[WN] Western ponykamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danielle80

Western ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 11:49

Hallo,
Zijn er ook christelijke western ponykampen? ik ben christelijk en misschien mag ik volgende zomervakantie op ponykamp, ik zit op western dus zijn er ergens christelijke western ponykampen?

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:01

De meeste ponykampen zijn niet op een geloof, maar op plezier met elkaar en met de paarden gericht.
Dat wil niet zeggen dat er geen respect voor het geloof is natuurlijk. Bij ons is het geen probleem als iemand bijvoorbeeld wil bidden voor het eten. Ik denk dat dat overal wel mogelijk moet zijn.

Als je echt een Christelijk kamp zoekt ben je denk ik iets beperkter. Ik vond via google bijvoorbeeld deze link: http://www.baruch.nu/ruiterkampen1.htm

Gericht op western kon ik helaas niets voor je vinden. Ik weet dat je bijvoorbeeld bij De Silver Ranch en bij El Rancho de Verano terecht kunt voor een westernponykamp. Misschien kun je eens contact met ze opnemen over de mogelijkheden?

Sicayes

Re: Western ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:12

El Rancho de Verano is alleen voor 17+ ;)

Daarnaast; zoals Skaatje zegt is een ponykamp vaak niet gericht op geloof. Wil jij echter graag voor het eten/slapengaan bidden dan houden de meeste kampen daar wel rekening mee (wat ik heb ervaren tenminste). Echt gericht christelijke ponykampen zijn er (bijna) niet.

De Silver Ranch is ook even de enige die in me op komt , daar leer je ook wel echt gericht westernrijden. (dus niet zozeer een westernzadel er op maar verder gewoon engels rijden)

kim_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:27

Bij Lone Star Western Stable in Alphen aan den Rijn wordt in de zomervakantie ponykamp georganiseerd. Niet specifiek gericht op geloof, maar wel western en erg gezellig! Met gelovige kinderen kunnen we rekening houden als je je wensen aangeeft.

Kom anders zondag 23 november 2014 tijdens onze open dag (van 11.00 uur tot 13.00 uur) eens een kijkje nemen om wat sfeer te proeven :-)

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:47

Kim_1989 dat zou ik leuk vinden maar dat is te ver weg en mijn ouders willen toch het liefst een christelijke

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:49

Ik vrees echt dat er geen kampen te vinden zijn die én Westerngericht zijn én christelijk.
Als je nou gewoon contact opneemt met een Westernkamp, en je wensen vertelt met betrekking op het christelijke gedeelte (dat je bijvoorbeeld graag wilt bidden voor het eten), dan kun je kijken of dit mogelijk is bij dit kamp. Is het mogelijk? Dan ga je toch lekker daarnaartoe, dan heb je wel alles is één! :)

Of zijn er heeel veel verschillen tussen een 'normaal' en een christelijk kamp?

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:58

ik ga eerst maar western ponykampen zoeken, daar zijn er toch al niet veel van
Jennifuur het verschil is dat ze bij christelijke kampen wel bidden enz, maar verder niet superveel

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:12

Maar voor het bidden kan je dan toch vragen of dat mogelijk is? :) Denk dat de meeste er geen probleem van maken!

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:27

Ik ging op ponykamp in amerika( groningen) daar hadden ze ook een western kamp maar daar was ik te jong voor destijds. Maar ze hielden wel rekeningen bij het eten met mensen die wilden bidden. Dat weet ik nog goed. Het kamp waar ik zat heette het fjordenpaard of het western gedeelte ook zo heette weet ik niet...

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:30

Maar een specifiek christelijk kamp ken ik niet...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:34

Waarom willen je ouders dat je persé naar een christelijk kamp gaat? Zijn "ongelovigen" eng? Waar zijn ze bang voor? Vraag dat gewoon eens aan je ouders.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:34

Rowenah schreef:
Ik ging op ponykamp in amerika( groningen) daar hadden ze ook een western kamp maar daar was ik te jong voor destijds. Maar ze hielden wel rekeningen bij het eten met mensen die wilden bidden. Dat weet ik nog goed. Het kamp waar ik zat heette het fjordenpaard of het western gedeelte ook zo heette weet ik niet...

Dat is El Rancho de Verano :D

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:04

Sicayes schreef:
Rowenah schreef:

Dat is El Rancho de Verano :D

Oke cool! Tnx! Dat wist ik niet, zag er wel stoer uit!

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 11:11

Mij maakt het niet uit maar mijn ouders willen het, ik zie wel wat ik doe ik kan misschien ook naar een ''gewoon'' ponykamp gaan, is ook weer iets anders

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:16

Ik raad ook el rancho de verano aan.
Ze houden er rekening bij als je voor het eten even stil wil zijn etc.
Net zoals sicayes zegt

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:05

Ik weet niet of je al een ponykamp gevonden hebt?

Als je ook wel naar een gewoon ponykamp wil, is het lamoen ook wat. Ik ben daar afgelopen zomervakantie geweest en ik vond het erg leuk. Je bid altijd voor het eten en er wordt volgens mij ook wat voorgelezen (niet heel diepzinning hoor :P). Ik ben zelf niet christelijk maar ik vond dat bidden niet heel erg. Het ging me meer om het ponykamp :)