Waarom nou die strijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:27

jessiejanes schreef:
Ik denk dat iedereen die met paarden te doen heeft of paarden bezit z'n best doet om zo goed mogelijk voor het dier te zorgen en er mee om te gaan..

Hier komt mij het gezegde naar boven: 'je hebt paardenmensen en mensen met paarden'.
Waarbij het 'in het bezit hebben van' of 'zorgen voor' niet altijd betekend dat dit met de beste intenties voor het paard is.
Zolang er misstanden bestaan zullen er mensen zijn die het voor het paard opnemen en dat vind ik een goede zaak.
Dat dit wel eens ten koste gaat van de goede sfeer so be it.
Maar het hebben van een eigen mening en die kunnen uiten is een groot goed, dat dit niet altijd strookt met wat anderen ervan denken/vinden maakt een discussie mogelijk.
En van discussies kun je iets leren, zowel positief als negatief. Samen met je eigen ervaringen (ook goed en slecht) kun je je een richting bedenken/inslaan die bij jou past, waar je achter staat.

En is het niet des mensen eigen om elkaar te proberen te overtuigen van 'ons eigen' gelijk en wat voor gevolgen dat kan hebben leert ons de geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar wel Cool
Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat relativeren ook een groot goed is Lachen

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:29

daar sluit ik me graag bij aan ,endaar laat ik het bij.
Als er nog mensen zijn die mijn kant van het verhaal willen horen, wat ik al zei THE DOOR IS ALLWAYS OPEN Doei, doei

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:08

Sugarmiss schreef:
Hier komt mij het gezegde naar boven: 'je hebt paardenmensen en mensen met paarden'.
Waarbij het 'in het bezit hebben van' of 'zorgen voor' niet altijd betekend dat dit met de beste intenties voor het paard is.
Zolang er misstanden bestaan zullen er mensen zijn die het voor het paard opnemen en dat vind ik een goede zaak.
Dat dit wel eens ten koste gaat van de goede sfeer so be it.
Maar het hebben van een eigen mening en die kunnen uiten is een groot goed, dat dit niet altijd strookt met wat anderen ervan denken/vinden maakt een discussie mogelijk.
En van discussies kun je iets leren, zowel positief als negatief. Samen met je eigen ervaringen (ook goed en slecht) kun je je een richting bedenken/inslaan die bij jou past, waar je achter staat.

En is het niet des mensen eigen om elkaar te proberen te overtuigen van 'ons eigen' gelijk en wat voor gevolgen dat kan hebben leert ons de geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar wel Cool
Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat relativeren ook een groot goed is Lachen


Als je bedoelt op alles wat op een forum als dit geschreven en gereageerd word,dan klopt het wel,je vraagt tenslotte om respons.

Als het om op-/aanmerkingen gaat zonder je erom vraagt,of over ordinaire achterklap dan hou ik liever op datgene wat ik hiervoor schreef.Volgens mij ging het topic ook hierover ,in den beginne, en dat het zo vervelend is dat deze ""ongewenste clubjesvorming"bestaat.Misschien kan de topicstarter hier wat op zeggen?
verder "no bad offence"(waar is de peace-smiley?)

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:16

No offense Lachen

Ik denk dat eea in elkaar overloopt. De scheidslijn is moeilijk te trekken.
Als je niet wilt dat er gereageerd wordt op wat dan ook, moet je het niet op een openbaar forum schrijven. Actie is reactie.

Clubjesvorming (al dan niet ongewenst) kun je dus niet vermijden. Zolang niet iedereen dezelfde mening heeft , zal dit altijd blijven.
Zodra het 'ordinaire achterklap' gaat worden zijn daar de (vernieuwde) Boktregels voor (zie de Handleiding en Regel knoppen bovenin).

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 19:21

Clubjes clubjes tsjah wat zijn clubjes??

Ik kan er gewoon niet tegen dat het tegen elkaar gezeikt wordt. ( beetje grof) Ik vraag daarom "Waarom die strijd?" Waarom is het zo van ik les bij A en ik ga bij B lessen waarom wordt er altijd geouwehöerd over de instructie van A. Waarom kan het niet normaal gaan. En vooral niet over internet! Daar gaat het om! En die clubjes maakt niet uit zolang we maar met zijn allen die western sport kunnen promoten! Het is nu allen maar de kift op elkaar hebben!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:10

Is het niet een beetje hoe je jezelf opstelt? Ik ga gewoon mijn eigen gangetje en trek me van niemand iets aan. Bezoek regelmatig verschillende stallen. Ik denk dat al die verschillende clubjes, zoals jullie het noemen, ontstaan doordat iedere stal zijn eigen groep ruiters heeft die iedere dag met elkaar contact hebben, dus ook op wedstrijden elkaar automatisch opzoeken. En dan ligt het verder denk ik aan het intelligentie-peil en leeftijd van die mensen hoe ze zich verder gedragen. Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die je een aansteller vinden, je haar afgrijselijk, je paard stom of weet-ik-veel, maar daar hebben zij dan een probleem mee, niet ik! Of je nu op wedstrijden die figuren tegenkomt, op je werk, op straat, of hier op Bokt, ze zijn er gewoon altijd, die negatievelingen.

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:45

Bij hert openen van bokt na ongeveer 3 weken was ik verbaasd over wet chantalleke schreef op dat forum. Bij het lezen van dit forum moet ik voor mijzelf toch bekennen dat ik het gezanik en gezeur (zoals Lisette Suger) schrijft volledig kan meegaan,Sugermiss zegt je heb paarden mensen en mensen met paarden ik zeg Je heb mensen en mensen die overal commantaar op hebben en vooral deze mensen kunnen en hele veel negatieven berichten in de wereld brengen van alleen maar horen zeggen van andere en zo een neg. bericht onnodig de werld in helpen, en door mensen denkt eens goed na voor dat je met een kip zonder kop wat rond kraaid, dat voorkomt een hoop narighied. Groeten en nog de beste wensen en een sportief 2004 van WALK.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:56

Elk nadeel heb zijn voordeel Lachen Door negatieve dingen wordt er wel nagedacht. Natuurlijk heb je dan ook weer negatief en negatief, maar persoonlijk zit ik er niet op te wachten om bokt om te dopen in het 'paardrijden in lala-land forum'.
En aktie = reaktie, als je hier wat plaatst kan je reakties verwachten, en dat is misschien niet altijd hetgeen je graag zou willen lezen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:50

Sugarmiss schreef:
Hier komt mij het gezegde naar boven: 'je hebt paardenmensen en mensen met paarden'.
Waarbij het 'in het bezit hebben van' of 'zorgen voor' niet altijd betekend dat dit met de beste intenties voor het paard is.

En wie is dan een paardenmens en wie een mens met een paard???? Cool
oftewel welke criteria woren gehandhaaft (en dan nog is het de vraag door wie die criteria worden gezet)
Cool Cool

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:03

Hmm, net zoiets als de stelling: meisje met paard of paardenmeisje. Maar dit gaat dan meer over het financiele vlak Lachen

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:30

ach ik zeg maar zo, ik pik van alles ergens iets uit en kijk hoe ik het kan inpassen in mijn manier van omgaan met mijn paardjes... als iets plausible klinkt probeer ik eens wat, anders niet. maakt ook verschil per paard. heb jaren engels gereden, daar was het niet anders. nu gebruik ik soms ook dingen uit het engelse rijden omdat het gewoon past bij wat ik doe en omdat mijn paardjes er iets mee kunnen.
heb gelukkig een instructeur die zowel goed westernles geeft als ook gewoon realistisch en onbevooroordeeld staat t.o.v. andere (rij) stijlen.
zolang paarden zich happy voelen hoor je me niet hoor, wie ben ik denk ik dan...
maar zie ik nare dingen gebeuren ( zoals bij mijn aso buurman) dan kan ik het niet laten dit te laten merken. maar dan nog heeft het jammergenoeg vaak weinig zin om er wakker van te liggen want ook mijn aso buur denkt laat maar kletsen...

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:53

tjee hee, mensen, mensen, het begint er bijna op te lijken dat wij het engelse wereldje achterna gaan. Als je op een dressuur wedstrijd komt, voel je de haat en nijdt gewoon, en als ik dit ga lezen, begin ik kippevel te krijgen, want er wordt ook hier op bokt negatief gepraat over alles en iedereen.
Ik vindt dat die haat en nijd niet nodig is, want we gaan toch allemaal voor de zelfde sport, en dat is de paardensport, of je nu engels rijdt of western, springt of ment(d), het is toch het belangrijkste dat we de liefde voor het paard delen.
En welke trainer je les geeft, de ene trainer past beter bij jou dan een andere trainer, maar zeik deze dan niet af, het heeft geen nut.

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:37

mooi gezegt daar sluit ik me bij aan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:00

Maar het is en blijft een wedstrijd dus spanningen zullen er altijd wel blijven.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:04

Zou het niet zo kunnen zijn, al dan niet gedeeltelijk, dat het ergens goed bedoeld wordt, maar wat rottig geschreven wordt? Of misschien realiseert men zich dat niet eens (die goede bedoeling).

Als je ergens slechte ervaringen hebt opgedaan, wil je dat een ander toch besparen, al dan niet bewust.

OK, sommige mensen laten zich inderdaad beïnvloeden door trainers en mensen in hun omgeving zoals Cornelie al gezegd heeft. Dat is kortzichtig, zowel van de mensen die zich laten beïnvloeden als van de trainers.

Ik geef toe dat ik in een aantal topics niet reageer als een bepaalde trainer wordt opgehemeld terwijl ik met getraumatiseerde resultaten van die perso(o)n(en) te maken heb omdat de mensen die achter die trainer staan er toch niet van willen horen...

Helaas worden er mensen aangekeken op het feit dat ze bij die ene trainer zijn. Ik geef eerlijk toe dat ik die neiging wel heb (niets menselijks is mij vreemd), maar probeer een ieder toch een kans te geven.

Ik denk dat het moeilijk is een antwoord te geven op het waarom. Afgunst zal zeker een grote rol spelen, dat is in de honden en katten wereld ook het geval. Het zijn waarschijnlijk diegenen die geen torenhoge ambities hebben en kost wat kost de top willen bereiken die daar moeite mee hebben en ach, volgens Jan Trel moeten wij juist om die reden ons hoofd houden...

=^.,.^=

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:07

Ik heb voor mezelf de strategie dat ik verhalen niet geloof. Ik geef pas een oordeel over een trainer als ik er zelf les van heb gehad, of hem zelf heb zien trainen.
En dan nog, als je iemand slecht vindt rijden, wil nog niet zeggen dat hij of zij slecht les geeft. Dan zit ik op het paard en hou zelf in de gaten wat ik wel of niet vind kunnen. Als ik iets te grof vind, doe ik het niet. En afgunst? Tja, als je zo goed mogelijk wilt presteren is het logisch dat je het minder leuk vindt als een ander wint. Maar sommige mensen kunnen nu eenmaal niet tegen verlies. En dan maakt het niet uit of het sport, spel of broodwinning is.