[WN] Moet een 'western gefokt ras' altijd western rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Moet een 'western gefokt ras' altijd western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 16:56

Hoi!
Ik heb geen idee waar ik deze vraag moest zetten dus verplaats hem alsjeblieft als het fout is, maar ik vroeg me af: Moet een western gefokt ras, dus zeg maar de Quarter Horse / Paint etc. altijd western lopen, of zouden ze ook de dressuur in kunnen?

Ik ben totaal een leek in western , en deze vraag schoot me ineens te binnen.

Brand los. :D

Edit: Het zelfde geld natuurlijk voor een KWPNer bv. in de western?

Warboel

Re: Moet een 'western gefokt ras' altijd western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:00

Alles kan :D
Ze zijn natuurlijk heel anders gebouwd. Andere halshouding bijvoorbeeld. Maar de basissport moet imo wel kunnen hoor! Zijn volgens mij wel QPA's op Bokt ook die leuk dressuur lopen of springen.

En KWPNers of dravers bijvoorbeeld zie je ook wel op western wedstrijden hoor. Kan best wel :) De basis lijkt in the end toch gewoon heel erg op elkaar.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:02

Vriendin van mij rijdt dressuur met een Quarter en dat gaat super hoor :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 17:05

Haha oké! Bedankt voor jullie antwoorden :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:09

Net zoals dat dravers niet altijd in de draversport zitten, zitten quarters/paint ook niet altijd in het western :) Maar houd inderdaad wel rekening met de bouw. Die is gefokt voor het western.. Maar het kan wel. Net zoals dat een KWPN'er in het western kan.

Eigenlijk kan alles.. Alleen heeft het ene paard iets meer potentie in een bepaalde tak omdat die daar op gefokt is :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:15