[WN] Red Pebbles eindelijk zijn zo verdiende oude dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Red Pebbles eindelijk zijn zo verdiende oude dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:02

Hallo iedereen,

Als eerste: als het hier verkeerd staan dan zou ik het fijn vinden als het verplaatst zou worden. Ik zet het hier neer omdat het voor het western onderdeel is, dus leek western algemeen me het handigst.

Hier dus het verhaal van Red Pebbles over de afgelopen weken

Dinsdag 16 september had ik een bericht gelezen op facebook dat Red Pebbles met spoed een nieuw huisje zocht voor zijn oude dag.
na een hoop heen en weer gefacebookt te hebben met Sylva hebben wij besloten dat wij Red Pebbles een fijne oude dag zouden gaan geven.

Zo zijn wij de volgende dag(woensdag 17 september) afgereist om hem op te gaan halen, nadat we een auto en trailer hadden geregeld. Er was ons al verteld dat hij wat dun was en dat we niet moesten schrikken. Ook was er verteld dat we hem bijna niet zouden herkennen, maarja we hadden hem al jaren niet gezien en wisten dat hij al oud was, dus dan denk je eerder aan een wat ingevallen paard. Eenmaal aangekomen op de stal waar hij tijdelijk stond (hij stond op een van de wadden eilanden van daar de tijdelijke stal), gingen we gelijk bij hem kijken. Hij stond in stal met een stal deken op. je kon door de deken heen wel zien dat hij wat mager was.
Bij het uit de stal halen kon hij nog amper lopen en had hij dikke benen van het op stal staan.

Eenmaal op de trailer begon de lange sloopende reis naar huis. Pebbles kon heel moeilijk blijven staan, maar gelukkig zijn wij zonder verdere problemen en met veel rustig rijden veilig thuis gekomen.
Hier hebben wij hem van de trailer gehaald en naar het land gebracht waar we zijn deken er afgehaald hadden. Wat we zagen was niet te beschrijven en te erg voor woorden. Er was amper nog paard over alleen nog maar botten en vel.
Pebbles krijgt nu voer waar voornamelijk alleen maar viatamines en mineralen in zitten zodat zijn lichaam alle tekorten weer bij kan werken. hiernaast krijgt hij gewoon gras en onbeperkt hooi en kan hij 24/7 lekker naar buiten. Hij kan wanneer hij wil zijn stal in en uit lopen.

Nu bijna 2 week verder gaat het al iets beter met hem. Hij scharreld lekker rond in het land en geniet van alle aandacht die hij krijgt. Ook krijgt Pebbles nu het wat beter met hem gaat voer zoals slobber, bietenpulp, lijnzaad olie en andere homeopatische middelen zodat zijn lichaam verder op kracht kan komen.

Het is gewoon te erg voor woorden dat iemand Red Pebbles dit aan heeft kunnen doen. Deze hengst heeft zoveel betekent voor de western sport hier in nederland. Na een waardig afscheid van de sport op 19 jarige leeftijd verdiende hij gewoon een heerlijk plekje voor zijn oude dag. Hij heeft ongeveer 2 jaar gestaan op zijn pensioen plek waar hij met het volste vertouwen heen is gebracht. Helaas was hij waarschijnlijk niet meer van belang voor deze mensen en is er verder niet naar om gekeken. gelukkig krijgen wij nu de kans om Pebbles alsnog een mooie oude dag te geven en zoals ook te lezen is doen wij er alles aan om Pebbles weer op kracht te krijgen.

Ik wil de mensen die ons steunen en helpen via deze manier ook graag bedanken. Wij zijn echt heel erg blij met deze hulp, maar vooral heel erg dankbaar.

Mocht je na het lezen van dit verhaal Pebbles ook graag een handje willen helpen of ben je beniuwd naar foto's, kijk dan even op de facebook pagina Help for Red Pebbles (https://www.facebook.com/helpforredpebbles?fref=ts). Hier vind je ook updates over hoe het nu met Pebbles gaat.

Bedankt voor het lezen en sorry voor de eventuele typfouten.

ElCamino

Re: Red Pebbles eindelijk zijn zo verdiende oude dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:35

TOPPERS!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:39

Ongelovelijk er is niks meer van hem over :n

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:47

Echt ongelofelijk dat ze dit een paard hebben kunnen aan doen.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:48

filly schreef:
Het is gewoon te erg voor woorden dat iemand Red Pebbles dit aan heeft kunnen doen. Deze hengst heeft zoveel betekent voor de western sport hier in nederland. Na een waardig afscheid van de sport op 19 jarige leeftijd verdiende hij gewoon een heerlijk plekje voor zijn oude dag. Hij heeft ongeveer 2 jaar gestaan op zijn pensioen plek waar hij met het volste vertouwen heen is gebracht. Helaas was hij waarschijnlijk niet meer van belang voor deze mensen en is er verder niet naar om gekeken. gelukkig krijgen wij nu de kans om Pebbles alsnog een mooie oude dag te geven en zoals ook te lezen is doen wij er alles aan om Pebbles weer op kracht te krijgen.

Al was dit paard helemaal niet belangrijk geweest in geen enkele tak van sport.. dan nog zou geen enkel paard zo behandeld moeten worden..

Ik word echt een beetje pissig van al die zielige verhalen over oude paarden die naar een pensioen(dump) gebracht worden waarvan achteraf blijkt dat het toch niet zo goed is als ze dachten.. dit is al het zoveelste verhaal.. Na jaren trouwe dienst en topprestaties verwacht ik dat je als wederdienst hoogstpersoonlijk een super pensioen voor je paard verzorgt.. en niet dat je hem ergens anders wegbrengt omdat je er niet meer mee kan rijden o.i.d.

Sneu voor het paard, fijn dat er toch nog mensen zijn die zo'n dier wel op willen en kunnen vangen.. wat dat betreft top gedaan!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:52

Wat een zieke zielen lopen er toch op deze wereld rond... ;(
Zooo fijn dat hij bij jullie een mooie oude dag krijgt ! _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:53

Mooi dat hij toch nog een goede oude dag krijgt, kijk eens naar de berichten van eilander0 , zij hebben melding bij de politie gedaan over Pebbles. En volgens mij wil ze heel graag met je in contact komen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:54

QueLee.... verdiep je eerst eens in het verhaal voor je een reactie plaatst. Eigenaresse had een fokkerij / ranch.... door omstandigheden ( persoonlijk en fysiek) moesten de paarden weg, ze kon er slechts 1 houden.... Juist dit adres waren een dierbare merrie en Pebbles heengegaan.... Het is absluut niet zo dat ze haar paarden afgedankt heeft... Ze dacht juist voor al haar diren een fijn thuis gevonden te hebben !!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:56

ElCamino schreef:
QueLee.... verdiep je eerst eens in het verhaal voor je een reactie plaatst. Eigenaresse had een fokkerij / ranch.... door omstandigheden ( persoonlijk en fysiek) moesten de paarden weg, ze kon er slechts 1 houden.... Juist dit adres waren een dierbare merrie en Pebbles heengegaan.... Het is absluut niet zo dat ze haar paarden afgedankt heeft... Ze dacht juist voor al haar diren een fijn thuis gevonden te hebben !!

Maar als je er zo gek van bent dan hou je toch contact? Ga je af en toe even kijken?

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:14

ik heb het ook niet specifiek over dit verhaal.. als je goed leest zie je dat ik de meerdere verhalen een beetje zat word.
Daarbij staat dat wat jij verteld hier niet in het verhaal of wel? Hoe moet ik dat ruiken dan?

Vooralsnog vind ik dat mensen er veel te makkelijk van uit gaan dat een ander de (soms gecompliceerde) zorgen voor een ouder paard wel op zich neemt.. regelmatig checken lijkt mij dan nog wel het minste wat je kunt doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:21

Vreselijk verhaal.

Degene die dit paard gemeld heeft bij de dierenpolitie of bescherming is nog op zoek voor contact....
Zie andere topic over dit paard.
Misschien kunnen jullie in contact komen.

Gelukkig op tijd voor de winter is hij ontdekt.
Hij had de winter denk ik nooit overleefd.
Onbegrijpelijk dat mensen een dier in dit geval een paard aan zijn lot over laten.

Wordt degene waar Red Pebbles stond aangepakt?
Heeft degene nog meer paarden die misschien dit lot straks ook te wachten staat?

Heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat alles weer goed komt met hem en hij echt van zijn pensioen kan gaan genieten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:25

Soms is regelmatig kijken niet mogelijk.
Ik lease ook een paard 21 jaar.
En de eigenaresse woont in het buitenland...
Dus ja.
Er zijn altijd situaties dat het niet mogelijk (lichamelijk of geestelijk of je woont niet in de buurt) is of je vertrouwd gewoon iemand.
En als je dan wel een keer komt kijken is het paard al te ver heen.
2 of 3 maanden niet kijken kan al grote gevolgen hebben.....
Dat is in deze tijd gewoon niet meer mogelijk.
Vind het te erg voor woorden.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 01-10-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:25

Caira schreef:
ElCamino schreef:

Maar als je er zo gek van bent dan hou je toch contact? Ga je af en toe even kijken?

Gaan we die discussie in het tweede topic nu ook weer voeren? Het paard heeft daar twee jaar gestaan.. En wie zegt dat ze in die tijd nooit gekeken heeft? Weer allemaal aannames hier. bah.
Bedenk je eens hoe dit voor haar moet zijn? Haar lijf heeft haar in de steek gelaten, haar prive loopt niet lekker, tot overmaat van ramp moet je al je paarden weg doen op 1 na, je vindt je topper helemaal naar de kl***te terug en dan krijg je ook nog even een emmer met bagger over je heen van mensen die achter een computerscherm zitten. In het andere topic is dit al besproken dus misschien kunnen we nu stoppen met bagger gooien naar de eigenaresse..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:27

precies !

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:38

Axel_Valerie schreef:
Gaan we die discussie in het tweede topic nu ook weer voeren? Het paard heeft daar twee jaar gestaan.. En wie zegt dat ze in die tijd nooit gekeken heeft? Weer allemaal aannames hier. bah.
Bedenk je eens hoe dit voor haar moet zijn? Haar lijf heeft haar in de steek gelaten, haar prive loopt niet lekker, tot overmaat van ramp moet je al je paarden weg doen op 1 na, je vindt je topper helemaal naar de kl***te terug en dan krijg je ook nog even een emmer met bagger over je heen van mensen die achter een computerscherm zitten. In het andere topic is dit al besproken dus misschien kunnen we nu stoppen met bagger gooien naar de eigenaresse..

zo hallo! moet ik dat kunnen ruiken ofzo? Ik lees nu eenmaal niet ALLE topics hier op bokt en reageer dus alleen op wat ik hier in dit topic lees.
Natuurlijk is het heel vervelend voor de oude eigenaresse om zo je paard terug te vinden, dat ben ik met je eens..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:51

Idem, dit is het eerste topic wat ik hierover zie... Daarnaast kunnen wij niet ruiken hoe de situatie van de eigenaresse is. Ook al staat je paard elders, je bent toch zelf nog wel op de hoogte lijkt mij? Wederom gewoon een vraag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:54

uberhaupt schandalig om dit ieder willekeurig paard aan te doen.
Gelukkig is hij gered...veel sterkte met het opknappen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:55

Geweldig dat de ouwe reus nu alsnog zijn welverdiende goedverzorgde oude dag mag genieten.
Stuitend dat dit prachtige dier om -voor mij onbegrijpelijke en ondoorgrondelijke redenen - door het opvangadres zo ontzettend te kort is gedaan, dat hij met spoed en op sterven na dood moest worden gered, want hier kun je wel van spreken.
Die had idd de winter nooit overleefd, dus NET op tijd!

Ik koester een diepe minachting -alsmede woede-t.a.v. de mensen die hem onder hun beheer zo hebben laten wegteren, en vraag me ook af hoe er met de andere dieren op die locatie wordt omgesprongen, aangezien de harteloosheid en onverschilligheid er vanaf druipt.

Hopelijk komt de oude crack weer geleidelijk aan tot zichzelf onder de TLC van zijn nieuwe beheerders, en voelt S. (oud-eigenaresse) zich weer een beetje geruster nu ze haar maatje in goede handen weet.

Nooit zal ik begrijpen hoe mensen zich zo ONmenselijk kunnen gedragen, om een (oud) dier zo van ieder omkijken naar verstoken te laten wegkwijnen.... het is onvoorstelbaar.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 01-10-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:56

Caira schreef:
Idem, dit is het eerste topic wat ik hierover zie... Daarnaast kunnen wij niet ruiken hoe de situatie van de eigenaresse is. Ook al staat je paard elders, je bent toch zelf nog wel op de hoogte lijkt mij? Wederom gewoon een vraag.

Dat is mijn punt. Je kunt inderdaad niet ruiken hoe de vork in de steel zit. Daarom moet er misschien ook niet zo snel een oordeel gevormd worden..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:00

Maar het zijn toch vragen die opkomen, dus die mogen gesteld worden als je zoiets op een open forum zet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:01

Caira schreef:
Maar het zijn toch vragen die opkomen, dus die mogen gesteld worden als je zoiets op een open forum zet.

nee...schijnt van niet dus...vragen worden verward met oordelen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:03

ja sorry.... is ook zo... maar er lopen meer topics over, staat artikel in hoefslag en op facebook gaat het ook rond.... leek mij gewoon sterk dat niemand er verder iets van wist...

Verder is de western wereld een kleine wereld.... zeker degene die dus 20 jaar geleden met Syl en Peb hebben gestart en dat zijn aardig wat western-bokkers hier.... we kennen Sylvia goed en weten nét iets meer of weten hoe zij voor haar dieren is.... daarom reageer ik ms wat scherper.... sorry

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:05

Het is de toon die er in de vragen gelegd word. En er staat nergens dat de eigenaresse geen contact heeft gehad met de mensen waar hij stond, het lijkt mij ook niet dat je je oude paard elke maand kunt opzoeken als je denkt dat het allemaal prima gaat en/of lichamelijk niet in orde bent. Het valt mij gewoon op dat de mensen die dit veroorzaakt hebben amper ter sprake komen. Zij zijn degene die verantwoordelijk waren voor de gezondheid van het paard.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:15

Ik wist het ook niet en heb geen Facebook.
Ik weet ook niet waarom S. niet is wezen kijken, of wat de aard van haar problemen was, maar aangezien ik zelf begin dit jaar opeens totaal out of the blue eenzijdig verlamd tussen de paarden lag, waarna een eindeloos ziekenhuis- en onderzoekstraject volgde (en mijn twee paarden dus stil bleven staan en alle plannen daarmee ook niet door konden gaan), kan ik me wel iets voorstellen. De enorme dodelijke vermoeidheid en mentale gedeprimeerdheid die hiermee gepaard ging (en de fnianciele problemen, want ik ben zelfstandige, kon ook niks meer) maken dat je amper nog tot iets in staat bent.
Gelukkig ben ik weer uit het moeras omhoog geklauterd, en rijd ik weer, en heb ik mijn paarden er niet voor weg hoeven doen, maar dat heeft wel gedreigd..... Ik ga me dus geen oordeel aanmatigen over het hoe en waarom van het al dan niet contact houden/kijken van S. in deze, en al helemaal niet over de redenen die zij gehad heeft om voor o.a. Red Pebbles een in haar ogen uitstekend pension te zoeken... dat zal zij zelf al vreselijk genoeg hebben gevonden.
Ik kan wel raden hoe zij zich gevoeld moet hebben -en nog - toen Pebbles in zo'n erbarmelijke staat werd aangetroffen....zelf zou ik geloof ik totaal door het lint gaan.

Ik wens haar veel gemoedsrust en Pebbles een voorspoedig herstel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:19

Het is gewoon vreselijk, maar gebeurt ook hier in Nederland. Vorig jaar hebben wij onze oude merrie teruggekocht. Die was reeds opgevangen en zag er vele malen beter uit dan Pebbles nu. Maar ook zij was verwaarloosd en broodmager. Zij was niet alleen mager, maar ook de hoeven waren vreselijk, mond zat binnen vol wonden want tanden waren tijden niet gedaan en dr vacht was te smerig. Ook mok en rasp etc. Ik ben er wel boos over, maar er is niks mee gedaan. Die mensen hebben hun paarden weg gedaan en ik heb haar van het opvang adres wat super voor haar zorgde. Er zijn zat mensen binnen de western die deze mensen kennen, maar weinig mensen die dit weten verwacht ik. Heb ze zelfs zien rondlopen op show en clinic alsof er niks aan de hand is. Denk eerder dat zij zichzelf zielig vinden dat ze hun paarden missen. Geen idee of zij nog paarden hebben, maar verwacht dat als het goed gaat ze zo weer paarden kopen.........

Wat je met je paard doet voor oude dag is je eigen keus. Je mag en kan mensen niet veroordelen. Altijd weer dat brave volk dat hun paard nooit weg zou doen.......Tja, soms kan het dus niet anders!

Je gaat mensen toch ook niet veroordelen die hun paard verkopen? Als niemand verkoopt, kun je ook niks kopen.......

Als iemand een ouder paard heeft en die een fijne oude dag wil bezorgen is het soms goed om een rusthuis te zoeken. Heeeeeeeeeel veel mensen staan in pension. Dan komen paarden slechts enkele uren buiten en is er veel luxe aanwezig waar een ouder paard weinig aan heeft. Maar dan moet een oud paard na jaren werk maar op stal staan en enkele uurtjes naar buiten komen?

Heel veel rusthuizen kosten net zoveel als pension, dus dara hoef je het niet voor te doen. De meeste mensen kiezen juist voor een rusthuis zodat ze echt paard mogen zijn na veel arbeid. Veel bewegen en buiten is goed voor oude paarden.
Je mag ook verwachten dat een rusthuis of rustplek zich aan gemaakte afspraken houdt. Dat mensen dat niet doen is schandalig!

Gratis is misschien gevaarlijk, maar mensen bieden het toch zelf gratis aan?

Het is schandalig dat mensen 2 paarden verwaarlozen en zien wat er met deze dieren gebeurt en het laten gebeuren. Hoe hard moet je zijn als je ziet dat paarden compleet staan te vermageren? Ze zijn gewoon blijven wachten tot ze vanzelf dood gingen. Dan ben je gewoon gestoord.

Dat S niet kon komen is jammer, maar geen reden om dit te laten gebeuren als je een plek aanbied. Hadden deze mensen meer aangeboden dan ze konden waarmaken financieel bijv, dan hadden ze gewoon aan de bel kunnen trekken. Want er was echt ook dan wel een ander plekje gevonden.