[WN] Westernlaars met rits?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

Westernlaars met rits?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 11:15

Mijn man heeft brede voeten, een grote schoenmaat (46) en een hoge wreef. We hebben al meerdere malen geprobeerd western(rij)laarzen voor hem aan te schaffen, maar hij komt er door zijn hoge wreef simpelweg niet in. Weet iemand misschien een winkel/webshop die westernlaarzen verkoopt met rits (aan de achter- of buitenkant)? Of een westernlaars speciaal voor mensen met hoge wreef en grote schoenmaat. Andere suggesties zijn ook welkom.....

troi

Re: Westernlaars met rits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:32

ik heb nog nooit een westernlaars met rits gezien. Heb je arthur al gebeld om te vragen of hij laarzen heeft dit extra ruim zijn? Ik gok dat hij de meest uitgebreide collectie laarzen heeft.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:35

Er zijn Sendra laarzen met rits (voor vrouwen) misschien voor mannen ook?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:26

Toen ik nog Engels reed, heb ik ooit ritsen in mijn Engelse laarzen laten zetten, misschien kan dat ook bij Westernlaarzen?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:28

Mabotje schreef:
Toen ik nog Engels reed, heb ik ooit ritsen in mijn Engelse laarzen laten zetten, misschien kan dat ook bij Westernlaarzen?

Hebben wij wel aan gedacht, maar als je de laars niet eerst kunt passen, weet je dan niet of die goed zit. En dan is een rits erin zetten best een gok.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 16:29

friesam schreef:
Er zijn Sendra laarzen met rits (voor vrouwen) misschien voor mannen ook?

Heb ze nog niet gevonden......

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:47

Al op de US sites gekeken waar westernlaarzen worden verkocht, zoals www.sheplers.com en www.rods.com? Die geven vaak wel aan in welke wijdte de laarzen verkrijgbaar zijn.

Even op Sheplers gekeken, die hebben zo al een aardige collectie korte laarzen met rits. Die voldoen prima ook op het paard als je spijkerbroek maar lang genoeg is en er netjes overheen valt. Door de fender aan je zadel heb je er in principe geen last van dat je laars vrij kort is.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:06

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:17

Wil hij persee een westernlaars?? Anders zou je kunnen kijken naar lacers.
Ik heb ook brede voeten, maar nog leuker giga kuiten, en ik kan ook in 99% van de laarzen niet aan omdat ze blijven hangen op mijn kuit :D Ik rij om die reden met lacers. Is een soort laars/schoen met veters.

(voor de rest, nee jullie hoeven nu niet te komen met de korte Ariat uitvoering. Ik kan op Ariats niet lopen. En te smal in damesuitvoering, maar nog meer het voetbed past mijn platvoeten niet :D ).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:34

Zijn wij familie Rina?

Ipv een westernlaars zou je ook kunnen kijken naar Engelse jodphurs met rits. Ze zijn er ook in een 'ruige' uitvoering dus niet enkel in glad lakleer :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:37

ik heb hetzelfde probleem en ik heb (Western) lacers gekocht. :D

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 10:01

Thx voor alle suggesties. Hij rijdt nu idd met een soort lacers. Maar net als jodhpurs vinden we die wat laag. En we zoeken ook naar een westernlaars om het plaatje, ziet er nou eenmaal meer western uit.

Bedenk nu zelf of het misschien een idee is om een passende bruine dressuurlaars met rits te kopen en die wat korter te laten maken. heel toevallig iemand daar ervaring mee?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:30

Ga je met een rits niet heel de fenders beschadigen?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:41

Westernlaars met rits? Kan t niet zo voor me zien haha. Maar wie weet bestaat t ;)

Al gekeken bij een grotere westernstore? Zoals arthurs westernstore? Of misschien ergens wat verder weg, zoals Belgie of Duitsland.
Een amerikaanse website zal ook wel moeilijk zijn omdat je ze niet kan passen dan.. Hier heb je zoooo veel verschillende soorten westernlaarzen (Canada).
Anders zit er maar 1 ding op; reis maken naar US/ Canada :D ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:56

criollo_yess schreef:
Bedenk nu zelf of het misschien een idee is om een passende bruine dressuurlaars met rits te kopen en die wat korter te laten maken. heel toevallig iemand daar ervaring mee?

Met rits en korter maken gaat niet. Dan moet je nl de rits doorknippen en ben je je eindstuk kwijt.
Daarnaast heeft een engelse laars geen hak waarop je een spoor kan laten hangen, als hij dus met sporen rijdt gaat ook dat niet.

Ik heb wel in mijn engelse laarzen ritsen laten zetten, dat is mogelijk. Maar die inkorten gaat die laars echt niet beter van worden. Er moet dan nl ook weer een rand opgezet worden om de voering vast te zetten aan de laarsschacht. (mijn ex was schoenmaker ;) ) Plus wat Kirrr al schrijft, je gaat op een hoogte komen met die rits dat je je hele fender gaat beschadigen. En een engelse laars gaat het westernplaatje ook echt geen goed doen. Die laarzen zijn gewoon kwa model heel anders.

(Cissy haaaaai zus :+ :D )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:59

De rits van je laars zit toch hopelijk onder je spijkerbroek dus dat beschadigen van je fenders zal toch wel meevallen? Daarbij valt die rits in de laars en heb je misschien alleen het trekstukje wat een beetje uitsteekt.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 17:05

Kirrr schreef:
Ga je met een rits niet heel de fenders beschadigen?

Liefst dus rits achter of aan de buitenkant.

Citaat:
Met rits en korter maken gaat niet. Dan moet je nl de rits doorknippen en ben je je eindstuk kwijt.
Daarnaast heeft een engelse laars geen hak waarop je een spoor kan laten hangen, als hij dus met sporen rijdt gaat ook dat niet.

Dan zou er dus ook een nieuwe rits in moeten. Sporen gebruikt hij niet, dus daar geen probleem.

Maar ja, wordt dus wel erg bewerkelijk.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:17

ik volg, hier ook een hele hoge wreef en bv een ariat kan ik niet dragen, ik raak er niet in.
Raar dat meerdere mensen dat probleem hebben en er toch geen echte oplossingen zijn. Ik rij ook in lacers maar de westernlaars voor hoge wreef moet ik nog vinden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:20

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:50

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:26

(Haaaaaai zus!)

Ik rij ook met lacers of jodphurs (zelfs op wedstrijd) en je merkt/ziet er niks van als je broek lang genoeg is. Ik heb een robuuste uitvoering (nubuck leer en profielzool) met ook een rand langs mn hak waar spoor op kan rusten.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:07

criollo_yess schreef:
Mijn man heeft brede voeten, een grote schoenmaat (46) en een hoge wreef. We hebben al meerdere malen geprobeerd western(rij)laarzen voor hem aan te schaffen, maar hij komt er door zijn hoge wreef simpelweg niet in. Weet iemand misschien een winkel/webshop die westernlaarzen verkoopt met rits (aan de achter- of buitenkant)? Of een westernlaars speciaal voor mensen met hoge wreef en grote schoenmaat. Andere suggesties zijn ook welkom.....

Ik heb maat 42 maar ook hoge wreef met daar dan nog een knobbel op.
Mijn laarzen komen van bij de Country Store in Zonhoven, Vlaams Limburg.

Ik heb laarzen van het merk Boulet, maat 42 Wide. Dit waren de enige die paste van de vele tientallen laarzen die ze daar hebben.
Om ze aan te trekken hebben ze me daar een trukje geleerd : neem een plastiek zak waar je voet in kan, knip de bodem open, schuif hem in je laars, houd de plastiek zak vast aan de rand van je laars en schuif je voet er in.
Je kan de plastiek zak laten zitten ofwel hem uit je laars te trekken.
Om mijn laarzen uit te krijgen gebruik ik een laarzen knecht.