Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarcR schreef:zowel rij technisch als in opvoeding van en omgang met je paard.
justkid schreef:Inmiddels rij ik met haar buiten en ben ik de reiningoefeningen aan het trainen. Ik vind het gewoon erg leuk maar een wedstrijd heb ik nog nooit gereden en ik weet ook niet of dat er ooit van komt. Maar gewoon het kunnen stoppen en spinnen en dat samen leren is super leuk ook al is het nog niet vlekkeloos. Nu zijn we bezig met wissels leren.

en ben ook een beetje angstig. Een aantal jaar geleden ben ik overgestapt op western en ik vind het veel leuker dan Engels, leuk maar moeilijk
Ik heb vaak getwijfeld om toch weer Engels te gaan rijden. Ik heb Jones zelf gefokt en ben stapelgek op dat paard. Omdat ik zelf niet zoveel train ontwikkelen we ons niet zo snel, maar terugkijkend gaan we zeker de goede kant op. Lessen doe ik trouw met een instructrice waarmee ik helemaal op een lijn zit. Vorige week hebben we voor het eerst meegedaan met een clinic. Vooraf was ik bang voor gek te staan omdat we nog heel veel moeten leren. Bij de clinic bleek dat we heel aardig mee konden komen en zeker niet de minste waren!Mariska_3 schreef:Ik ben nu 49 sammyoo en net als jij denk ik ook dat ik niet heel veel talent heb. Maar ik had ook nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik leer nog steeds bij en onze trav is zo braaf dat hij me daarbij helpt. Wel ondeugend af en toe maar nooit gemeen. En elke keer dat ik weer wat nieuws heb geleerd ben ik zo trots als een kind:-)
Zoals de eerste keer dat ik op de barebackpad galoppeerde, die grijns was niet van mijn gezicht te krijgen.
Doe inmiddels ter afwisseling wat vrijheidsdressuur met hem en wat wandelingen langs de openbare weg. Die eerste buitenrit gaat er ook komen, dat is zeker. Gelukkig is travis pas 9 en kunnen we nog jaren van hem genieten.
Wat heb jij voor kruising sammyoo?
Romkabouter schreef:MarcR schreef:zowel rij technisch als in opvoeding van en omgang met je paard.
Zowel opvoeding als omgang met je paard kunnen vele "top" trainers ook nog veel leren.justkid schreef:Inmiddels rij ik met haar buiten en ben ik de reiningoefeningen aan het trainen. Ik vind het gewoon erg leuk maar een wedstrijd heb ik nog nooit gereden en ik weet ook niet of dat er ooit van komt. Maar gewoon het kunnen stoppen en spinnen en dat samen leren is super leuk ook al is het nog niet vlekkeloos. Nu zijn we bezig met wissels leren.
Voor lekker rijden zijn er veel leukere onderdelen dan reining
Neem bv de trail of de horsemanship. Daar kun je rijtechnisch helemaal je ei kwijt zonder je paard lichamelijk (relatief) zwaar te belasten.
ook in haar kinderjaren nooit gereden.Romkabouter schreef:MarcR schreef:zowel rij technisch als in opvoeding van en omgang met je paard.
Zowel opvoeding als omgang met je paard kunnen vele "top" trainers ook nog veel leren.
Je bent zo oud als je je voelt. Ik voel me nog steeds 21 , tussen mijn oren