reining score

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

reining score

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 22:26

Hallo,

Ik weet dat er hier best wel wat ervaren reining ruiters zitten op bokt, en ik vroeg mij af of jullie me wat meer wegwijs kunnen maken in de puntentelling bij reining.

De basis ken ik wel, ik weet dat je start met 70, en dan per onderdeel van -1,5 tot +1,5 kan scoren naargelang de uitvoering. Ik weet ook dat je penalties kan krijgen voor bv. bokken of kicks. Maar ik vroeg me af hoe dat dan in de praktijk gaat. Stel een ruiter maakt heel mooie cirkels, heel mooie speedcontrol met groot verschil tussen snelle en trage cirkels, maar krijgt 1 kick bij de lead change. Kan het dan zijn dat hij +1 heeft op dan onderdeel, maar 5 penalty wegens die kick? Of wordt hij dan naast de penalty 5 ook sowieso nog afgerekend in de gewone score op dat onderdeel?

Alle praktijkinformatie is welkom. Als iemand evt. een filmpje met bijhorende scoresheet en uitleg heeft, zou dat natuurlijk ook heel leerzaam zijn.

Bedankt!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:31

Met 'kicks' bedoel je dat het paard tijdens de wissel in de lucht trapt, of?
Maar kort gezegd: Bij grove fouten als bokken, verzet, weigeren, mislukte oefening, te lang spinnen, pas achterwaarts te veel, etc. etc. eindig je in een 0-score. Je krijgt dan inderdaad ook minpunten/penalty's op dat onderdeel.

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:18

In principe staan de penalties en de score voor de manouevre los van elkaar.

Je lead change is in dit voorbeeld echter ook onderdeel van de manouevre, als je een kick in die wissel hebt zal je op de wissel zelf ook niet hoog scoren. Je cirkels moeten dan wel echt heel goed geweest zijn om nog + 1 te scoren.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: reining score

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:26

Yinthee die info die je geeft klopt niet. bij een bok krijg je penalty 5, geen 0 score. te lang spinnen krijg je bij 1.8 een penalty half, bij 1/4 penalty 1 en pas bij meer dan een kwart overspin 0 score.

Cowgirl, bij een grote fout, zoals een kick op de wissel, moeten ze in principe ook je manouvre afstraffen met een half punt. dus stel het waren +1 circels, zou het dan + half worden.

het hele penalty verhaal ed is heel helder uitgelegd in het NRHA rulebook. ik raad iedereen aan die pagina's van het rulebook heel goed door te lezen en te begrijpen voordat je gaat showen of als je er gewoon wat meer van wilt weten.
maakt de scores vaak een heel stuk duidelijker :-)

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:05

Quarter h heeft helemaal gelijk