[WN] Trail parcours ideetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Trail parcours ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:13

Helaas vind ik hier nergens in de omgeving trail-lessen.
Een uur rijden met de trailer vind ik wat veel om wekelijks te doen.
Iemand leuke ideetjes / foto's om zelf wat basis-trailoefeningetjes in elkaar te knutselen?
(Lijkt me een leuke afwisseling voor mijn paardjes.)

Ikzelf ben niet zo handig aangelegd, maar ik heb wel een handige papa hiernaast wonen. ;-)

Daihyo

Re: Trail parcours ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:19

Heb je pionnen, balken en staanders?
Van 2 staanders en een touw kun je een hek maken. Balken kun je op verschillende manieren neerleggen. Vierkant (stop, turn), walk over, jog over, lope over, sidepass. Met pionnen kun je een slalom maken.
En als je een handige vader hebt kan hij vast ook wel een brug knutselen. Hier op bokt staat ergens hoe je dit kunt doen zodat het stevig genoeg is.
Ik heb zelf een oude laadklep van een trailer als brug.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:20

Met een paar balken kom je al een heel eind. Je kunt dan opzij over de balk, achteruit tussen 2 balken recht of in eem bocht, rondje draaien in een vierkantje en in stap/draf/galop over de balk. Van staanders kun je eenvoudig een touwhek maken, slalom van pionnen en ipv het bruggetje kun je over een zeil heen lopen.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:57

Ik heb 2 staanders en 3 balken...
Een 4de vind ik hier wel ergens.
Stom van me dat ik zelf niet op het idee kwam van staanders een 'poortje' te maken.

Heeft iemand de link naar het brugje-topic?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 06:08

Misschien is dit boek interessant voor je?
http://www.buffalo-verlag.de/InfoTrail%20Training.htm
Het boek is nog niet uit, dus ik kan niet zeggen of het écht wat is. De beschrijving zegt dat het boek je van begin tot eind door het trailrijden leidt. Ik neem aan, daar meer dan genoeg leuke ideeën instaan.

edit: prijs. Tot morgen (25 oktober) kun je het boek bestellen voor 20 euro, geen verzendkosten naar Nederland/België), daarna kost hij geloof ik 25 euro.

Groetjes, Erika

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:08

2 springstaanders en een longeerlijn er tussen maken, het handvat van de longeerlijn kan je dan oppakken en dan heb je een poortje.

Voor overige ideeën ga ik dit topic even volgen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:13

[WN-AM] Brug maken?
[WN-AM] trail-brug maken

Zeiltje is ook een goed idee. En als je 2 voertonnen hebt, kun je ook een pick up/put down doen.
Mijn bijrijdster heeft 10 kleine pionnen bij de Action voor een paar euro gevonden. Ik weet niet of ze die hebben in Beldië, maar vast wel een soortgelijke winkel.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:27

Wij hebben van een Euro pallet een brug gemaakt, stevige latten in de spleten tussen de planken van de pallet timmeren en aan een lange zijkant twee stevige wieltjes om ze te kunnen verplaatsen.
Bij decatlon in de voetbal afdeling hebben ze kleine pionnen.
Nog een idee : twee olie vaten of gelijkaardig, je zet ze 2 a 3 meter uit elkaar, legt er een lat op die aan een van de vaten een halve meter uitsteekt. Je gaat met je paard naast de uitstekende lat staan, neemt ze vast en rijd een cirkel zodat de het andere uiteinde van de lat op het andere vat blijft steunen. Als je cirkel rond is kan je de lat terug op het eerste vat leggen. Je kan beginnen met je paard aan de hand en eindigen met een cirkel in galop.
Verschiet niet het is niet zo simpel, dat heb ik gezien op een paint wedstrijd in Nederland.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:57

Pak het rulebook erbij, wellicht haal je er eea uit.
Ook leuk om behendigheid te oefenen is trec, je kunt de reglementen PTV downloaden op trec-club.nl

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:27

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:48

Met mijn merrietje ben ik druk bezig om d'r inhandtrailproof te krijgen. En dat doe ik gewoon in het stukje bos achter m'n wei. Daar zijn 2 bruggen (eentje is een brug waar bijv. een auto overheen kan, de andere is een houten ding over een greppel) en verder volop takken en dingen waar ik 'r overheen laat stappen. Op weg naar het bos komen we bij voorbeeld ook een "eng" verdrijvingsvlak tegen waar ik 'r overheen laat lopen en als er plassen liggen stuur ik 'r daar ook door.

En gewoon thuis op de wei werk ik met pionnen en balken voor slalom, L en sidepass enzo. En een hek heb ik ook. Maar dat doet ze zo braaf dat ik dat niet specifiek oefen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een érg makkelijke merrie heb en ook nog eens van handzaam formaat (shetlandpony) Ze doet alles vanaf het begin al heel braaf, enkel de dingen die ze niet kende of fysiek lastig vindt, zoals sidepass en achterwaarts, doe ik in een gecontroleerde omgeving. Voor de rest gaat ze gewoon mee het bos in. Voor de authentic trail experience :P