[WN] Ervaringen met Gersalhoeve in Kinrooi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Ervaringen met Gersalhoeve in Kinrooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 12:39

Hallo,

Binnen afzienbare tijd verhuis ik richting Limburg en kan ik misschien na een stop van enkele jaren het paardrijden terug oppikken. Ik heb altijd reining en cutting gedaan dus wil ik in het western blijven.
De Gersalhoeve is zo goed als om de hoek maar heb de kans nog niet gehad om zelf eens te gaan kijken en sowieso hoor ik graag ervaringen van anderen.
Het laatste topic dat ik vond kwam uit 2006 en daar stond niet echt iets nuttig in ;)
Mvg,

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:37

De Gersalhoeve is zo'n beetje ten einde.
Ik meen dat de rijvereniging er nog wel rijdt en Ger fokt ook nog steeds de nodige paardjes zo te zien maar verder is er niet veel meer.

Als je zelf een paard heb zou ik naar Frans van der Meer gaan, net over de grens in Duitsland, voor de reining.
Cutting en manege kun je naar de Flaming Star ranch in Hamont Achel.

cowboyinneke

Re: Ervaringen met Gersalhoeve in Kinrooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:03

Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger was hij niet zo goed voor zijn paarden...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:42

Welk deel van Limburg verhuis je heen....?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:51

Ik heb geen eigen paarden meer. De flaming star ben ik vroeger begonnen maar ga ik liever niet terug, het is er helemaal anders nu. Ik ga richting Maaseik dus misschien dat ik nog eens binnen spring bij de Double K. Daar heb ik ook nog lang gezeten maar de ambitie nu is gewoon een uurtje per week les en af en toe een buitenritje ofzo aangezien het met werken en een nieuwe studie vrij druk wordt.

Een paar jaar geleden ben ik wel eens met mijn trainer naar de Gersal geweest maar ik herinner me er vrij. Weinig van.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:31

Double K is op dit moment ook weinig beweging volgens mij. Is van deze winter geleden dat ik er nog was maar toen stond er niks meer.
Van Frans van der meer/ Westpoint Stables heb ik al veel goeds gehoord.
Hagenbeck Stables in Wijnandsrade? Ben ik niet echt fan van, maar volgens mij één van de weinige maneges/ stallen in de buurt van Maaseik waar je kan lessen voor reining en cutting en waar ze een paar fijne paarden hebben voor de gevorderde ruiter.
En Stefanie Raspel zit in As, ik denk dat ze een lespaard heeft maar ik weet dat niet zeker.
http://www.steffis-horsetraining.com/About-me.htm

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:31

In meeuwen heb je ook een manege.
en dan heb je nog een stal, het Pareynhof