. Vandaar nu maar gewoon mijn eigen vraag hier. We hebben een bijna 4-jarige Appaloosa ruin die nu ongeveer een jaar onder het zadel is. Hij is stevig gebouwd, 1.45 groot, wat de vader is weten we niet, de moeder is dus Appaloosa. Omdat hij een vlakke, korte gang heeft en achter behoorlijk ontwikkeld is (stevige kont dus
) is er wel eens geopperd of er geen Quarter in zit. Nu maakt me de afstamming niet zoveel uit, alswel het feit dat hij deze vlakke gang vertoond. Het zit heerlijk daar niet van, maar zijn gang is redelijk kort en hij maait in draf met zijn voorbenen, dus een soort draaiende, naar buiten zwaaiende beweging. Bij het rijden merk je zelf niks, behalve die kortere passen, maar ik ben er al wel meerdere keren op geattendeerd dat hij voor zo uitzwaait. Nu vroeg ik me dus af of dit bij dit ras of bij Quarters bekend is? Weet van die rassen eigenlijk niet zoveel en ben me er pas sinds kort in aan het verdiepen. Ligt het aan zijn jeugdigheid? Zit dit gewoon in zijn gangen en kan het kwaad op de lange termijn? We rijden alleen recreatief, 1 x per week een les, waarin ook af en toe een sprongetje/parcoursje gedaan wordt, en verder 1 x per week aan de longe (dubbel sinds kort) en meestal ook 1 of 2 keer een buitenrit.
Hoop dat iemand me meer kan vertellen, alles hierover is welkom