I'm happy with my appy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 10:29

Frosty van de barncam heeft een prachtig veulen.
Deze aanklikken in antwoors Sugarmiss Cheese!

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:55

Toekie schreef:
Dit is lucky, een echte 'happyloosa'. Op dit maffe beest heb ik western leren rijden. *LOL* Hij is echt ongelofelijk onvoorspelbaar
.. Tong uitsteken

Heeft veel weg van die stippel van ons een appy zonder papieren maar vreemde manieren allen schrikken doet die van ons nergens van, maar je kunt er wel veel plezier mee hebben maar geen betrouwbaar wedstrijd paard het is alles of niks.
Onze American appaloosas zijn heel anders.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:34

cornelie schreef:
Geen zoon of dochter van joys jewel maar wel familie. Pride heet officieel Sunflowers Pride, ouders Sunflowers plaudy jill en RMS Bright Dreams. Op stal staan nog wat meer familieleden. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat daar wel wat direkte afstammelingen van joys jewel tussenzitten.


Ik heb daar ook familie van; RMS Bright Dreams x Lady of Sunflower

= Sunflowerlady's Jive. Geweldige merrie! (soms een beetje nerveus)

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:53

Ik verzorg ook een appaloosa en zij heeft een heel lief karakter. Daarnaast vind ik appaloosa ook mooi van bouw en kleur en kunnen ze lang mee . Natasja is 25, gezond en nog steeds onder zadel voor rustige ritjes behalve als ze daar zelf anders over denkt! Ik denk dat alle rassen hun goede en sterke punten hebben.Het is net waar je van houd.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:46

sflj schreef:
Ik heb daar ook familie van; RMS Bright Dreams x Lady of Sunflower

= Sunflowerlady's Jive. Geweldige merrie! (soms een beetje nerveus)

Ik heb nog veulen/enter/twenter foto's van bright dreams en een video. De huidige eigenaresse van bright dreams heeft een aantal fotos op msngroups staan. Van lady heb ik ook nog een foto maar ongetwijfeld heb je haar zelf al wel gezien.

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:13

appie_rulez schreef:
even een vraagje voor de appie mensen hier op WN....
wie hebben er hier nog meer een zoon of dochter van incredible too?
of een zoon of dochter van sunflowers joy's jewel?

ik vind het altijd erg leuk om familie van mijn paardjes te zien Haha!



Ik heb ook een dochter van Sunflowers joy's jewel een volle zus van die ruin van jou maar dat wist je al kijk anders eens op de site van woldhoeves appaloosas www.woldhoeveonline.nl want daar staat die hengst.

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:57

Een vriendin van me heeft ook een zoon van Incrediblue Too.
De moeder is een few spot.
Hij is vos met blanket geboren maar krijgt steeds meer wit.
ik weet eigenlijk niet of ze ook “bokt”, zal eens vragen.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:18

leuk leuk leuk!!!
al die appies...
en dan al helemaal als ze ook nog familie van 1 van mijn paardjes zijn...
*LOL* OK dan! *LOL*

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:29

Ik heb dus ook een appy: Pine S Quatro Lee
Mr Pine Caan (Quarter) X Comanche Flower

Is er iemand die de merrie Comanche Flower kent?
Of familie van mijn paard?
Ik weet dat mijn paard toen hij nog hengst was wel een aantal merries heeft gedekt, maar verder weet ik weinig.
Hij is geboren in Zeyen, toen nog de Puszta Ranch.

Iemand die mij kan helpen?

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:24

Al geprobeerd via een mailtje aan het ApHC???????????Jannie.
Leuke avatar *LOL* gefeliciteerd OK dan!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:08

Steaming schreef:
Al geprobeerd via een mailtje aan het ApHC???????????Jannie.
Leuke avatar *LOL* gefeliciteerd OK dan!


Nee nog niet geprobeerd, en dank je wel!

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:26

Nog een appie gek.

Ik heb een zoon van Icredibleu too en Loretta Bars. Hij wordt in april 6 jaar en is, jawel, een few spot: Sunflowers white Jester (ik had hem beter dirty kunnen noem (geintje). Hij hoort geheel wit te zijn en heeft een paar spots en die zitten odner zijn manen verstopt!!!! Je moet de spots echt zoeken, hij lijkt dus uit de verte helemaal niet op een appie, maar ja ik werd verliefd op het koppie en was verkocht....Verder loopt er qua tekening nog een echte appie in de wei; Terra (merrie 8 jaar), maar daar zitten geen papieren bij. De lol is er echter niet minder om, we zijn dol op onze beide paarden!!!

Groetjes,


Monique

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:37

Ik heb daar ook familie van; RMS Bright Dreams x Lady of Sunflower

= Sunflowerlady's Jive. Geweldige merrie! (soms een beetje nerveus)


Die ken ik, evenals Pride. Ik ben een paar jaar actief geweest met het verzorgen van de appie's op de Syunflowers ranch. Jive en Pride ken ik als veulens. Cornelie ken natuurlijk ook (zij heeft toen een zomer op de ranch gelogeerd), maar Jive is toen verkocht aan Frans Flaton. Later (heb ik tijdesn een trainingsweek bij Chris Knol gehoord) is zij doorverkocht en schijnt nu een prima te huis hebben gevonden. Leuk om eens iets te horen over paarden die je als veulen hebt gekend, waar je meestal weinig of niets meer van verneemt.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:05

cornelie schreef:
Geen zoon of dochter van joys jewel maar wel familie. Pride heet officieel Sunflowers Pride, ouders Sunflowers plaudy jill en RMS Bright Dreams. Op stal staan nog wat meer familieleden. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat daar wel wat direkte afstammelingen van joys jewel tussenzitten.



Joy's jewel moeder is sunflower plaudy jo en haar moeder is weer Plaudy Ann een paard dat Dik de vroomen oprichter van de ApHC. naar Nederland haalde samen met Joker reed charge vader van plaudy jo.
Van hem heb ik nog een foto liggen.
Allemaal stonden ze op de puntenburg, ( stal van de vroomen)

Mijn Overleden paard was ook een nakomeling van Joker X PLaudy Ann.
ze was een brown roan merrie met blanket. Helaas had ze een aangeboren afwijking aan haar hoeven. Ook het zure karakter van Ann had ze best wel doorgekregen. hahahaha

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:05

Veel mensen vinden appies geweldig om hun karakter. Anderen vinden ze juist daarom verschrikkelijk! Kennelijk kun je appies dus niet "een beetje leuk" vinden. Je gaat ervoor, of je gaat er niet voor.

Zelf heb ik nu twee appies "serieus" gereden (van een manege, maar wel langere tijd) en het valt me op dat ik juist dat karakter leuk vind. Beetje arrogant, maar wel op jou lettend. Eigen wil, maar niet gevaarlijk. Ze doen af en toe grappige (onverwachte) dingen en je kunt werkelijk aan hun gezicht zien hoe ze ergens over denken... Haha!

Maar de mensen die ik gesproken heb, die appies helemaal niks vinden, zeggen dat appies een vervelend, onberekenbaar rotkarakter hebben.... Scheve mond

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:09

Jester schreef:
Ik heb daar ook familie van; RMS Bright Dreams x Lady of Sunflower

= Sunflowerlady's Jive. Geweldige merrie! (soms een beetje nerveus)


Die ken ik, evenals Pride. Ik ben een paar jaar actief geweest met het verzorgen van de appie's op de Syunflowers ranch. Jive en Pride ken ik als veulens. Cornelie ken natuurlijk ook (zij heeft toen een zomer op de ranch gelogeerd), maar Jive is toen verkocht aan Frans Flaton. Later (heb ik tijdesn een trainingsweek bij Chris Knol gehoord) is zij doorverkocht en schijnt nu een prima te huis hebben gevonden. Leuk om eens iets te horen over paarden die je als veulen hebt gekend, waar je meestal weinig of niets meer van verneemt.


leuk om te horen dat Chris vindt dat ze nu een prima tehuis heeft. Wij hebben af/toe priveles bij hem en hij heeft onze quarter vorig jaar ingereden.
Ik ben vorig jaar tijdens de onderlinge wedstrijd in Lisse wezen kijken en heb daar Jive d'r moeder ook gezien. Het klopt inderdaad dat Frans Flaton haar heeft gehad, hij heeft haar ook ingereden. Daarna is ze verkocht aan mensen die haar als fokmerrie gebruikten, voorzover ik weet heeft ze 1 veulen gehad, verder stond ze eigenlijk alleen in het weiland en ik heb haar nu alweer ruim 2 jaar. In het begin (en nu soms nog wel) ging het vrij moeizaam omdat ze zolang stilgestaan had, ze is nogal een druktemaker , behoorlijk gevoelig en soms wat nerveus.
aan de andere kant is ze ook ontzettend gehoorzaam, werklustig/willig -hoe noem je dat?- nooit ondeugend en een goeie alpha merrie voor onze kudde. En met veel geduld -ontzettend veel!! -de hulp van Chris en de wekelijkse les van Corine gaat 't steeds beter.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:39


Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:46

Jester schreef:
Ik heb daar ook familie van; RMS Bright Dreams x Lady of Sunflower

= Sunflowerlady's Jive. Geweldige merrie! (soms een beetje nerveus)


Die ken ik, evenals Pride. Ik ben een paar jaar actief geweest met het verzorgen van de appie's op de Syunflowers ranch. t.


Ja daar op de Sunflower ranch is het eigenlijk begonnen dat waren van de eerste appaloosas in Europa.
En toch veel bokkers met een appy, en zo te horen veel met toch een speciale band met hun paardje.