hulp is onderweg.... :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48546
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:24

kan je Chris dan gelijk doorsturen naar Schiedam? Schijnheilig Haha!

mijn instructrice heeft ook les van hem, of les van hem gehad... Lachen

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:06

Het inrijden van Jester heb ik zelf gedaan. Chris heeft nog nooit op Jester gezeten. Toen ik hem vroeg of hij hem wilde inrijden was zijn antwoord; Neen, ik kan hem voor je inrijden, maar jij moet met hem de weg op, wedstrijden rijden etc. Het is veel beter als hij gelijk leert op jou hulpen te reageren. Vaak zie je dat een paard bij een trainer heel braaf en goed reageert, waarna het als de de eigenaar het dier gaat rijden het veel moeilijker gaat. Wel heeft Chris me heel goed begeleid bij het inrijden. Als veulen kreeg ik al adviezen van Chris, hoe om te gaan met hem en hem voor te bereiden voor het echte werk. Dat betekende als veulen al de commando's stop, back, jog en galop (dat viel voor mij niet mee om met hem mee te rennen); wandelen langs de weg (verkeerveiligheid), enge dingen doen (over een zeil stappen, over balkjes, trailer laden, handdoek over zijn hoofd en daarmee wandelen etc. Als jaarling hetzelfde maar dan met een pad op zijn rug, later een zadeltje, als 2 jarige licht longeerwerk, westernzadel erop, bitje erin, tussen de lange lijnen werken met balkjes om hem bitwijs te maken. En als 3 jarige, erop gaan zitten en wegrijden. Hij had toen zoveel vertrouwen in me, dat ik echt gewoon met hem kon wegrijden zonder stres, paniek o.i.d. En als ik vragen had, kon en kan ik nog steeds altijd bij Chris terecht. Als het je lukt bij Chris les/begeleiding te krijgen, heb je echt mazzel. Het is een beetje een lofzang geworden, maar onze ervaringen zijn gewoon heel positief.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:31

Da's ook zo'n beetje wat ik bedoelde... ik wil mijn paardje zelf inrijden, met goede begeleiding. Ik wil m'n paard niet wegbrengen voor een paar maanden om em dan 'kant en klaar' terug te krijgen. Ik ben het met Chris eens dat een paardje beter direct op de vaste ruiter kan leren reageren (mits die daar natuurlijk voldoende rijervaring voor heeft).
Dot kan al een boel en dit jaar gaan we natuurlijk langzaam aan stap voor stap verder, en aan't eind van het jaar, na het showseizoen (ze is dan 3½ jaar) hoop ik er dan op te stappen (en ik hoop van harte dat het zo soepel zal gaan als bij jou! Haha! ).

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:44

Ook hier hoop ik natuurlijk dat het op dezelfde rustige manier als bij Jester gaat. Ik heb er met mijn kereltje alle vertrouwen in. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om 100% zelf met hem bezig te zijn, ik wissel het af met Dineke Jonker die mij zal begeleiden en hem zelf ook door de weeks wat training geeft. Wij zullen ook pas in de loop van de zomer, wanneer hij zijn diensten op het dekstation heeft geleverd, met hem serieuzer onder het zadel bezig gaan. Het lijkt me geweldig om op mijn eigen gefokte ventje door de bossen te rijden..........Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:20

Ja hé, FH... het idee om op je zelfgefokte paardje te stappen lijkt mij ook echt geweldig!

Maar we gaan off-topic...
Appie-rulez... kijk Chris maar es lief aan... wie weet valt er iets te regelen. Eéns in de twee maanden in Holten ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:25

Nadeel van Chris is echter wel hetzelfde als bij Ed.... zitten allebei regelmatig als jury dus een maand tevoren niet lessen.... Chris zit bv in april in Den Ham als jury.....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:30

Sonja schreef:
Nadeel van Chris is echter wel hetzelfde als bij Ed.... zitten allebei regelmatig als jury dus een maand tevoren niet lessen.... Chris zit bv in april in Den Ham als jury.....


Dat geldt voor WRAN wedstrijden en daar doe ik dit jaar even niet aan mee, dus ach.........Chrisje, Chrisje, Chrisje!!!!!, Haha! ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:42

Haha! Ach voor zo'n buitenkansje pas ik het wedstrijdschema indien nodig wel aan.... Haha! Maar ik ben geen probleemgeval, heb geen extreem leuk paard, heb zelf geen drie stuivers talent, dus ik denk niet dat Chris erg veel interesse heeft in Sonja & Milena.....
(OF ik moet extreem goed scoren in Den Ham waar hij jurylid is, misschien word ik wel ontdekt!!! Tong uitsteken )

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:42

Hallo allemaal,

Als ik de reacties zo lees, kunnen we wel een fanclub beginnen voor Chris!!! Als hij het wist, zou hij er verlegen van worden......

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:56

Jester schreef:
Hallo allemaal,

Als ik de reacties zo lees, kunnen we wel een fanclub beginnen voor Chris!!! Als hij het wist, zou hij er verlegen van worden......


Print je de reacties hier uit en laat het aan 'm lezen.... Cool . Chris is gewoon een serieuse en goede ruiter. Ik heb nog nooit les van hem gehad maar Chris een beetje kennende, denk ik dat hij met zeer veel geduld alles zeer duidelijk kan uitleggen.

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:58

Sonja,

Ik denk dat je je vergist in Chris. Chris geeft nml iedereen les, die zijn manier van rijden en lesgeven prettig vind. Hij traint in rust en all round, dus niet gericht op een bepaalde discipline. Hij houdt altijd het belang en het kunnen van het paard en ruiter in het oog en zal je niets laten doen waar jij of je paard niet aan toe bent. Als je toch sneller wilt, dan zal hij je vertellen dat je beter bij een ander kunt gaan lessen. Het maakt hem echt niet uit of je recreatief rijdt of de wedstrijdsport ingaat. Toen hij ons nog les gaf voordat hij naar Duitsland ging, lesten er 2 appaloosa's (een met en een zonder papieren), een arabier, een Tori (koudbloed uit Letland) een Shetje en een afkeurde draver bij hem. En echt, hij heeft iedereen geholpen zo goed hij kon en het maakte hem geen bal uit of je wel of niet de wedstrijdsport inging. Het was zelf zo dat "engelse" ruiters die ZZ reden, bij hem advies kwamen vragen, omdat hij zo rustig en duidelijk aanwijzingen en uitleg kon geven. Dus wees niet bang om les van Chris te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:00

O maar dat ben ik ook niet. Ben op m'n eigen kneuterige niveautje bloedserieus bezig met m'n meissie, daar zal het niet aan liggen.

Maar ik dacht begrepen te hebben dat Chris in principe geen les meer kwam geven?