[WN] SYNTRA opleiding Western Riding (België)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

SYNTRA opleiding Western Riding (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 10:28

Voor de Belgjes op Bokt hier:

Ik had graag de erkende opleiding gevolgd 'Western Riding initiatie' (nadien volgen er nog jaren).
"Tijdens deze opleiding van 120 uur, verspreid over 15 zaterdagen van 8 lesuren (theorie en praktijk), worden de grondbeginselen van Western Riding aangeleerd en verder uitgediept. Naast het bijbrengen van kennis en kunde wordt specifiek doorgewerkt aan de niveauverbetering van de westernruiter."
Het gaat dus om Western rijden in een ruim kader, je proeft van alles eens: trail, horsemanship, reining, koetjes, pleasure, ... (Verschillende instructeurs.)
Lijkt me erg leuk om te volgen. Helaas moeten er voldoende deelnemers zijn om het jaar te kunnen starten (en dat is momenteel nog niet het geval).
Je hebt een eigen paardje nodig (is zelfs niet verplicht dat deze western getraind is) en je moet eigen transport hebben. (Al heb ik nog een plaatsje op de trailer vanuit Dendermonde - St.-Niklaas.)

Dus, misschien heeft iemand hier interesse.
(Of een idee waar ik dit kan posten om meer mensen warm te maken voor deze opleiding.)

http://www.syntra-mvl.be/opleiding/9557

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:35

Dat lijkt ieder jaar wel een probleem om de cursus vol te krijgen! Ik hoop van harte dat het doorgaat voor jou want ik heb me in ieder geval goed geamuseerd indertijd!

Annekexxx

Re: SYNTRA opleiding Western Riding (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 18:26

Ik vrees ervoor... :-(
Waarom-oh-waarom is er zo weinig interesse in western rijden hier in de omgeving?!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:13

Ik zou wel interesse hebben in zoiets, maar ik heb geen eigen paardje en Sint-Niklaas is toch al een heel eind voor mij.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:03

Denk dat ongeveer iedereen die nog maar eens van western heeft gehoord in oost-, west- vlaanderen en antwerpen, ondertussen die cursus al gedaan hebben :D

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:45

Ik ben weer te laat begonnen ahja! Verdorie toch...

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:24

Dana82 schreef:
Denk dat ongeveer iedereen die nog maar eens van western heeft gehoord in oost-, west- vlaanderen en antwerpen, ondertussen die cursus al gedaan hebben :D

Nee hoor, nog het juiste moment aan het afwachten ivm verbouwingen ed.
Dus Anneke, even geduld nog, er komen vermoedelijk wel nog mensen bij :j

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:48

spijtig dat het zo ver is.. Ik heb zelf nog geen trailer, en om dan iedere keer van Westerlo naar St niklaas te gaan...

Heb trouwens al mijn a en b brevet, dan is er nog trainer a en b? En dan instructeur a en b?