meer mensen die wn rijden met koudbloed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:26

he gezellig zoveel super western koudbloedjes Haha!

en de foto van nina doet het niet.. ben wel benieuwd Haha!

En wat jilleroo zegt is helemaal waar Lachen

en buitenzorg leuke foto's in je profiel!
jullie zijn een leuke combi!

en stef groot gelijk, eerst lekker de basis!
Is zo belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:05

appie_rulez schreef:
alleen jammer dat er weer van die mensen zijn die het nodig vinden om het af te gaan zeiken omdat er nou toevallig niet met een quarter, paint of appaloosa gereden wordt...


Nu ga ik een heel gemene opmerking plaatsen.... Haha!
Er zijn ook aardig wat eigenaren met een koudbloed die de vooroordelen ook regelmatig waarmaken, en zo dit vooroordeel in stand houden.... Bloos!
Eerlijk is eerlijk, er wordt ook best vaak heel belabberd gereden. Mensen die op wedstrijd verschijnen met een koudbloed, die er ternauwernood op blijven hangen, en waarbij je als publiek al bij voorbaat je handen voor je ogen slaat als het commando Lope your Horses gegeven wordt.....

Ik ken ook de andere kant van het verhaal. Als ik ergens kom met m'n fjordje, dan zijn er ook mensen die zich de tranen uit de ogen wissen van het lachen als ze ons aan zien komen.... een klein dikkertje met dito gele ponnie..... En er zijn ook de reacties van Agossie kijk nou, een fjordje.....

En dan moet je voor de gein eens naar diezelfde mensen kijken als je in de inrijbak los gaat werken. En vanuit de line-up heb je ook een leuk uitzicht op het publiek. En dan zie ik die koppen toch regelmatig heeeeel anders staan Haha!


't Kan best met een koudbloed, maar WIJ als eigenaren kunnen wat aan het vooroordeel jegens onze paarden doen: Zorgen dat we GOED voor de dag komen op een wedstrijd. Dat we er KLAAR voor zijn voor we starten!

Dit geldt voor ALLE paardeneigenaren, maar een qh valt nou eenmaal minder op dan een tinker/haflinger/fjord, dus op ons wordt nou eenmaal iets meer gelet.

Oftewel: Lekker trainen allemaal!!! OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 10:14

haha idd sonja!

maar als een quarter er niets van bakt word er vaak niet zo veel ophef over gemaakt Knipoog
en tis wel erg leuk als ze je eerst aankijken zo van wat doe jij nou met je fjordje ? en als het dan goed gaat vinden ze hem altijd ineens o zo stoer Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:34

ik vind het fjordje op onze ranch echt wel stoer... dat is me er een...

Cilian

Berichten: 200
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:00

ik rij met mijn haflinger nu een paar maanden western, hij is drie jaar. Doet het heel goed en wil in de toekomst wedstrijden rijden. Mijn fjordje staat nu even stil, maar pak ik in het voorjaar weer op. Heb er wat (gedrags)problemen mee gehad (Zit in de lijn waar hij uit komt, maar de vooruitzichten zijn goed). Ook hij gaat de western in en hoop in de toekomst wedstrijden met hem te kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:11

Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben, is wat wij (koudbloedeigenaren) eigenlijk verstaan onder "het gaat goed" maar misschien moet ik daar maar een nieuw topic over openen?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:23

Sonja schreef:
Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben, is wat wij (koudbloedeigenaren) eigenlijk verstaan onder "het gaat goed" maar misschien moet ik daar maar een nieuw topic over openen?


Ja inderdaad Tong uitsteken wat is goed Cool
Ik als anti koudbloed aanhanger(ooit in een ver verleden)
weet dat Sam van zich zal laten horen *LOL*
maar weet ook dat het uitzonderingen zijn
Milena*Marcus*Pablo*Wrighly*(zal er nog 1 of 2 vergeten)
zijn uitzonderingen.En het feit is dat de meesten van deze koudbloed eigenaren uiteindelijk overstappen op een QH Paint of Appie.
En dat is prima ,geen enkel probleem .
Men mag zich spiegelen aan wat zij met hun koudbloeden hebben bereikt,maar blijf realistisch en weet dat het niet voor elke koudbloed is weg gelegd.
De meeste koudbloeden die wij zien lopen in de wedstrijden halen dat nivo nooit.(ook dat is niet erg ,maar verwacht niet teveel van je koudbloed naar aanleiding van bv dit topic.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:12

Hmmm ben toch op de kritische toer bezig, dus ga nog maar even door Haha!

Ik ben het deels met Blaze eens, maar wil wat toevoegen aan dat genoemde paarden uitzonderingen zijn. Misschien is dat zo, maar ik denk dat we ook gerust eens kritisch naar de RUITERS mogen kijken ipv alleen naar de paarden.

Misschien is het een vooroordeel, in dat geval mag ik gerust gecorrigeerd worden. Haha! Maar ik denk dat het OVER HET ALGEMEEN de iets mindere ruiters zijn die een koudbloed kopen. En dat we daardoor weinig moois van koudbloeden zien in de ring.
Want ik weet uit ervaring dat ook een koudbloed goed in de verzameling te rijden is, een correcte spieropbouw kan krijgen, etc etc.

*duikt nu achter computer weg en wacht op een grote knal*
Haha!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:29

Het zijn toch vaak de vooroordelen die het doen.
Een topruiter zal een toppaard kopen en niet denken laat ik het eens met wat anders proberen.
Waardoor het vaker de beginners en minder gevorderden zijn die met een ander ras aankomen.
En dat heeft dan weer het effect dat er niet op topniveau gereden word.
Een deel zit ook in de aanleg van het paard, maar ik heb al een tinker gezien die wendbaarder is dan menig QH.
Mijn Mo is niet zo soepel maar wel heel stabiel,kan alle hekken en deuren openen, overal langsrijden en opdrijven lukt ook aardig.
Verder is er ook een leuk rondje dressuur op te rijden.

Maar ik ben het toch met Sonja eens en zie het zo :
door de vooroordelen zullen er nooit topruiters van welke discipline dan ook een koudbloed tot een hoog niveau proberen te rijden.

EDIT: Ik rijd paard met m'n tinker,soms western-stijl, soms dressuur.
Het hangt een beetje van haar dag af.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:56

Ben het absoluut met Sonja eens, hoewel ik daarmee niet wil zeggen dat ik mezelf nou zo'n goeie ruiter vindt Bloos! maar ik doe wel erg m'n best om dat te worden.
Sam heb ik -als "herintreder" want ik had al ruim 10 jaar niet meer gereden- destijds gekocht omdat ik gewoon een leuk paard wilde waar ik voornamelijk lekker mee naar buiten zou kunnen, en waar m'n dochter ook zo op weg zou kunnen rijden. Dat laatste lukt nu nog steeds niet helemaal, want makkelijk issie echt niet maar dat terzijde Haha!
Omdat ik graag western wilde gaan rijden (dat leek me wel wat) ben ik bij iemand terecht gekomen die me les kwam geven, en dankzij haar heb ik leren rijden, en vooral een paard leren VOELEN. Daar heb ik zo ontzettend veel van geleerd!
Omdat Sam zo lekker ging, graag wilde leren etc stelde ik (ook dankzij suzan, en later vooral ook door rob) mijn doel steeds meer bij en kwam de lat telkens een beetje hoger te liggen. Vorig jaar een voorzichtig beginnetje gemaakt met wedstrijdjes (2 om precies te zijn Haha! ) en dit jaar ga ik zeker meer starten.
Aan Sam ligt het niet, die is zo soepel als een elastiekje en kan supernetjes lopen>
Mijn persoonlijke eisen liggen daarbij best hoog: juist OMDAT het een koudbloed (die overigens lang niet altijd die benaming eer aan doet Schijnheilig )

En coydog: denk dat de vooroordelen er weinig mee te maken hebben dat topruiters niet voor een koudbloed zullen kiezen. Het zijn nou eenmaal over het algemeen paarden die van alles een beetje kunnen, die paar uitschieters daargelaten. Voor de toppers of subtoppers die echt gaan voor de sport is het uiteindelijk niet interessant om daar een koudbloed (of iig een niet-amerikaans ras) voor te pakken. Vergeet niet dat die vaak paarden voor anderen rijden en/of zelf handelen, waarbij dus niet alleen het presteren op zich belangrijk is, maar ook de handel en de fok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:00