Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bentley_13 schreef:maar die littekens die hij dus af en toe heeft (Trekken wel allemaal weg hoor, alleen als de een weg is komt er weer een ander) worden denk ik niet gewaardeerd door de jury.

Een paard moet nog paard kunnen zijn!
Houd als vuistregel aan: Alles wat je kan verwijderen voor de wedstrijd (modder in de vacht, klitten in de manen,...) zal de jury je op afrekenen, al de rest hoort bij je paard en zal de jury normaal gezien ook niet te zwaar aan tillen. Zolang je natuurlijk niet met lelijke open wonden op wedstrijd verschijnt, maar dat gaat dan om het welzijn van het paard natuurlijk
Mijn instructrice rijdt regelmatig wedstrijden en haar paarden hebben patent op 'weiwondjes'. Dus ook gewoon plekjes waar het haar tijdelijk weg is. Voor zover ik weet, is ze er nooit op afgerekend.
Maar ben er met Gucci nog nooit op aangesproken en die heeft zelfs een best nasty litteken op zijn been van een wond van vorig jaar. Niets of niemand over gehoord dus dan zullen speel wondjes al helemaal geen probleem zijn. Zo lang je idd maar geen halter start maar met een kruising kan dat toch niet.