[WN] Western les omg. Nijmegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CookieMel

Western les omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:01

Hallo bokkers,

Ik ben 18 jaar, heb al 6 jaar niet meer paard gereden, maar het begint toch weer te kriebelen. Altijd heb ik meer recreatief gereden, natuurlijk wel met nette houding, hulpen geven, handen dragen etc. Eerst op maneges, maar ook een verzorgpony.
Er zit dus al wel wat basis in bij mij, maar verder dan dat ook niet en dat geef ik eerlijk toe.
Na veel (mee)lezen hier op bokt zou ik het weer willen oppakken, en dan in de western richting.

Waarom? Omdat het met langere teugel, en meer met het lichaam/hulpen sturen mij veel meer aanspreekt dan dressuur. Ik snap dat western niet 'de teugels losgooien' is, en dat er binnen western ook verschillende richtingen zijn, maar zonder het te hebben ervaren kan ik hier verder ook geen uitspraken over doen.
Ik kan enkel zeggen dat het mij aanspreekt en ik het graag wil proberen.

Ik woon in Lindenholt, Nijmegen en beschik niet altijd over een auto (en chauffeur), daarom moet het voor mij ook binnen een 45 minuten (enkele reis) te fietsen zijn.
Na eigen onderzoek via bokt en internet kwam ik op twee plekken uit, ieder zijn ongeveer een halfuur fietsen van mij af.

Chaco's Ranch, Bergharen
- Lijkt mij een heel erg gezellige plek. Ik heb een mailtje naar hen gestuurd via hun site, vragend of zij ook lessen geven.
Dit mailtje heb ik echter drie dagen geleden verstuurd en ik heb reeds nog niets terug ontvangen.
Ook vermoed ik dat ze meer een gezellig, eigen pension hebben dan dat ze les geven.

SE-Stables, Heumen
- Lijkt mij een mooie stal. Maar...
- Westernles is altijd privé, terwijl meer contact met andere mij juist ook gezellig lijkt.
- Privéles is maar een halfuur, en altijd privéles lijkt mij ook heel prijzig.
- Doe je ook meer met het paard waar je op rijdt, voor/na/naast de lessen?

Ook snap ik dat ik als bijrijder niet interessant ben voor de meeste, omdat ik nog zo weinig ervaring heb.

Dus, wat ik wil bereiken/te weten wil komen met dit topic;
1. Weten jullie, naast deze plekken, misschien nog een andere stal/mensen waar ik les zou kunnen nemen?
Een bijrijd paard (mag ook tegen betaling) waar ik les bij/mee zou kunnen nemen zou ik ook zeker niet erg vinden.
Als het klikt met eigenaar/eigenaresse, en het paard, heel graag zelfs!

2. Hebben jullie ervaring met SE-Stables? Is het leuk, gezellig, leerzaam, duur?
Ik heb dit topic niet geopend om mensen/stallen af te kraken, dus graag een onderbouwde mening.
Mag ook in PB.

PS: Alvast mijn excuus als het hier verkeerd staat of als een dergelijk topic niet mag :o .

Stippie

Re: Western les omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:51

Hallo.

Ik had je een mailtje terug proberen te doen (en ook geprobeerd om je via Facebook te vinden en contact op te nemen)
Maar mijn mail gaf aan dat er een fout in je mail adres zat.

Wij zijn echt een hobby ranch zoals je al dacht, puur voor de fun dus met eigen paardjes waar we zelf en verzorgsters op rijden. Ook geen pension dus.

Maar ik heb je een PB gedaan met de complete mail er nog in.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:22

Ik kan Wendy van Osch in Escharen echt aanraden. Heeft altijd leuke paardjes staan voor prive les maar organiseert ook regelmatig wedstrijden, clinics etc. En is vanuit Nijmegen prima te doen.

http://www.wendyvanoschph.nl/

CookieMel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 21:12

Kimvicious schreef:
Ik kan Wendy van Osch in Escharen echt aanraden. Heeft altijd leuke paardjes staan voor prive les maar organiseert ook regelmatig wedstrijden, clinics etc. En is vanuit Nijmegen prima te doen.

Sinds vorige week heb ik verzorgpaarden waar ik western les op krijg, van iemand die ervaren is met het begeleiden van beginners/omscholers.
Ik vind het daar erg gezellig en ben niet op zoek naar iets anders. Mogelijk kom ik wel een les of clinic rijden bij Wendy op een van deze paarden, maar dat is allemaal nog toekomst en staat nog niet vast/gepland.

Ook aan de mensen die mij een PB hebben gestuurd,
Bedankt voor het meedenken :)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:28

Erg fijn dat je zo snel iets hebt gevonden naar je zin!