Ik ben van plan om aan de discipline teampenning te beginnen. Nu vroeg ik mij af of je paard daar bepaalde kenmerken voor moet hebben. Wat ik hiermee bedoel is bv een max.hoogte , ras , etc etc ?? Zelf heb ik een bijna 7jarige pinto ruin van 1m58 - 1m60. Hij is redelijk lenig voor zijn grootte. Persoonlijk vind ik zijn bouw een mix tussen volbloed en warmbloed(dressuur). Tot hiertoe heb ik er enkel boswandelingen met gedaan. Zou dit paardje hiervoor geschikt zijn denken jullie?
MarcR
Geplaatst: 18-09-14 11:31
Ik vermoed dat de belangrijkste vragen zijn : heeft hij bang van koeien en zo nee heeft hij cowsence, voelt hij de koeien aan. Ik denk dat je deze vragen enkel kan beantwoorden door hem kennis te laten maken met koeien.
Ik denk idd dat het karakter het belangrijkst is. Ze moeten intelligent, dapper en werklustig zijn. Is jouw paard dit? Wendbaar is uiteraard ook belangrijk, maar ik dat dat bij de gemiddelde warmbloed van 160 geemn probleem moet vormen
Ik heb een Poolse Warmbloed van 26, hij doet het prima in het koeienwerk!!! Gewoon een paar koeienclinics gaan volgen bij bv Wendy van Osch of Willem Odendaal.... dan leren jullie allebei omgaan met vee.
Hij is zeer werkwillig , pikt alles snel op en is te vertrouwen. Het is een heel eerlijk paard dat voor u door een vuur zou gaan. Het enige nadeel dat hij soms heeft(verbetert nog altijd) is dat hij heel kijkerig durft te zijn en bv soms opspringt van een vogel die omhoog vliegt vanop de grond. Maar dit word al veel beter de laatste tijd.