[WN] Western rijder die een clinic wil geven gezocht!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Western rijder die een clinic wil geven gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:15

Hoi Western bokkers!

Wij organiseren in het na jaar (ergens begin september, datum is snel bekend) op onze vereniging in Hattem (vlak bij Zwolle) een familiedag. Er wordt op onze vereniging geen western gereden en daarom lijkt het ons zo leuk om die dag een clinic te organiseren van een western ruiter. Ik heb zelf echt nog nooit te maken gehad met western dus de invulling mag de amazone of ruiter (of cowboy??) helemaal zelf bepalen, wel wetend dat we allemaal bij onze club er niets van af weten. (leken, dus veel beginselen en veel uitleg:))

Het liefst willen we natuurlijk Rieky Young maar dat past niet in ons budget ;) Over wat het budget wel is kunnen we overleggen. De clinic wordt gehouden in een grote buitenbak op zand en er is ruimte om op te zadelen. Mocht het rot weer zijn is er ook een binnenbak.

Je mag een PB sturen. Het lijkt ons helemaal te gek als er iemand of zelfs twee mensen kunnen komen!!! Wie weet worden we allemaal aangestoken!!

Ik hoor graag van jullie! Groetjes Elke

PollyPancake

Re: Western rijder die een clinic wil geven gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:35

Google eens op ReCreatief westernrijden. De vrouw die dat op heeft gezet zit al jaren in de western en geeft ook verschillende workshops. Misschien als je contact met haar op neemt dat ze ook wel een clinic op locatie kan geven. Als dat niets wordt kun je nog even googlen op ez riding, zij geeft workshops western riding.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:17

De meeste 'leken' zien graag een demo met spectaculaire spins en slidingstops, maar dat kan alleen op een geschikte ondergrond. Er zijn natuurlijk genoeg andere leuke dingen te showen op een niet-reining bodem. Even ter info :-)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:53

Superleuk, dat doen wij af en toe met wat (wedstrijd)ruiters van stal!
Helaas ligt Zwolle denk ik een beetje te ver uit de buurt... Maar ik zal een balletje opgooien.
Staat de datum al vast? Er is namelijk begin september een grote westernwedstrijd waar een aantal ruiters misschien al wel naar toe gaan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 01:30

Doe crazycactus eens een PB. Die heeft wel vaker demo's gegeven, wie weet dat die ook wel in is voor een clinic.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 03:11

Ik kan jullie Silvia aanraden. Zij komt geregeld bij ons op stal, begonnen als clinic, inmiddels is het meer les, en dan doet nagenoeg de hele stal mee (staat ze daar dus zes uur in de bak :(:) )

Silvia Schoenmaker - Blue Jackeroo Stables
telefoonnummer: 0615874087
email: bluejackeroostables@hotmail.com

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 07:31

Wat een fijne reacties! Dank jullie wel! @rumpleteaser het word waarschijnlijk 6 september.

Ik ga met jullie tips aan de slag! Dank jullie wel!

@troi Wat heeft een goede reining bodem nodig ? :-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:05

wat bedoel je onder clinic? les geven of een demo?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:19

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 16:10

@Rapido Eigenlijk is het een demo ja. Wij hebben zelf geen western ruiters bij onze club dus zouden het heel leuk vinden als iemand of meerdere dit komen vertellen en iets laten zien. Meer dus een demonstratie.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:17

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:02

als je gericht op Reining wilt kun je Frans der Meer eens benaderen (www.westpoint-stables.de). we hebben vorige week nog een aantal demo's gegeven op een groter event in duitsland (Tag des pferdes, staat ook een topic van op bokt met een paar fotos).

maar wat we wel.niet kunnen laten zien is inderdaad wel afhankelijk van de bodem.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:21

Buiten en binnen ligt een twee jaar oude bodem in. Geel zand..

Moet het juist los of niet zijn?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:22

er moet eigenlijk een vaste vooral rechte onderbodem in zitten (beste is leem).
dan een laag zand erover met zeker geen snippers ofzo. ook zeker niet te nat/zwaar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 06:19

quarterH schreef:
er moet eigenlijk een vaste vooral rechte onderbodem in zitten (beste is leem).
dan een laag zand erover met zeker geen snippers ofzo. ook zeker niet te nat/zwaar.

Ok tnx! Ik ga het na vragen !! Bedankt voor de reacties! Moet goed komen! :-)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:53

Ik heb vroeger demo's gereden.... en een beetje demo kan best op een gewone bodem.
Basis uitleg over de western... pleasure laten zien langs de hoefslag , trail parcourtje laten zien binnen de 2 circels en een reining proefje neerleggen....je wissels laten zien.... en een barrel-race laten zien.
Niet alle stallen willen/hoeven een reining-gerichte demo!
Een demo over western in de brede zin van het woord is ook al heel leuk, met name omdat veel mensen trail en pleasure ook leuk vinden!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:02

Juist Elcamino, dat zoeken we! Leuke ideeën.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:44

Toevallig heb ik met 2 paarden een demo gegeven met de ponykampen op een manege in Hilversum. Eerst basis uitleg over de rassen, harnachemnt, teugelvoereing ( 1 en 2 hand en wanneer) etc etc. De diverse onderdelen besproken en toen eerst een stukje pleasure laten zien .... en uitleg erover gegeven. Daarna heb ik een aantal trail-oefeningen laten zien ( vierkant, L-achterwaarts, zijwaarts, pick- up) en toen de reining uitgelegd en een pattern gereden.
Tenslotte de wissels van western riding laten zien.
Op de vraag of hij "ook dressuur kon" heb ik hem met aanleuning gewoon een aantal gangen en oefeningen laten lopen "dressuurmatig".
Het andere paard is een koeienpaardje....en bij gebrek aan vee: alle kids in het miden gezet en gedaan of ze koeien waren.... de kudde "gesetteld" ze uit elkaar gehaald en tenslotte cutting laten zien met de kindjes die enthousiast heen en weer holden.... was een super succes!!!
En geloof me, je hoeft geen pro te zijn om een leuke deemo neer te zetten! Bij jou in d buurt moet ook best een western ruiter te vinden zijn die dat kan doen voor je

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:01

Dat klinkt erg leuk!!!!! Genoeg kinderen hier!!! Zin om in september naar Hattem te komen? :-D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:31

Sorry Elke... het is mij te ver..... en aangezien mijn auto 1 op 4 loopt wordt dat wel een erg duur kostenplaatje voor jullie......schrijf gewoon eens mensen uit de regio aan....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:51

en als iemand mijn paardje ( en mij) onderweg oppikt, rij ik de meeste dingen wel voor.

alleen de wissels wordt um niet. hoe je een jong paard de spin aan leert.. de sidepasses, trail, pleasure, horsemanship etc etc...

ik zelf heb geen vervoer, maar ik zou graag eens een leidend voorwerp van een demo willen zijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:24

Ik zou bij een demo juist wel kijken naar de kwaliteit van de ruiter en paard en niet alleen naar 'wat in de buurt is'. Je wilt immers denk ik laten zien hoe het echt zou moeten. Zeker als je het paarden mensen laat zien wil je niet dat ze denken ' wat een amateurs dat kan ik ook' maar dat ze denken 'wauw dat wil ik ook'.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:28

Neem anders een contact op met nadieh haarsma, niet in de buurt maar wel kwaliteit. Ze kan het goed uitleggen en alle langzame onderdelen (horsemanship, pleasure, trail ed) goed laten zien. Heeft ook ervaring met het geven van demo's en rijden van wedstrijden op niveau (aqha en ook de appaloosa world show in amerika)
Ik heb ook ervaring met demo's en wedstrijden maar meer gericht op reining en dat wordt lastig op een niet geschikte bodem.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:30

quarterH schreef:
Neem anders een contact op met nadieh haarsma, niet in de buurt maar wel kwaliteit. Ze kan het goed uitleggen en alle langzame onderdelen (horsemanship, pleasure, trail ed) goed laten zien. Heeft ook ervaring met het geven van demo's en rijden van wedstrijden op niveau (aqha en ook de appaloosa world show in amerika)
Ik heb ook ervaring met demo's en wedstrijden maar meer gericht op reining en dat wordt lastig op een niet geschikte bodem.

Dank je wel voor de reactie! We gaan op zoek! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:42

Ik zou ook een goede ruiter zoeken. Iemand die het niet goed kan brengen geeft een hele verkeerde indruk en is niet boeiend voor publiek. Of het wordt een negatief verhaal.

HOever mensen willen reizen, zal ook afhangen van de vergoeding en wat de inhoud van de dag is etc. Als je wat namen weet, kun je altijd per pb aan iemand hier vragen of dat wat is bijvoorbeeld.