden. Bij mij op stal is Visibreteam een paar keer geweest voor een clinic. De laatste keer heeft mijn paard meegedaan met de partner van een stalgenoot. Vonden ze allebei helemaal leuk.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 16:31

Ik denk het ook! :j

Joy vind het erg leuk, maar vooral omdat ze beloningen krijgt na een kunstje :+ . Ik snijd alrijd een wortel in kleine stukjes, daar gaat ze helemaal los op. Moet ook altijd ontzettend lachen als ik zeg dat ze moet wachten. Dan gaat ze hele rare bekken trekken :')

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:29

Gimme_Joy schreef:
Uhhh... Hallo bruine quarterhengst... ik zoek Joy? Heb je haar gezien? Ze lijkt heel erg op jou alleen dan iets meer merrie... :')

Na het buitenspelen gelongeerd. Ik denk die is stijf van de zware training van zaterdag. Maar niets hoor. Ze liep heerkijk te stofzuigeren alsof er niets aan de hand was :D *\o/*



Lekker gespierd!!

(zo horen ze toch te zijn? )

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 21:21

Zeker! Ik ben ook helemaal niet ontevreden... Meer verbaasd iedere keer :')

Net dus lekker VD gedaan. Ze stapte al mooi naar voren met haar voorbenen. Ze begreep er alleen veij weinig van :+ . Maar we gaan het rustig aan opbouwen!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:11

Er vrij weinig van begrijpen was waarschijnlijk niet zo'n punt zolang de beloningen maar door kwamen?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:21

Ja :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:31

Hahaha, jullie zijn echt mijn favoriete duo.

Als je in de kerstvakantie in de buurt van je paard bent, kom ik graag eens langs. (Dat hadden we volgens mij vorig jaar al afgesproken.)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:50

:D _/-\o_

Joy wordt dan gewoon pissig als ik back up vraag, want dan moet ze weg van de beloning... :')

Ja leuk! Kom gezellig langs! *\o/* Ik ben er vrij vaak, dus laat maar weten wat je uitkomt :))

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:00

[EJL-ITP] Hihi Haha lol 2.0!

Kon het niet laten :Y)

Gister weer gereden. Galop blijft toch best een dingetje. Ondanks dat het veel beter gaat, voelt het nog best onstabiel. Voor mij. En daarom voor Joy ook. Komende tijd wil ik wat minder intesnief rijden vanwege het zadel. We gaan 20 dec pas naar CM. Bijrijdster heeft volgende week les, en san is het nog een keer of 3/4. Dus dat valt wel mee. Galop komt dan wel weer.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 20:25

Jongens. Een vraag aan de (stille) meelezers. Geen idee of er nog meer bokkers meelezen hoor :=

Maar:

Afbeelding
Afbeelding

Dit zit al een aantal weken aan de rechterkant achter haar schouder net onder het pad waar de singel zit. Ik ben bang dat het een sarcoïd is...

Ik ga morgen de DA even mailen met de foto's. We zullen zien.

Ik was vandaag wat eerder op stal (vriendlief moest naar voetbal, en ik had niet zo'n zin om dan nog langer bij schoonmams en paps op de bank te zitten. Ik bedoel, het zijn schatten van mensen, maar als je zelf al 6 jaar uit huis bent... het ken ook te gek.)

Dus ik heb van de gelegenheid geebruim gemaakt om de bruine lambrisering aangebracht door Joy onder handen te nemen. Na een half uur schrobben kreeg ik zowaar weer stukjes muur te zien her en der +:)+ .

Ik zal er woensdag even een foto van maken.

Daarna gereden. Joy viel behoorlijk naar binnen linksom, dus we hadden wat discussie. Na een rondje goede draf ben ik gestopt. Volgende keer weer verder. Ik denk dat ik even niet meer an de galop ga klooien tot ik weer les heb.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:28

Ik had bij Duke ook zo’n knobbel gevonden. Mijn dierenarts is komen kijken en die heeft gevoeld, voelde duidelijk dat het los zat (als je rondom de knobbel vastnam kon je je vingers naar elkaar toe brengen) en het was zacht, wel groter dan die van Joy (ongeveer iets groter dan mijn duim).

Hij zei toen; niet aan komen, niet over borstelen, als het niet groter werd had het niet zo’n haast. Heb toen gewacht tot na de Shire show omdat hij zei dat dat kon, moet er van de week eens werk van maken.

Door het aan te raken kan het zijn dat je het ‘activeert’ en dan wordt het wel groter

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 21:44

Hmmm... het voelt echt als een wratje. Of geoot korstje misschien. Alleen niet aankomen is niet echt een optie aangezien het onder de singel zit...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:56

Ah bij Duke zit er geen korstje op, dat voelt gewoon heel zacht. Ik zou denk ik zolang even geen singel er over doen, even nachecken

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 21:58

Een paar weken terug heeft er een DA naar gekeken en die zegt gewoon laten zitten. Maar als het nou zo lang duurt en het niet weggaat, ga ik inderdaad daarom even mailen. Nieuw stalgenootje is DA, dus misschien kan ze even kijken als ze bij haar paard is. Scheelt weer visitekosten haha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 20:28

*\%/* *\%/* *\%/*

<3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




OVER THE MOON

Het was maar 15 minuten, maar weer een mijlpaal, en wat voor één! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:10

Goed gedaan allebei!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 22:38

Dank! Het was echt bestwel een momentje |( :D :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:09

Super leuk!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:19

ah wat leuk! En ze loopt best netjes ook! :j ze maakt d'r pas mooi af.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 11:36

Dank! :D Ik deed precies niks haha! Zorgen dat ze een beetje ging zakken alleen. Ik denk ik ga er niet teveel aan zitten, want straks is ze het er een keer niet mee eens en lig ik in het zand :+ . Maar ze loopt inderdaad van zichzelf al heel fijn :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 23:59

Ik heb inmiddels contact gehad met de DA over de mogelijke sarcoïd. Stalgenootje is namelijk mijn DA en die was zo brutaal geweest om na mijn mail even te gaan kijken. (Had haar expres niet gevraagd, want dat vind ik zo stom, op stal is ze namelijk vrij :+ )

Het zou best een sarcoïd kunnen zijn, maar daarvoor moeten ze een biopt nemen en dan zou het juist zo kunnen zijn dat je hem activeert. Dus voor nu, laten zitten zo lang hij niet gaat groeien of open gaat.

Rijden kan ook gewoon, maar dus in de gaten houden. Alternatief is smeren met een vaseline tegen wratten, maar als hij er dan afvalt hebben we juist weer een wondje.

Is in principe niet zo erg als we een tijdje nket kunnen rijden natuurlijk, maar zo lang het zo blijft ga ik er niets aan doen. Bem blij, want zat me alweer helemaal druk te maken :+ . Ik ga in ieder geval die vaseline vast in huis halen :j .

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 10:10

Mijn bijrijder heeft straks voor het eerst les! Ik ben zo benieuwd! Ik ben er niet bij, want een weekendje weg. Dus ik heb al gezegd, veel filmpjes maken! :D (vind het ook bestwel een beetje spannend, maar ook goed om dit te doen. Loslaten is ook belangrijk vind ik)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:14

Ja ik zeg dat ook altijd, je moet ook kunnen los laten.
Maar ik doe het niet :+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 10:32

Hahahaha! Ik dwing mezelf. Plus dat is al een paar keer gebeurd.... Koliekoperatie was daar het toppunt van. Dus dit is peanuts hahaha