Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rije schreef:Hoi Madelief. Als je echt western wilt gaan rijden, dan moet je een lesgever zoeken die je daarbij kan helpen. Als je het zelf gaat proberen leer je allebei misschien verkeerde dingen en dat zou zonde zijn, toch?
Waar woon je? Misschien kunnen we helpen iemand te zoeken die westernles geeft bij jou in de buurt.
MadeliefFury schreef:Rije schreef:Hoi Madelief. Als je echt western wilt gaan rijden, dan moet je een lesgever zoeken die je daarbij kan helpen. Als je het zelf gaat proberen leer je allebei misschien verkeerde dingen en dat zou zonde zijn, toch?
Waar woon je? Misschien kunnen we helpen iemand te zoeken die westernles geeft bij jou in de buurt.
Ik woon in spijkenisse maar heb zelf al veel ervaring dus weet ook wat ik vooral NIET moet doen.
MadeliefFury schreef:Ik woon in spijkenisse maar heb zelf al veel ervaring dus weet ook wat ik vooral NIET moet doen.
Je gaat er niet komen met alleen maar vragen stellen op Bokt. Dus als ik jou was zou ik coldsummers maar 's vragen wie ze bedoelt. Rije schreef:MadeliefFury schreef:Ik woon in spijkenisse maar heb zelf al veel ervaring dus weet ook wat ik vooral NIET moet doen.
Zelfs ruiters die op de olympische spelen rijden hebben les. Dus zeggen dat je genoeg ervaring hebt en het dus zelf wel redt is niet zo handig. En ook niet eerlijk tegenover je paard.Je gaat er niet komen met alleen maar vragen stellen op Bokt. Dus als ik jou was zou ik coldsummers maar 's vragen wie ze bedoelt.
troi schreef:Zelfs mensen met ervaring hebben les nodig. En in alle eerlijkheid, als je niet weet hoe je je pony moet leren reageren op gewicht en teugeldruk dan heb je nog best veel te leren in de western (en overigens ook in de dressuur want ook daar hoor je te rijden met gewichtshulpen). En dat is helemaal niet raar hoor, iedereen heeft het moeten leren!
Zowel mijn jonge paard als ik leren al redelijk snel alle hulpen/technieken/principes. Uitvoer is alleen wat lastig en niks om voor te schamen. Dus kijk of je gewoon een paar lesjes kan nemen (en eventueel zoek iemand op die voor jou de "knopjes" aan je paard wil leren, zodat die er goed opzitten en jij alleen maar hoeft te leren.