[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 17:08

:') dat wordt dan een selffulfilling prophecy... _O-

Beetje laagdrempelig beginnen, is echt heel leuk!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 10:38

Ik zou vandaag gaan lessen, maar de binnenbak is nog steeds te nat. Cirkel vooraan en rechte lijnen kan, maar over de hoefslag niet. En met een jonkie dat nog hier en daar de balans mist, vind ik dat gewoon niet verantwoord.

Morgenochtend maar even kijken, en anders alleen longeren in de paddock. Dan heeft Joy maar weer een weekje vrij. Is ook niet zo erg!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 22:39

De bak was droog! _/-\o_

Het was best fris vanochtend. En twee dagen niets gedaan, maar ik ben gewoon gaan rijden zonder te longeren. En ze wás braaf! Heerlijk gereden. Iedere keer zetten we weer een stap! Morgen lekker een beetje vrijheidsdressuren en dan woensdag weer rijden.

Na het rijden zette ik haar in de paddock bij de kudde, alleen het regende, dus ik liet haar zo achter:

Afbeelding
:') ^)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:55

Hahahah dat hoofd :') 'Laat me niet achter!'

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 19:43

Hahaha dat was precies mijn idee ook. Joy die wordt achtergelaten en protest aantekend... :')

Vanmiddag lekker wat VD gedaan. Het targetten is bevestigd, evenals "zoek". Stay (ground tie) lukt als ik achteruit loop, maar zodra ik naast haar ga staan komt ze mijn kant op. Ze "zoekt" ook voorwerpen en het flemen gaat ook al steeds beter. Oh en ik leer haar door te wachten op een beloning op commando "wachten". Ze mag de beloning pas als ik click.

Ik ben nu ook bezig met "pak" nadat ze het voorwerp gezocht heeft geef ik het commando "pak". Ze iw nu zover dat ze haar tanden erin zet. Ik denk dat ze gauw genoeg door heeft dat ze het dan ook op kan tillen :D

Ze vindt het echt heel erg leuk en doet erg haar best. Ze is gefocused op de stukjes wortel, maar zodra we stoppen gaat ze niet bedelen.

Daarna ben ik eventjes met haar gaan wndelen op het dijkje. Dat was alweer een tijdje geleden. Ook het erf af naar de grote weg gedaan, en dat deed ze braaf. Oversteken durfde ik nog even niet. Het was spits en ze rijden daar gewoon 80. Hopelijk kan ik binnenkort een keertje met iemand met een trailer dan naar de duinen!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 20:13


Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:56

Ik zag hem ja! Heerlijk overzichtje zeg. :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 23:24

[RT-D] Beleren / opstappen zonder cap?

Nou dit is wrl het laatste waar ik bij nadacht toen ik het plaatste... we maken meer discussie los dan ons lief is. Een hele mooie discussie wat mij betreft. Read and learn people!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:28

Jezus wat een gedoe.
Ik ga maar geen foto's plaatsen van mijn eerste keren :')

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:30

Je hebt wel veel reacties in je topic :+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 23:38

Ach ja. Het is een beetje de trend van het moment om dingen op te blazen. Testje:

4+4=8
5-3=2
2×3=7
10÷2=5

Wat valt je op?

...
...
...
...
...
...

Waarschijnlijk die 2×3 toch? Want dat is geen 7! Dat is fout!

Maar...

Kijk eens naar die andere 3. Die zijn goed. Waarom viel dat je niet meteen op? Waarom zijn we zo gefocused op dat wat "fout" of "afwijkend" is?

Juist. Niet om het te bagataliseren. Maar... Het is zo makkelijk iets te roepen vanachter een schermpje. Ik leer dit mijn leerlingen. Dit is een mooi voorbeeld om mee te nemen tijdens mijn Rots en Water lessen. Gebruik de socials maar als strontput. Want het is zo lekker anoniem.

En nu terug. Ik heb niemand die ons (en daarmee bedoel ik mij en Joy) kent, ook maar 1 woord horen reppen over het niet dragen van een cap tijdens het hangen. Waarom? Geen idee. Maar wat ik weet. Ik durfde dat. En deed dat. Niet omdat ik te dom was om de gevolgen te zien, maar slim genoeg om alles keuzes van tevoren weloverwogen gemaakt te hebben. Daarom.

Discussie? Prima! Maar voer die dan met de juiste argumenten, in de juiste context.

Zo. En door. +:)+
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 10-10-19 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 23:38

Ryder schreef:
Je hebt wel veel reacties in je topic :+


Eindelijk! *\o/* ik ben nog nooit zo populair geweest! :D

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:11

Jeetje :')

Zal even in je eigen topic reageren. Hier wel meegelezen maar ben eigenlijk alleen actief in het paarden beleren topic.
Ik en mijn zusje hebben samen een aantal paarden zadelmak gemaakt en de eerste keren hangen zijn meestal niet gepland en dus vaker zonder cap dan met. Zelfs de eerste keer erop zitten (wel in stal dan, erbuiten erop is wel cap op) is vaak ongepland en zonder cap. Maar we kenden de paarden dan ook goed van te voren en konden een heel aardige inschatting maken hoe ze zouden reageren.
De eerste keer hangen op Kenna waren ook zonder cap. In het weiland. Met het halster die niet vast zat. Maar die kennen we dan ook goed en als we het idee hadden dat ze het eng zou vinden hadden we het niet gedaan.

Jij en Joy hebben ook een goede band en je kunt haar heel aardig inschatten, dus ik zie het probleem niet zo... Eigen verantwoordelijkheid toch?

Edit: verder stap ik dus nóóit zonder cap op een paard en ben wel echt pleiter van altijd een cap op (heb al de nodige 'stomme' ongelukjes meegemaakt waarmee ook bleek dat het heel verstandig was). Goede logica hè :Y)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 08:47

Ik vind dat ook. Eigen verantwoordelijkheid. Ik durfde het aan het zo te doen. Omdat ik Joy ken en goede begeleiding had (heb). En met succes!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:07

Oh er op in de stal zou ik dan weer niet durven haha, te veel beton om tegen de knotsen hier

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:09

Nee in de box zou ik ook niet zo snel doen... We stonden in de roundpen. Genoeg ruimte, maar wel afgesloten, zodat je ten alle tijden de lijn vast kan blijven houden, omdat je genoeg lijn hebt. Ik zou ook nooit gaan hangen in een bak, of zomaar op het erf.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 00:47

Gimme_Joy schreef:
Nee in de box zou ik ook niet zo snel doen... We stonden in de roundpen. Genoeg ruimte, maar wel afgesloten, zodat je ten alle tijden de lijn vast kan blijven houden, omdat je genoeg lijn hebt. Ik zou ook nooit gaan hangen in een bak, of zomaar op het erf.


Ik ben juist voor het eerst gaan hangen in de rust van de dubbele rijbak op onze rijvereniging. Het was een heerlijke rustige avond, en we waren aan het spelen met inparkeren en toen ging het kriebelen dus toch maar gedaan. :D In ons eentje, dus er was ook niemand bij die haar vasthield.

Dus heel 'onverantwoordelijk' maar een goede voorbereiding is het halve werk gelukkig. Ze vond het alleen maar leuk en was totaal relaxed. :+ Bij spanning was ik ook uiteraard niet gaan hangen.

Iedereen weer andere manieren, ik vind het juist leuk om te lezen en te leren van elkaar.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:50

Ach ja die discussie :+
Het is heel erg mens-eigen om te focussen op het negatieve. Om nog een heel gek voorbeeld te noemen: misschien hou je heeeeel erg van kippenpootjes uit de oven. Je eet het als het even kan elke dag... tot je een keer kotsmisselijk bent geworden, alles eruit gooit en ziek bent. Dan ben je een tijdje genezen. Terwijl het de 37392 keren ervoor heel goed ging!

Mensen onthouden negatieve dingen beter en valt altijd op. Best jammer.

Het is je eigen verantwoordelijkheid. Jij kent Joy. Goede voorbereiding is het halve werk.

En daarbij ook: denk dat ik ook wel wat momenten kan noemen dat ik van een paard af viel en die cap geen ruk uitmaakte. Bijvoorbeeld toen ik de bakrand opving met mn ribbenkas :’)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:49

Ach, al dat typische "boktgezeik" :roll: Net alsof we allemaal zo onverantwoord bezig zijn.
Het wordt steeds gekker hier...

Vroeger taalde er niemand naar, toen kwamen we erachter dat een cap toch wel een goed plan was en nu als je ook maar 1 foto plaatst waar je geen cap op hebt, als je erop zit, dan krijg je gelijk de hele "capmaffia" achter je aan.
Straks komt het nog zover dat je je paard alleen met cap op mag benaderen en uit de stal halen want stel je voor dat hij misschien een been naar je gooit :roll:

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 10:24

Ik vind het vooral eigen verantwoordelijkheid. En ik voel me totaal niet aangevallen of aangesproken. Ik weet namelijk hoe het is gegaan en wat we hebben gedaan. Als mensen willen oordelen zonder die informatie, lekker doen, ik slaap er niet slechter door :D

Zometeen les! Althans, als de bak goed is. Anders keijgt Joy een lekkere equissage massage. En de mogelijke bijrijder komt kijken! Hier heb ik een heel goed gevoel over. Stay tuned! *\o/*

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:18

En? Hoe is het afgelopen met de les en de verzorgster? :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 00:22

Les ging niet door, bak was nog slechter >;)

Maar toch even gereden (stap/draf). Beetje schoudercontrole en schijnovergangen. Al zat er lekker een motortje in :D . Ze galoppeerde zelfs een keer supernetjes aan, al was dat niet de bedoeling. Ze had er zin in! *\o/*

Verzogster denkt nog even. Heeft vooral moeite met loslaten van de "oude" stal. Maar denk haast dat het 'm wel gaat worden :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 18:18

We maken van een nood een deugd. Al denk Joy daar iets anders over :=



Daarna eventjes haar staart en benen gewassen. Ze had een beetje dunne mest afgelopen week, dus die staart was echt smerig :r

Vervolgens trailerladen geoefend en wat een clown is het toch :+ . Via de zijkant erop, half erop en dan met de touwtjes van het zeiltje spelen en langs mij in draf erop omdat ze een tikje op haar billen kreeg van een stalgenootje. :') Uiteraard alles rustig en relaxed gedaan hoor en veilig natuurlijk. Was alleen mijn cap vergeten, dus die filmpjes laat ik maar even zitten... :o _O-

Als laatste nog even een massage met de equissage singel. Ze wordt steeds relaxter. *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:09

Je ziet haar ook gewoon denken: je loopt zelf maar door die blubber, dikke doei _O-

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:32

Aaaah ik had jullie per ongeluk ontstipt!
Wat gaat het goed met Joy onder het zadel zo leuk te zien!!