Goedemorgen! Mijn excuses als er al een topic met dezelfde vragen over de Double R Ranch loopt, deze heb ik dan niet gevonden. De meeste topics zijn al wat gedateerd..
Ik ben weer in een periode vol paardenkriebels terecht gekomen. Nu is het als student in Tilburg, zonder auto, lastig om aan westernlessen of een western gereden bijrijdpaardje te komen. Mijn vriend woont in Amsterdam (zuid) en dus heb ik bedacht dat ik in de weekenden wel in die omgeving kan lessen.
Via internet vond ik de Double R Ranch in Diemen, en ik wil jullie naar jullie ervaringen vragen. Hoe is de sfeer? Hoe zijn de paarden? Lopen die afgestompt hun rondje of valt er goed van ze te leren? Hoe is de instructie? Ik ben erg kritisch vwb instructie, ben erg verwend door mijn vorige instructrice. Rust en geduld, eerlijk en kritisch (naar jezelf toe) rijden zijn voor mij erg belangrijk.
Graag lees ik jullie reacties! Andere tips voor omg. Tilburg of Amsterdam zijn ook zeker welkom!
gaucho
Geplaatst: 13-01-14 15:04
Double R ranch is net overgenomen, ik zou dus vooral even gaan kijken om zelf je oordeel te vormen.
Andere tip is viviane4horses, www.v4h.nl zij geeft kwalitatief erg goed les op haar eigen New forest.
Verder heb je nog natural western riding centre in Aalsmeer, dat gaat iets meer de kant van natural horsemanship op als western.
Ik weet niet of in het weekend wel de beschikking hebt over een auto? Dan zou westernstal Starnmeer ook nog een optie zijn.
Bedankt voor de tip! Helaas ook geen auto in het weekend, dus de afstand moet echt fietsbaar zijn. Of er moet een goede verbinding zijn met het OV, maar dit is vaak niet het geval bij maneges.
Apollo94
Geplaatst: 15-01-14 16:40
Hee, ik rijd zelf bij de double r en het is inderdaad overenomen.
De paarden zijn erg leuk, er zit zeker een kop op, maar ze zijn lief hoor. Ook goede mensen die ls geven en verstand hebben waar ze mee bezig zijn! Als je met het ov gaat kan je tram 9 pakken en dan ia het 15 minuten lopen of fietsen ala je er een fiets neer zet. Je kan ook de bus pakken en dan bij vinkenbrug uitstappen. Dan is het 7 minuten lopen ongeveer.
Ik zou gewoon eens bellen en langskomen. Even kijken en de sfeer proeven!
Dit westernbedrijf is overgenomen door kennissen van mij. Dit zijn leuke mensen. Met kennis van paarden. De rest erom heen ken ik verder niet. Anders kontakt met jamie verkerk.zoeken.
Breeze96
Geplaatst: 15-01-14 23:41
Hoihoi!
Wij hebben de Double r ranch per 1 januari overgenomen! Wij zijn zo te lezen zeker geschikt voor wat je zoekt! Maar kom gerust eens langs of je kunt ook bellen voor een afspraak! Je kunt ook onze Facebook ook in de gaten houden!
Oeps, wéér zo laat.. Wat ons het eerste opviel was de ontzettend gezellige en open sfeer, wat een leuke mensen! Alledrie waren we al jaren niet op een manege geweest en hadden niet al te hoge verwachtingen. Maar de paarden stonden er keurig bij, ruime stallen en genoeg licht. De paardjes waar we op reden waren lief, vrolijk en zeker geen manegepony's die zomaar een rondje hobbelen. Erg fijn! Verder had ik het idee dat de instructrice ons vooral een leuke ervaring wilde geven, het western rijden laten proeven. Vergeten werd alleen dat ik al sinds zo'n twee jaar western rijdt, en werd er vooral gefocust op mijn vriendinnen met vrijwel geen western ervaring. Dat was ook mijn eigen fout. Ik had zelf best kunnen aangeven dat ik wel wat meer wilde leren, en dat we alledrie best meer rijtechnische informatie wilden (ik mag dan al wat meer ervaring hebben, qua reining kan ik weinig; mijn bijrijdpaardje was vnl pleasure en trail ivm een blessure). Maar; ik had een heel fijn paard, Nero, en vond het heerlijk. Ook mijn vriendinnen vonden het een leuke ervaring en we zijn zeker van plan nog eens te gaan !