[WN] Halter wedstrijden (western)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Halter wedstrijden (western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:53

Nu las ik op bokt dat er ook western wedstrijden aan het halster zijn.
Voor mij opende dat een mogelijkheid voor mij en mijn paardje (want ik kan om gezondheidsreden niet meer rijden) om toch iets in competitie verband te kunnen doen.

Waar kan ik er iets over vinden algemene informatie?,
En wat moet je daarvoor kunnen? (mens en paard),
En moet je dan lid zijn van een vereniging om deel te kunnen nemen aan die rubrieken/wedstrijden ?
En wat zijn de ervaringen van de deelnemers aan die rubrieken?

Ik hoop dat ik hier alle mogelijke de informatie vind om me in te lezen, en zijn daar ook goede boeken sites etc voor?

troi

Re: Halter wedstrijden (western)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:52

Vaak wordt dit georganiseerd door de rassen clubs. Dan moet je dus een quarter (met papier) hebben voor de aqha wedstrijd, een paint voor de apha enzovoorts. Volgens mij wordt het nog niet 'all breed' uitgeschreven. Maar misschien vergis ik me.

'In hand trail' kun je volgens mij wel all breed en bij de wran doen, dus met alle typen paarden. En dat is misschien nog wel leuker.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:32

ik ga het opzoeken! bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:35

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:27

Er zijn verschillende onderdelen aan de hand die je kan doen zoals: Halter, showmanship at halter, hunter in hand en in hand trail. De halter is een soort keuring en zover ik weet wordt dat niet all breed uitgeschreven, de andere onderdelen wel. Verschillende rassen shows (bv appaloosa's) schrijven op hun wedstrijden de onderdelen ook all breed uit dus daar zou je aan mee kunnen doen. Ik dacht dat de wran ook showmanship at halter uit schrijft, weet niet of ze ook in hand trail doen. Succes iig!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:48

Showmanship at halter en in hand trail kan je all-breed starten bij de WRAN :) ik bok nu mobiel dus linken is niet heel praktisch maar als je op youtube filmpjes zoekt heb je wel een beetje een idee.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:30

sicayes, ik ga kijken bedankt voor je tip!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:00

De 27ste organiseert de DAWRA (vereniging voor arabische volbloedpaarden in de western sport) een wedstrijd in Woudenberg waarbij ook allbreed walk & jog klasses worden uitgeschreven, speciaal voor beginnende wedstrijdruiters die eens sfeer willen proeven. Je kunt hier dus met ieder (ras)paard aan meedoen, ook bij de in hand klasses. Voor meer informatie kun je op de website kijken www.dawra.nl of op de facebookpagina van de DAWRA :) Je hoeft overigens geen lid te zijn om hieraan mee te doen. Misschien voor nu nog wat te vroeg (althans: dat maak ik op uit je beginpost maar kan ernaast zitten) maar misschien leuk om in je achterhoofd te houden?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:29

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:34

Nog een tip: het Duitse kampioenschap is op dit moment bezig en live te volgen via turnier-live.de
Maandagochtend om 7:00 uur beginnen de voorrondes van de 'Showmanship at Halter'. Bij de eerste 3 deelnemers zitten al 2 Haflingers.
Vrijdagochtend om 6:30 begint de finale

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:37

bedankt voor jullie bijdrage , annienke ik ga zeker kijken!