Vanwege een aankomende verhuizing naar West-Brabant (ten noorden van Bergen op Zoom) ben ik op zoek naar een plekje waar ik toch nog western kan blijven rijden.
Ik heb geen eigen paard. Hierdoor zijn de mogelijkheden erg beperkt in deze regio.
Wat betreft maneges heb ik Two Lazy Seven Ranch in Kalmthout gevonden. Ongeveer een half uur rijden (30 kilometer). Heeft iemand hier ervaring mee? Qua lestijden kwam het mij echter wel als beperkt over omdat je dan enkel in september kan beginnen.
Een western ingereden (lease)paard dat nog extra beweging nodig heeft is natuurlijk ook een optie. In dat geval vind ik lessen nog steeds een meerwaarde hebben. Dus hiervoor heb ik dan wel de toestemming van de eigenaar nodig.
Weten jullie een western manege in de buurt, of heb je een western ingereden paard dat nog wat meer beweging nodig heeft? Tips of ideeën zijn van harte welkom!
Neem eens contact op met Semper Fi Ranch! (Mijn pensionstal). Op www.semperfiranch.com kan je contactgegevens vinden.
Semper Fi Ranch is een pensionstal waar Western en Engels gereden wordt. De eigenaresse van de ranch geeft wekelijks Western-lessen, dit kan ook op een van haar paarden!
Helaas is mijn Quarter aan het revalideren, anders zocht ik nog een bijrijder namelijk!
Specje
Geplaatst: 14-11-14 19:57
Jan Pieter Koopman geeft les op de Pine Ranch in Bergen op zoom, ontzettend fijne en goede trainer.
Dankjullie wel voor de tips, hier kan ik goed mee verder. Ik zal eens gaan bellen naar beide!
Van JPK heb ik ook positieve verhalen gehoord van een aantal (voormalige) lesklanten van de manege, wist niet dat hij ook lessen gaf voor mensen zonder eigen paard.