[WN] Alvast oriënteren voor de aanschaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esther27

Alvast oriënteren voor de aanschaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 10:08

Beste mede-westernbokkers,

Waarom dit topic?
Ik ben al te lang uit het western wereldje geweest om er zomaar weer in te kunnen stappen.

Wat zoek ik?
Ik wil begin volgend jaar of eind dit jaar weer een paardje gaan aanschaffen. Nu heb ik zelf inmiddels al 10 jaar geen eigen paard meer gehad en ben mij nu aan het oriënteren wat voor paardje ik wil gaan aanschaffen en voor welke discipline.
Heel kort wil ik graag een merrie van 1 of 2 jaar. Ik wil graag namelijk zelf de "knopjes" er op gaan zetten. Het liefst wil ik graag een paint merrie.

Graag hoor ik van jullie of ik nog op bepaalde dingen moet letten bij de aanschaf.

Alvast super bedankt.

Groetjes esther
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 14-01-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin waarin gevraagd wordt om te koop staande paarden verwijderd.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:31

Zeker letten op de 5-panel test (Hypp, Herda, PSSM1, GBED, MH)

Wij verwachten dit jaar 1 paint veulentje, maar als dat een merrie is, is dat nórmaal gezien een blijvertje :) Verder ook 1 quarter veulen dat wel verkocht zal worden.

Savath hier op bokt verwacht wel enkele leuke APHA veulentjes dit jaar , ik zal haar eens doorverwijzen ;)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:57

Tinnie heeft gelijk. We verwachten dit jaar
1 quarter dubbel gerigsteerd paint en quarter(moeder bay dun vader grullo)
1 homozygoot tobiano paint veulen zwart wit .75 % kans op homozygous zwart en 50% kans op grullo.
1 bay tobiano veulen (moeder quarter. Vos homozygoot agouti..vader homozygoot tobiano en homozygoot zwart .non agouti.
1 Quarter moeder bay .vader grey gold champagne
1 moeder paint. Vader grey gold champagne. Meer info pb. Reining en alround gefokte veulens. Pedigre op aanvraag. Allen panel 5 N/N