[WN] mijn begin van een verandering van engels naar western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

mijn begin van een verandering van engels naar western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 23:17

vanavond heb ik een fantastische rijles gehad! ik heb 5 jaar engels gereden en nu heb ik als kado voor mijn verjaardag een western lesje gekregen, dit vond ik super want ik wou iets anders dan het engels rijden. het eerste rondje ging al vrij soepel, wel iets ongemakkelijk want tja... je komt zo uit engels rijden gestapt en gaat het westernzadel in, dus ik had de neiging om al gauw weer veel dingen van het engels rijden blijven te doen. al die hulpen gaan zo soepel bij western! vandaag was de eerste keer dat ik western heb gereden en ik heb al een galopswissel gedaan wat heeel anders is dan bij engels, waar ik dus ook aan moest wennen. ik ben ook nog een paar keer wezen spinnen, dat is onwijs gaaf ook al ging ik niet op volle snelheid want ik ben onervaren in de western sport en het paardje was al best oud, we hebben ook heel vaak een rollback gemaakt en vooral veel stops. de stops gaven me een enorme kick! het allerliefst zou ik mezelf willen veranderen naar western, maar dat is best moeilijk en hier in de buurt kan je ook geen lessen nemen, super jammer! maar als ik later op mezelf ga (ben nu 13) weet ik zeker als ik het geld ervoor heb dat ik dan de western in ga! ik heb al mijn hele leven geweten dat ik de paarden in zou gaan, maar nu weet ik ook waarschijnlijk hoe! voor de mensen die ook willen veranderen van engels rijden naar western rijden of juist andersom:''het is niet makkelijk! maar in 1 of 2 lessen krijg je het al gauw door!

Debbie00

Re: mijn begin van een verandering van engels naar western

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:22

Klinkt gaaf! Mij lijkt het ook erg leuk. Ik zou ook wel eens een lesje willen. Het lijkt mij ook leuk om met mijn draver te gaan doen, maar het is lastig om les te krijgen hier in de buurt. Wel ben ik begonnen om haar meer op mijn zit te gaan rijden. Maar dat is altijd goed natuurlijk.

SoleroLove

Re: mijn begin van een verandering van engels naar western

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:44

Lijkt mij ook zeker een keer leuk om op een echt westernpaard te proeven van de sport. Al denk ik niet dat het er voor gaat zorgen dat ik overstap van Engels naar western.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:57

Debbie00 schreef:
Klinkt gaaf! Mij lijkt het ook erg leuk. Ik zou ook wel eens een lesje willen. Het lijkt mij ook leuk om met mijn draver te gaan doen, maar het is lastig om les te krijgen hier in de buurt. Wel ben ik begonnen om haar meer op mijn zit te gaan rijden. Maar dat is altijd goed natuurlijk.

Ik ken best veel mensen die wel aan huis komen. Dus als je namen wilt... Pb maar :) !