[WN] showmanship met mini's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apache7

showmanship met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:56

Hoi,

aankomende zomer zou ik graag wat nieuwe dingen met mijn mini paardjes gaan proberen.
We zijn nu een jaartje bezig met natural horsemanship en het gaat super, maar ik zou ook wel dingen willen
proberen zoals western showmanship.
Zie je wel vaker kleinere paardjes in dit soort dingen? Heeft iemand hier al ervaring in met een mini?
Ik ben echt een totale beginner in western dus heb geen idee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: showmanship met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:29

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:29

Dankjewel!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:00

Geen ervaring maar het lijkt me wel erg leuk mini's te zien op dat soort wedstrijden! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:57

Onze zoon heeft een jaar of 8/9 geleden een onderlinge wedstrijd mee gedaan met zijn shet. Ging hartstikke leuk en goed. Hij was dan wel niet volwassen toen, maar de shet deed het prima. Hij is toen nog 1e geworden tussen de quarters en haflingers etc. Gewoon doen als het je leuk lijkt. Er zijn zat filmpjes te vinden, dus lekker oefenen en als het wat is, kun je op show, toch?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:05

Volgens mij komt het wel vaker voor, althans kan mij herinneren dat ik het vaker gezien heb. Maar het lijkt mij ook ontzettend leuk om te doen, ik lees dus even mee voor tips en tricks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:11

Ik heb een aantal clinics gevolgd met mijn mini, o.a. showmanship en in hand trail. Ze deed het hartstikke leuk en kon goed meekomen met de rest van de groep (haflinger, quarter, arabier)
Helaas is het van wedstrijden nooit gekomen omdat het net steeds net iets te ver weg was, maar de ambitie is er nog steeds. :j

Een impressie van mijn kleine meisje tussen de 'grote jongens' :')

Afbeelding

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:40

Ik heb met 1 van mijn AMHA minipaardjes vorig jaar showmanship en obstacle gedaan, bij de icamh en mhce shows.
Is erg leuk om te doen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:49

Hoe weet je waar en wanneer dergelijke shows en/of clinics zijn? Ik zou ook met mijn kleintje willen beginnen, maar ik weet echt niet waar te beginnen :')

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:48

Op de site van icamh.nl en mhce.eu staan de shows voor miniatuurpaarden. Bij de icamh is het alleen voor amha paardjes.
Op 18 en 19 april is de Springfling show van de icamh. In manege het zwarte water in De Mortel.