Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tjaakje schreef:Een boomloos zadel zit anders dan een zadel met boom. Maar verschillende boomloze zadels zitten ook weer verschillend. Ik heb zelf een boomloos semi-western zadel, de Barefoot Atlanta. Het zadel wat jij op marktplaats gevonden hebt, is een soort kopie van de Barefoot Arizona. Het verschil tussen de Atlanta en de Arizona is dat de Atlanta geen knop heeft. Verder zien ze er exact hetzelfde uit.
Dit zadel schijnt een redelijk goed zadel te zijn. Je zou pmarena hier op bokt een pb kunnen sturen. Zij is importeur van Barefoot en heeft dit zadel ook getest.
Verder staat er heel veel informatie in het Boomloos topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1737828&view=unread#unread
Emita schreef:Ik ken iemand die dat zadel heeft van die MP link, en ik heb hem zelf een keertje uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit zo onstabiel gezeten (en heb eerder ook BareFoot gereden, dat zat wel oké al was ik er ook niet weg van). Het voelde ook totaal niet lekker en er zaten wat scheurtjes in het zadel. Dus de prijs verklaart wel de kwaliteit imo...

friesam schreef:Wil je niet ontmoedigen maar een (boom) westernzadel en een fries is vaak een moeilijk verhaal als je het niet hebt over volledig ( dus boom ook) op maat maken.
Vaak "bruggen" de zadels omdat een fries nou eenmaal een heel andere rug heeft dan een paard waar een westernzadel voor bedoelt is.
Omze barefoot arizona hebben we wel eens op beide friezen gehad maar dit was ook geen succes helaas. Het zadel schuift en gaat alle kanten op (vooral naar achter) en gebruiken we alleen nog op onze koudbloed.
Vriendlief wil ook graag een westernzadel en heeft een fries maar de zoektocht opgegeven. Fries loopt nu met een Kieffer veelzijdigheidszadel.
Dus nu 2 westernzadels (continental en barefoot) voor 1 koudbloed
2 Friezen met allebei een Kieffer

) waardoor het zadel gaat "zoeken" naar de juiste plek en naar achteren glijdt.

pmarena schreef:Alleen die verdraaide beugelophanging die zo ver naar voren zit blijft ZO zonde...