[WN] Reismaat gezocht voor U.S.A. Yellow Stone te paard (western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon40

Reismaat gezocht voor U.S.A. Yellow Stone te paard (western!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:53

Langs deze weg zoek ik een reismaatje voor een langere trip naar de U.S.A. Mijn interesses zijn paarden (western riding), fotografie en reizen. Deze wil ik in een ca. 4 weken durende trip combineren. Samen lijkt me leuker dan alleen op vakantie. Dus zoek ik een reismaatje. Voor de trip organiseren we alles zelf, we bepalen zelf de route en het vervoermiddel. Natuurlijk is het eerste vervoermiddel wel het vliegtuig van A'dam naar New York (of evt. San Francisco/Denver/Salt Lakecity). Wat wil ik in elk geval zien? New York, San Francisco en National Park Yellow Stone. Juist in dit park kun je mooie trektochten te paard maken. Mijn naam is Sharon en ik ben 40 jaar. Ik hoop op leuke en snelle (ivm kopen tickets die goedkoper zijn als je ze ruim op tijd boekt) reacties. Groetjes, Sharon

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:05

Klinkt geweldig, hoop dat je een leuk reismaatje vind :j

Ik ga mee als ik de loterij win :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:11

Het klinkt wel echt geweldig

Als ik de loterij win of een hele dikke portemonnee vind ga ik mee :')

MissCharlie

Re: Reismaat gezocht voor U.S.A. Yellow Stone te paard (western!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:17

Ik ben in 2012 ook in 4 weken precies naar die plaatsen geweest die je noemt, dus mocht je ergens vragen over hebben dan staat mijn pb box open :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:24

Ik ben zelf net weer terug uit de VS en in juli ga ik weer, dus als reismaatje ben ik niet interessant maar ik kan je evt. wel leuke plekken en evenementen aanbevelen op diverse plekken, afhankelijk van de periode dat je die kant op gaat. Ben nu 6 x in de VS geweest in Texas, Oklahoma, Kansas, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico en Colorado.

Ook voor wat betreft het reserveren van auto's. hotels etc. kan ik je tips geven.
Soms is het een stuk goedkoper om va. Dusseldorf te vliegen, scheelde ons in december ca. 300,- p/p! Te vroeg van te voren tickets kopen is ook niet altijd het goedkoopst..........

Sharon40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:23

Thxs voor alle tips! Nu nog een gezellig en relaxed reismaatje vinden ...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:59

Ik wou echt dat ik mee kon

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:30

helaas mijn knip is ook leeg...vorig jaar 3x geweest ook rondreis San francisco-Vegas-Los angeles
vond een paard huren omgeving grand canyon zeer duur nl 2 a 300 $ voor paar uur ..In houston heb ik altijd een paard tot mijn beschikking ...lol
nog een tip:als je weet wanneer je gaat check dan elke paar dagen vliegwinkel.nl laatste x koste mijn ticket Houston 460 euro.. dat was zeer goedkoop...het is net de beurs op en neer ..als je NY voor 500 of minder kunt boeken doen !!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:42

10 jaar geleden rondgereisd in VSA. (NYC - SF - allerlei NP'en en Vegas)
Op zoek gegaan naar een mogelijkheid om paard te rijden ter plaatse...
Bleek quasi de enige optie: groepswandelingen voornamelijk in stap te zijn.
Gelukkig wandelde de eigenaar van de ranch net voorbij (die me hoorde zeggen dat dat niet echt iets voor mij was). Hij zei me dat het voor hem ook een tijd geleden was dat hij eens geen groepen begeleidde of wedstrijd / shows reed. 's Ochtends (06.00) stond daar 'in ware western movie style' die man te paard met een paard extra vast aan de teugels, voor het motel vlakbij.
HEERLIJK!!!
De ochtend nadien ben ik met zijn dochter gaan rijden.
I will NEVER EVER forget Bryce Canyon NP! Zeker een aanrader.

'Jammergenoeg' staat hier al een maandje Kenia / Tanzania / Zanzibar op de planning.
Hopelijk vind je snel een leuke reispartner! Succes.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 07:19

Mochten er nog aanraders zijn voor een trailride in yellowstone, dan houd ik mij aanbevolen. Ik krijg zoveel zoekresultaten dat ik door de bomen het bos niet meer zie ..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 07:30

Ah, de VS mijn favoriete vakantiebestemming... Helaas door de adoptie van twee honden die we niet in een pension willen doen al even niet geweest.
Yellowstone is prachtig en we hebben daar idd een tochtje gemaakt met alleen stap en heel brave paarden. Dat vind ik al erg leuk om te doen.
http://www.yellowstone.ws/index.html daar zie ik al meerdaagse tochten.
Ga wel in het zomerseizoen, want Yellowstone ligt hoog en de winter duurt lang. Het zou jammer zijn als je te maken krijgt met sneeuw, hoewel heeft ook z'n charme.
Autohuren is meestal goed betaalbaar via autoreisenusa.de en een forum waar je heel veel info vandaan kunt halen is allesamerika, daar zitten ook een paar bokkers.
Succes met het zoeken naar een reismaatje!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:23

We zijn in juni in yellowstone, hopelijk valt de kou mee want we zijn tentkampeerders haha. Ik zoek een trailride voor bv een halve dag, eventeel ook ergens tussen yellowstone en denver. Wij doen onze hond wel naar een pension, ze heeft de rest van het jaar al de volle aandacht..nu even baasjes tijd hahaha

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:07

Pssst, eponine... Wij waren er in juli en hadden een graadje of 3 's nachts én onze eerste ervaring met kamperen in Amerika. Laat ik het zo zeggen: van die eerste kampeertrip hebben we heel veel geleerd. :))
Flanel pyjama's, thermo-ondergoed en extra fleecedekens ontbraken daarna niet meer in onze kampeeruitrusting. In Canada (een jaar later) zelfs ijs op de tent gehad, maar 's nachts heerlijk warm geslapen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:45

Haha ceetje! Wij waren er een paar jaar geleden ook half juli met snacht drie graden...maar daar probeer ik maar even niet aan te denken! We halen ter plaatse wat extra dekens, zelfs de tent halen we dit jaar daar, en laten we achter helaas... Maar omdat we starten in vegas (gemiddeld 38 graden in juni..) en vanwege de klimaatverschillen moeten we extra kleding meenemen dus geen plek voor de tent... Wel hopen we dit jaar meer jong wild te zien in yellowstone.. En wolven. Nu dus nog een leuke westernstyle trailride vinden! Route staat al vast;-)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:39

:oo sorry voor off-topic. Wij kochten bijna alles bij de Wallmart, ook de tenten super prijskwaliteit verhouding. Ben beetje jaloers, fijne vakantie. Nu stop ik met vervuilen. :wave: