[WN] Horse and Dog trail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Horse and Dog trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 11:27

Hoi Allemaal!

Na de geweldige foto's van de Horse and Dog trail van de show in Woudenberg afgelopen zondag, is het bij mij ook een beetje gaan kriebelen. Mijn hond Kayla gaat vaak mee op bosrit, en het lijkt me super een keertje met mijn beide beste vriendjes aan het werk te gaan in de bak. Maar hoe pak ik zoiets aan? Kayla staat in principe goed onder appèl, maar aanwijzingen geven, terwijl ik zelf aan het rijden ben is wel wat lastig. Is er iemand die (op locatie) les geeft in Horse and Dog trail? Weten jullie wat oefeningetjes die ik zelf al kan gaan doen?

Thnx alvast voor de reacties! :D

anhighwood

Re: Horse and Dog trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:33

ik lees even geintreseerd mee, vind het echt heel gaaf,,,
gr
an

mrie

Re: Horse and Dog trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:54

Je hond niet aanlijnen, als er dan wat mis gaat kan hij niet uitwijken.
Commando's die handig zijn: Naast, voor, achter, vooruit, wachten, komen en "ga maar spelen" of wel vrij.
Leer je hond om altijd rechts van je paard te blijven dan zit het paard tussen de hond en het verkeer. mijn commando daarvoor was eenvoudigweg "Rechts" en dat had hij binnen een uur geleerd.
Het belangrijkste is dus dat je hond goed volgt en naast je paard blijft als dat van je gevraagd wordt en dat je hem terug kunt roepen bij een ontmoeting met een andere al dan niet lieve hond of een vermeend konijn in de verte.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:34

Het beste kun je het boek van Sabine Lang kopen en lid worden van haar fb pagina daarop vind je allerlei info over horse en dog trail training.
Als je hond al behendigheid of gehoorzaamheid kan en je paard al wat trail oefeningen dan is het niet zo heel moeilijk om te leren :)