[WN] Wedstrijden klasse beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Wedstrijden klasse beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:50

Ik heb met de zoekfunctie e.e.a proberen op te zoeken maar ik word er nog niet veel wijzer van :)

Komende zaterdag en in feb hebben mijn paard en ik onze eerste wedstrijd in de reining. (Schietberg reining)
Maar als dat bevalt zou ik nog een aantal meer willen rijden dit jaar. Nu is mijn vraag hoe dat precies zit mbt het meedoen.
Moet ik ergens bij ingeschreven zijn of kun je je altijd inschrijven voor een show. Moet je telkens apart een startnummer nog aanvragen of heb je die automatisch bij elke inschrijving ?
Joker en ik zijn beide dus in de klasse beginner. Joker is een NAS appaloosa.

NardoLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:52

Bedoel je voor springen, dressuur of iets anders?

Mondy

Re: Wedstrijden klasse beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:57

Het staat bij western algemeen :D
Western dus en dan met name reining.

NardoLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:58

_Mondy_ schreef:
Het staat bij western algemeen :D
Western dus en dan met name reining.

sorry daar kan ik je niet mee helpen ik vind het leuk om te zien maar niet echt verstand van zover ik weet heb je er wel verenigingen van misschien is dat iets?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:24

Schietberg zijn oefenwedstrijden, hoef je dus niet voor lid te zijn.

Eventueel kun je ook green ass grass starten bij de DRHA (= in wanroy), hier moet je DRHA-lid voor worden. (NRHA hoeft niet voor green ass grass)

Bij de Quarters wordt ook regelmatig all-breed uitgeschreven, ook reining.

Op Goldenway stables in Woubrugge (is voor jou iets verder weg) zijn ook regelmatig oefenwedstrijden a la Schietberg.

WRAN wedstrijden (L3-reining) zouden ook nog een optie zijn, hiervoor moet je wran-lid worden of zo'n 13,50 per wedstrijd extra betalen.

In arendonk worden volgens mij ook regelmatig wedstrijden georganiseerd, hier hoef je nergens voor lid te zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 19:50

Dankje voor je reactie :D
Beginners is dus L3 ? Ik heb ergens gelezen dat een nas appaloosa ook ingeschreven kan bij het apha maar hoe zit dat precies ?
Als ik bij verschillende shows wil meedoen moet ik dus bij alle ingeschreven staan , dus DRHA en WRAN ?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:13

beginners is L4, maar dat is nog geen reining. Als je een ruin hebt met duidelijke appie kenmerken kun je m inschrijven bij het aphc met afstemming onbekend en zo wel wedstrijden starten. Er staat een formulier op de amerikaanse site, heet iets van 'hardship registration'

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:34

Oh daar zal ik morgen eens op kijken dan :j
Het is inderdaad een ruin en hij heeft stippen, maar hoop dat hij voldoende kenmerken heeft dan.
Wat bedoel je precies met dat het geen reining is , wordt het dan anders genoemd ?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:00

Bij de wran heb je op het laagste niveau (l4) geen reining. Dus moet je eerst in de l3 punten halen in de Horsemanship trail etc. Of je moet bijv bij een andere vereniging gereden hebben dan kan je op verzoek meteen in de l3

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:31

als je puur reining wilt rijden en ook gezien waar je woont raad ik dan de Green as Grass aan bij de DRHA.
5 wedstrijden per jaar, allemaal in Wanroij.
DRHA lidmaatschap kost 30 euro per jaar als je het voor de vergadering doet (is 24 jan) of 40 daarna voor een heel jaar.
dan kun je GAG starten (kost iets van 15 euro) maar ook eventueel de Ladies klasse en misschien komt er nog wel een DRHA klasse bij :-)
hier ben je iig verzekerd van de beste voorzieningen voor reining (goede bodem, losrijden volgens de reining regels, goede jury's enz enz).
plus, ook de top van nederland rijd op deze wedstrijden dus altijd goed om 'af te kijken'.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:02

_Mondy_ schreef:
Ik heb ergens gelezen dat een nas appaloosa ook ingeschreven kan bij het apha maar hoe zit dat precies ?

APHA sowieso niet, dat zijn de Paints Mondy ;) :D ApHC dat zijn de Appies. En ja jou ruin heeft genoeg kenmerken om daar ingeschreven te worden. Maar hoe dat precies werkt???? Mss dat Spatter@bokt, die er wel ervaring mee heeft zich nog meld hier. En anders zou ik zeggen, PB dr even :D

Bij de wran mag je pas L3 als je genoeg punten hebt gediend in de L4. Je kan dispensatie krijgen, maar hoe dat werkt moet je even opzoeken op de site van de wran. Maar de wran is zonder lidmaatschap dus extra duur, omdat je per wedstrijd een startnummer moet kopen en toeslagen krijgt per onderdeel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:05

Ik weet niet of ze bij Burgmeijer nog steeds elke maand een onderlinge wedstrijd hebben tijdens winterseizoen, daar zou je ook mee kunnen doen.