Overstappen op Shank bitje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinexlevi

Berichten: 315
Geregistreerd: 12-05-15
Woonplaats: dordrecht

Overstappen op Shank bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:40

Hee iedereen ik ben bezig om mijn paardje van dressuur geheel naar western over te zetten ik rij nu met een dubbel gebroken d trens ik rijd hem nu voornamelijk op 1 hand soms nog even ingrijpen met 2 handen omdat hij dit nog niet 100% gewend is op 1 hand rijden over een tijdje wil k gaan overstappen op een Shank bitje (pas als hij het op 1 hand rijden goed onder de knie heeft) ik vroeg me af of jullie tips hebben voor welk bitje ik moet gaan hij kan redelijk sterk in de mond worden als hij iets echt niet wilt of bijv juist wel op het strand ik was eigenlijk opzoek naar een Shank bitje dubbel gebroken en ook van dat soort ringetjes aan de zijkant (ben niet zo goed nog in de thermen :') moet zelf ook nog een hoop leren) dat leek het meeste op het bitje die ik nu heb maar dat betekend natuurlijk niet dat dit de zelfde werking heeft en drm wil ik jullie graag om advies vragen over wat ik het beste zou kunnen doen nu weet ik dat je handen ook de vriendelijkheid van het bit bepalen laten we zeggen dat ik best rustig ben in mijn handen maar het is en blijft een pony met streken en als hij er van door zou gaan (gebeurt heel weinig maar toch) dan zou ik hem met 2 handen moetten terug nemen eigenlijk dus op de Engelse manier omdat hij zo is ingereden hij is nu bijna 3 jaar onder het zadel
Afbeelding
Vergelijkbaar naar wat ik zoek en wat ik nu heb

Afbeelding

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Overstappen op Shank bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:01

Het is voldoende om jouw topic één keer te plaatsen. Hier komt een slotje.