[WN] Freewheels Bubbles 15 april 1988

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:04

Dag allemaal,

Nu bijna een maand geleden is onder begeleiding van de dierenarts mijn merrie (kruising quarter/welsh) Freewheels Bubbles overgestoken naar de regenboog. Bubbles zou deze maand 29 zijn geworden, maar de artrose in haar benen werd te ondraaglijk voor haar.

Bubbles kwam op 13 maart 2004 toen ze 15 was bij ons in Frankrijk nadat meneer A.J.W. van Leeuwen, toen 88 jaar, (o.a. Jury lid western in zijn tijd) had aangegeven de verzorging niet meer aan te kunnen. Bubbles was een lief paardje in de omgang, maar ik heb haar nooit echt kunnen rijden omdat ze al toen ze bij ons kwam al beginnende artrose had.

In haar leven hebben een aantal mensen uit de westernsport haar gekend en misschien vinden die het prettig te weten dat ze bij ons in Frankrijk altijd in een groepje van 3 of 4 paarden heeft gelopen en dat ik denk dat ze het fijn heeft gehad bij ons.

Ik kan deze mensen niet meer vinden, maar misschien dat via Bokt en via mond tot mond dit bericht deze mensen ter ore komt. Het gaat om :
-familie Burgmeijer waar ze gefokt is op de Freewheels Ranch, (Willem is in '95 overleden),
-Judith Uittenbroek medefokster meen ik (Voorschoten)
-Ruben van Dorp die haar als veulen heeft getraind/verzorgd rond 1988-1989 (is naar usa verhuisd),
-Meneer van Leeuwen, Nieuwerkerk aan den IJssel, haar eigenaar van veulen totdat ze bij mij kwam (meneer van Leeuwen is overleden), maar kent iemand zijn dochter?
-Jan van Soldt die haar bij mij terecht heeft doen komen

Ik zou het vooral fijn vinden om het aan de dochter van meneer van Leeuwen te kunnen doorgeven en aan Ruben. Maar het formulier op de site van Ruben werkt niet meer, op fb kan ik geen lid van hem worden want hij heeft het maximale aantal vrienden bereikt en via zijn fb messenger van VandorpInc. lukt het niet om een bericht te sturen.

Dank voor jullie meedenken, Monique

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:55

Burgmeijer http://www.burgmeijerqh.com/nl/ , maar is nu in handen van zijn weduwe Rieky Young en haar man Dave Young. Via hun zal je vast de familie kunnen achterhalen.
Jan van Soldt mogelijk via zijn dochter Mireille: http://www.mireillevansoldt.nl/

Op de site van Ruben staan een formulier maar ook een email adres: http://www.vandorpinc.com/contact-us/ info@vandorpinc.com en een telefoonnummer, er zal toch wel iets werken?! Lijkt me anders "bad fo business" :o en anders staat er nog een huisadres waar je een kaartje heen zou kunnen ;)

Ook een Judith Uitenbroek gevonden, uit Wassenaar ( ligt vrijwel naast Voorschoten) op FB: https://www.facebook.com/judith.uitenbroek

Wranglerbutt

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:55

Ik kan me Freewheels Bubbels nog goed herinneren :j Fijn dat ze bij jou een mooie oude dag heeft gehad +:)+
Volgens mij uit een palomino Welsh merrie? Ik moet nog foto's hebben van beiden, denk ik!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 19:01

Hi Wranglerbutt wat tof! Ja heel graag foto's van beide, zou ik erg leuk vinden. Ja ze was een kruising quarter/welsh inderdaad! En van waar ken je haar?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 19:02

En @ElCid, dank voor je zoekactie. Ik heb Ruben via fb toch kunnen berichten, maar nog niets teruggehoord. Ik ga aan de gang.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:36

Monique1963 schreef:
Hi Wranglerbutt wat tof! Ja heel graag foto's van beide, zou ik erg leuk vinden. Ja ze was een kruising quarter/welsh inderdaad! En van waar ken je haar?

Ik kwam in de jaren 80 regelmatig op de Freewheel Ranch bij Willem en Judith :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:39

Jan van Soldt zit ook op FB, volgens mij

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:58